Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2612 ggr
Pennybus
0

Lära hund att hoppa?

Hade velat lära min hund att hoppa, lixom hoppa upp i famnen, om man kan säga så, och sedan "utveckla" det till en "volt". Men just för tillfället är det första steget, dvs. upp i famnen. När jag hukar knäna lite så börjar hon hoppet men avbruter mitt i och sätter bara tassarna på mina ben. Målet med detta är att få hunden att göra en "volt", om man nu kan säga så. youtube.com/watch?v=WK6MkxA0isw Ungefär som i den videon vid 3:17 :) Alla tips är välkommna :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

lilla jag
0

Min hund kan både och! Kan göra en video steg för steg imon eller nästa dag om du vill?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Pennybus
0

Ja gärna! Problemet är just att hon inte hoppar, hon hoppar nästan aldrig om hon inte hoppar upp i säng/soffa/stol o.s.v. ):

lilla jag
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är så du ska börja! Sitt på en stol och låt din hund hoppa upp i ditt knä fast du sitter på stolen! Sen kan du tästa att sita 90 gradit mot en vägg och sakta men säkert räta upp kroppen till du bara behöver böja lite på knäna 🙂På denna video så gör trixi volter och andra hopp trick, titta gärna 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Pennybus
0

Hon kan allt det men när man inte är just 90 grader hoppar hon inte :/

lilla jag
0

Fixar en liten video på måndag och se om det funkar! Vad är det för ras? jag har två Bichon Havanaiser men bara en av dom gillar att hoppa, det kan vara det också, att hon/han inte gillar att hoppa 🙂Eller att den inte kan, att den måste träna musklerna….. Hur gammal är Hon/Han?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Pennybus
0

Hon är en mellanpudel på 34-36 cm, hon är 11 månader imorgon :) Hon hoppar över det mesta, hon är superduktig, speciellt när det gäller bus med bästa lekkompisen.

lilla jag
0

Men då är det ju lungt 😃Mycket beröm och godis/favo leksak så ska det gå 🙂prenumera på min youtube kanal så missar du inte videon jag laddar upp förmodligen på Måndag då 😉heter: sweetmimmitiger

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

lilla jag
0

Någon bild på sötnosen, Blir så nyfiken på hur hon ser ut ❤️

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Pennybus
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en halvtaskig bild ifrån några/någon vecka sedan (:

lilla jag
0

Okej, så söt! 😃

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Pennybus
0

Har några klipp jag och min kompis filmade in förra helgen, tänkte klippa ihop de nu, om du är intresserad att se? (:

lilla jag
0

Ja, absolut! :D

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk