Nelsontråden!
Nu är det nog på tiden att jag startar en fototråd här på mitt lilla monster. 😃 Nelson är en Welsh Corgi Cardigan som föddes den 24/10-11, och är därför idag nästan 20 veckor. Jag bombar på med lite bilder i kronologisk ordning.
Här är han två och en halv vecka gammal.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
4 veckor gammal och redan världens sötaste. ❤️
10 veckor gammal. Trots att det bara var 10 veckor sedan så kan jag inte ens minnas att han någonsin varit såhär liten? Allvarligt talat ser han inte riktigt klok ut på bilden, men det är lika illa på alla bilder från den här tiden. Jag misstänker att det helt enkelt var så han såg ut då..! 🤪
Fina fina pojken är 12 veckor gammal och har precis lärt sig hoppa upp i sängen.
(Strunta i att den är så smutsig och dammig, det blir så när man har en sambo med psoriasis över hela kroppen.)
16 veckor gammal och behöver lite hjälp med att få ena örat att stå upp som det skall. ^^ Han ligger i sin superbilliga men superbra "säng" från IKEA.
Hej Nelson! :)
Hur är han personlighetsmässigt?
Idag fick jag äntligen med mig kameran ut för att fota lite. Första bilden jag klickade blev denna. Jag kanske inte var 100% uppmärksam på vad som hände egentligen.. <.<
#5 Han är jättecharmig, modig och positiv till allt. Inte rädd för något hittills och jämt jätteglad. Älskar människor och andra hundar, även om (FRAMFÖRALLT om) de inte älskar honom. Mycket kontaktsökande och skall hela tiden följa efter en vart man än går, men inte alls på ett osäkert sätt utan mer "vad-håller-du-på-med-får-jag-se"-sätt. Han älskar sina leksaker och tycker det är hur kul som helst att spåra. Han är världens sömntuta och tar gärna sovmorgonar var dag. Och så är han knepig att få att äta, varesig det handlar om mat, godis eller tugg. Lek är mycket bättre belöning.
Äsch, jag vet inte. Det är så svårt att sammanfatta honom i några ord. Men ungefär. 🤔
Glada Nelson med en pinne i morse. 20 veckor gammal.
Lekalekalekalekalekalekalekalekalekalekalekaleka! 😃
Han bryr sig inte ett dugg om att vädret är fruktansvärt. Så glad han var i morse när han såg att snön var tillbaka. Själv höll jag på att frysa ihjäl. 🥶
Och så sista för idag. ^^
Åh, jag hittade en annan bild där han är helt bedårande. Hur gammal han är vet jag inte, men det är något mellan 6-8 veckor tror jag.
Vad fin han är! Corgisar är ju så otroligt charmiga <3
#13 Tack! Ja, han är jättefin. Charmar alla han ser, men de flesta tycker ändå han ser himla konstig ut. 😛
Vilken sötnos, ska bli kul att följa honom!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#15 Tack! Jag hoppas jag får tummen ur och börjar fota lite oftare än vad jag gör nu så att man verkligen kan se hur han utvecklas. 🙂
Nej ååååh vad söt 😍 På bild nr #6 trodde jag att han sprang först när man kollade på hans öron 😇
#17 Tack! 😃 Haha, ja, det kan man ju tro.. 😉
#18 Hahaha 😃
#20 Tack! 🌺 Han är nog medveten om det själv, tror jag. 😉