Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1257 ggr
[typellisch]
0

10 mars!

Morgon :). Hur många av er längtar till måndag då?.. :) Nå väl.. vad är era planer för idag? Jag har inga speciella, får se vad som händer och sker. Ha en bra dag!

Ruzicka
0

God morgon!

Halsontet blir värre varje dag, suck, så vi får se hur mycket jag orkar idag. Nelson, husse och jag skall i alla fall på promenad tillsammans med tre norska lundehundar och deras ägare, vilket skall bli kul! Jag skall komma ihåg att ta med kameran den här gången också. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[typellisch]
0

#1 Ååh, krya! Jaa.. den där kameran borde man bära på oftare utomhus ;).

Ruzicka
0

#2 Tack! Min mor har varit däckad i en vecka av den värsta halsflussen hon någonsin haft. Vi var ju där och hälsade på.. jag hoppas innerligt att jag inte är smittad! >.<

Jag är så dålig på att ta bilder. Senaste fotot jag tog var när han var 13 veckor (för övrigt det första jag tog sedan han flyttade hit), och nu är han snart 20. Skäms på mig! 😡 Men nu skall det bli ändring!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

mingman
0

God morgon!

Nu ligger Fidel och tar det lugnt bredvid mig. Han sov till sju (SOVMORGON! =D) och efter en kort kissrunda somnade han om till 8.30. Så skönt att han börjar sova ordentligt, äntligen!

Idag fyller en kusin till mig år, så vi ska iväg på kalas. Dock bara för vuxensläktingar, barnkalas hade nog varit för intensivt. Planen är att hinna ensamträna en kortare stund innan, kanske 20-30 minuter.

Sen ska vi ha en lugn kväll med kontaktövningar och kissrundor, haha, som vanligt. Förhoppningsvis får jag med sambon ut så kan vi köra lite inkallning också, så mycket lättare om man är två.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Maja2
0

Jo JAG längtar till måndag :)   Jag jobbar alltid torsdag, fredag, lördag och söndag, så måndag är ledig dag :)

[typellisch]
0

#3 Håller tummarna att du slipper bli sjuk!
Jag har inte heller tagit bilder på Molly på länge.. mest från mobilen men det är inte så bra kvalite direkt…

#4 Framsteg framsteg :D. Roligt!
Haha, jag har hört många som har problem med att få sin sambo att engagera sig i hunden ;P.

#5 Åh, då förstår jag att måndagar är härliga för dig :). Jag längtar också tills imorgon. Ska träffa en vän så Molly ska åka buss i 50minuter som brukar gå as bra! Hon somnar varje gång. Ska bli skönt att komma hemifrån och träffa vänner och Molly har inte varit hos han så hon kommer nog bli utmattad av ny miljö osv :).

Fridaaaa
0

Jag längtar inte till imorgon, måndag. Ska sitta med grupparbete hela dagen och vädret är skit = inte kul att köra 2,5-3mil enkelt resa i sådan här blåst med liten bil ;) Men hoppas blåsten mattas av :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#7 Låter som en lång dag!
Bodde 3 mil enkel väg ifrån min familj förut och det var inte kul att köra när det var oväder eller så! Fy fy.
Hoppas du får mildare väder imorgon då!

Fridaaaa
0

#8 Börjar kl 9, och håller på till runt 16, om vi ej blir klara tidigare :)

Jag har 6 mil enkel resa till min familj att köra, hade tänkt köra ner där idag, men skippar det pga blåsten. Har en liten bil så :P

[typellisch]
0

#9 Ja, köra småbilar när det nästan stormar är tusan inte rolig! Man flyger ju nästan med vinden.

Fridaaaa
0

#10 Nej det är ju inte det xD Så undviker det i den mån det går :P

[RMSLiners]
0

Jag jobbar inte överhuvudaget just nu pga graviditeten så hela veckorna är helg för mig. Har inget annat än fortsatt städ på schemat idag. Hade velat skvallerträna hunden men insett att den metoden ger motsatt effekt på vår hund. Istället för godis intresse vid hund blir hon hysterisk och drar mot den vilket hon normalt aldrig blir så jag la ner den träningen och försöker nu få tillbaka henne som hon var förr vid hundmöten dvs bara titta på dem.

Swadika
0

Godmorgon, eller kanske är det mer förmiddag? Hmm? Kommit in ifrån en lång (och kall) promenad i skogen, vi hittade en glänta där jag släppte Kasper och han fick springa runt. Vi hade tänkt spåra nu på eftermiddagen, men det får nog bli inomhus för det är så kallt ute.

Annars så åker jag hem idag utan hund, lite ledsamt att varje söndag behöva lämna honom men vet att jag ser honom på fredag igen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
1

#11 🙂

#12 🙂

malinroth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! 

Vaknade vid 7.30 och började dagen med att ligga kvar i sängen och läsa i tre timmar, gött som tusan :) Sen tog boken slut så jag ringde mamma som är i stan över helgen och vi bestämde att hon och syster skulle komma hit och ta en promenad innan mamma åker hem. Så nu har vi varit och promenerat i närmare 2h, skönt som tusan!

Nu kollar jag lite Irene Huss (och hif) och tar det lugnt. Sen ska jag nog ta och dammtorka, dammsuga, skura och diska lite. Efter det vet jag inte.. Leka med Dimma och träna in nåt nytt trick eller så kanske :) Läsa lite i mina nya hundböcker nu kanske när jag läst ut min bok.. 

Skön söndag med andra ord! 🙂

[typellisch]
0

#15 Städ-söndag :)!

Jag önskar jag hade ord för längre promenader men icke.. känner mig otroligt slö idag MEN jag intalar mig att det är okej för jag har varit på många långpromenader i flera dagar nu så en lat-dag är ok :).

malinroth
0

#16 Ja det klart, ibland måste man få vara lat också :)

[schäfernronja]
0

Jag och Ronja har hittills powerwalkat 11km så jag har en halvt trött hund (om hon fick skulle hon mer än gärna ta ett varv till). Nu ska vi ta det lite lugnt så får vi se vad vi gör senare. Vi kommer gå ut och träna lite lydnad iallafall, får vi se hur taggad hon är på det efter ett uppehåll. ;) :)

[typellisch]
0

#17 Vädret var härligare nu än vid lunch så en lite längre runda vart det :).

#18 Åh vad härligt 🙂

zanten1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!

Min och Eddies dag har tillbringats i pulkbacken - det var mycket uppskattat att springa ner för backen sedan dra pulkan på vägen upp;)! Blev även en låång promenad dit:)

[typellisch]
0

#20 Härligt 🙂 Kul att se hundägare vara aktiva! Snacka om hur bra hundarna mår men även vi!

Frida B
0

Jag tog en förmiddagspromenix med Tollaren jag passar, tog ca 1 och en halv timma. Skulle gått längre, eventuellt släppt honom i en inhägnad men det blåste något förbannat, så blev bara en promenad där han fick jaga massa löv istället ^^ Nu har han åkt hem, och jag passar på att städa gnagarburarna och klippa klor på marsvinen. Kanske ska jag väga dom, tvätta öronen och lite sånt, men får se. Nu längtar jag bara tills att föräldrarna får ett ja till att jobba hemifrån varsin dag så vi kan få hem Nadja (en hund) om någon/några veckor! :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[typellisch]
0

#22 Härlig dag låter det som 🙂
Ååh, håller tummarna!