!!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150890120422829&set=o.90524841528&type=1&theater
om nu länken fungerar så tycker jag att ni ska ge er tid att läsa denna kvinnas berättelse om sin hund och vad den fått gå igenom. Att folk kan vara så idiotiska ursäkta språket. Deladela!
Mycket tråkig händelse men jag måste säga att jag tycker att det delvis även är köparens fel, a och o är ju att kolla upp en uppfödare innan köp och ha en god kontakt innan ett eventuellt köp ens borde komma på tal.
Visst är det tråkigt att hon har köpt en sjuk hund men hon får faktiskt stå sitt kast tycker jag, varningsklockorna borde ha ringt redan när hon såg hur hundarna "levde". Detta är ett bra exempel på hur det kan gå när man impulsköper en hund.
Jag tycker otroligt synd om denna människan. Visst borde hon tänkt igenom saken lite bättre, men so svensk och första gångs köpare så tror man ju allt stämmer när uppfödaren är med i Svenska kennel klubben. Hoppas hennes berättelse får fler framtida hundspekulanter att tänka en extra gång innan de köper hund.
#2 Som svensk??
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Någon borde sätta henne i en jätte trång bil utan mat och vatten full med skit några veckor…
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Men om man är det minsta påläst innan ett köp så vet man vad man ska vara uppmärksam på och bara för att en uppfödare är med i SKK så är inte det en garanti att han/hon är seriös… Även om hon var förstagångs köpare så borde man väl ändå ha intresset att läsa på så mycket man kan om hundar, hundköp, rasen osv. innan man börjar kolla efter en valp som man förhoppningsvis ska leva med under de närmsta 10-15 åren.
Man själv som köpare har ju ansvar? Kolla upp och göra sin del i affären bra genom att ha koll så att säga. Alltså… satt en uppfödare vid en husvagn hade jag inte köpt en valp? Och det där såret vid rumpan… det lägger man väl märke till när man köper hunden och då frågar man väl vad som hänt? Eller när hon upptäckte dessa hundar i en skåpbil men börjar reflektera om det sen, man är väl helt frisk i huvudet och reagerar på en gång?
Knasigt och rörigt 🤔 Jag hade då INTE köpt den valpen om allt detta var så synligt redan vid köpet.
Jag skulle backa direkt om jag kommer till en uppfödare i Sverige som inte kan vare sig svenska eller engelska ? Hur ska man då kunna kommunicera ???
Man har ett ansvar att inte vara så himla blåögd när man köper valp/hund och om folk vore lika noga när dom köper hund som när dom köper bil eller annat dyrt skulle mindre sådana här saker hända😕
Tillägg; Giriga människor säger jag bara.. bara dom får en valp så är det frid och fröjd. SEN inser dom att valpen är så pass sjuk att det blir dyra kostnader och istället för att bara ta på sig ansvaret om att just ha varit ansvarslös så blånekar man att man helt enkelt just varit för girig och allt är uppfödarens fel. Hon hade gjort större nytta genom att bara ha lämnat stället och anmält det på en gång.
Det är såklart jättetråkigt men måste ändå hålla med alla andra som har skrivit. Att hon är förstagångs hundägare tycket jag inte är någon ursäkt man har ju ändå ett ansvar att ta reda på lite fakta och inte bara köpa första hunden man tittar på bara för att man är så glad. Visst borde alla uppfödare som är registrerade i SKK vara bra men tyvärr är det ju inte så utan man får leta rätt på fakta själv. Och om hon ser att det sitter hundar i skåpbilar så borde hon reagera. Sedan skulle jag själv inte köpa en hund av någon som man inte kan kommunicera med.
Stackars hund…
Men som många andra så förstår jag inte hur man kan köpa en hund i ett sådant läge. Bara en sådan sak att skriva på kontrakt som man inte har läst igenom. Det gör man inte, oavsett om det gäller hund, hus eller arbetsavtal. Lägger man sedan till att hon inte kunde kommunicera med säljaren, att hunden hade en synlig skada och att det fanns flera andra hundar på platsen som inte togs om hand så fanns det ju tyvärr gott om varningstecken.
Så kan det gå när man inte läst på!
http://www.friskafrallor.info/ http://baksidanavhundvarlden.wordpress.com/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.