Cavalier king charles spaniel?
hej! jag undrar om det är någon mer än jag som har en lite Cavalier hane?
mejla!

Nej, jag har haft en. Den blev 12 år. Han hette Lille-man.

vad gulligt namn!
hade en när ja va liten,. jätte söta =)

Vad heter din då?
våran hette Bosse =)

Och mina hundars mamma som jag har nu hette stina.
hehe bosse och stina.
låter som två äldre människor.. =D

hi hi hette dom inte det på bullerbyn?
haha joo d hette dom nog ja =)
Jag tycker att de är hur söta och trevliga som helst och jag funderar på att skaffa mig en när jag blir pensionär och inte orkar(?) hålla på lika mycket med lydnad, bruks och jakt som jag gör i dag. (Har dock minst 25 år dit
).
Är det inte så att rasen generellt är ganska nöjda bara de får vara med, men de vill gärna också vara aktiva, eller har jag fel? Hur är det med hjärtfelen, har man ett seriöst avelsprogram för att få bort det? Hur är det annars med rasens hälsa?

Ha, ha min cavalier var den jobbigaste hunden jag någonsin haft. Vi trodde t om att han hade fel på hypofysen. Att han var överaktiv. Så lugn var det sista han var.
Han hade hjärtfel också.
OK, är det så generellt med rasen eller var din hund ett undantag? (De jag har träffat och umgåts med har varit lugna och sansade, lite fööör sansade för att passa mitt liv i dag).
jo, jag har läst mycket om dom, för jag vill oxå väldigt gärna ha en 8) De låter som dom ska va rätt lugna, men är oxå aktiva när man vill. Men så har dom väl lätt att bli feta också, om dom inte rör på sig tillräckligt ? 8)

#12# Nej, det var kanske ett undantag. Och det är ju typiskt att just jag fick honom. Han var jättejobbig. Man kunde inte gå på hundklubben ens med honom. Han brydde sig inte om min inkallning och dom kunde inte hjälpa mig ett dugg där.
Han stack när man släppte honom och jagade fåglar i luften. Han var glutenallergisk och hade blåsljud på hjärtat. Fick något fel i analen så vi fick operera honom. Han kunde inte tömma analsäckarna. Stod och skrek när han bajsade. Ja, sjukare hund har jag nog inte heller haft.
Min mammas nye man då, hade en också. En hanne. Han hade fel på matsmältningen så han kunde inte tillgodogöra sig maten. Var jättesmal, och bajsade nästan halvsmält mat jämt.
Min kompis hade en tik. Hon var kolugn men blev då rätt så tjock också. Tror inte att hon hade något fel.
Alla tre hundarna hade vi för 12 år sedan då dom gick bort. Dom kanske har bättrat sig på avlen på cavalieren nu. Jag menar det var ju ett tag sedan. Men alla 3 blev över 12 år iaf så dom fick ju leva länge. Tycker dom är väldigt söta och lagom för dom som vill ha en lite mindre hund.
Har haft två stycken. Charlie och Ceasar hette dom, men det är nästan tjugo år sedan.

Våran heter Bono
nää gejsa, lasse, bosse, lisa, anna, britta, olle och kerstin, hette barnen i bullerbyn, men det är inte omöjligt att nån mamma kan ha hetat stina ;)
jag har ingen cavalier, men jag har en bild :D
stina är pigan i emil i lönneberga
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#17 precis en sån liten skrutt jag vill ha när jag blir pensionär, vad gullig! 
Lina hette pigan hos Emil.

#18 pigan i Emil heter Lina
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Finns däremot en liten flicka på saltkråkan som heter Stina
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
där var hon jaa.. hahaha! saltkråkan var de:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
"hemma på miiin gata i staaaaan" /stina i saltkråkan ;)
ja sara40, han är en riktigt lite pingla den vovven, det är min kompis lilla valping, som visserligen borde vara runt året nu…

Ha,ha vad ni håller på. Ok, ok, jag hade fel igeeeeen. Men jag är lika glad för det. För det går att lura malin iaf. haha