vilken ras?
Vilken ras skulle passa mig tror ni?
vill hellst ha en som är..
sällskaplig en riktig gosegris
lugn men endå ganska aktiv
liten/medel i storleken
lätt lärd
Har du inget problem med pälsvård är udel att rekomendera :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Det är väl mest gå turer eftersom jag går långa promenader ibland även joggar så vore kul o ha en hund som hänger med lite där också. men inte en hund som kräver jätte mycket arbete heller.
sen är det ju såklart lek och skojj jag också kommer ge hunden. Fara ut på landet då och då hos mammas sambo som har en strand brevid sitt hus :)
Hundar behöver mental stimulans, vad har du tänkt att sysselsätta din ev framtida hund med?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
ja jag hade väl tänkt mig med och börja med lydnadsträningar och trick. är även intresserad utav agillity så vi ser ju vad framtiden bjuder på helt enkelt!
såå… ingen kunde ge mig tips på raser??
Mops, Fransk Bulldog, Bichon Frisé/havanis, Pudel, Cocker Spaniel, Dvärgspets, Japanese Chin
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Bichon havanais skulle nog passa dig
#7 Fast cockern känns nog för krävande, den är allt annat än vad utseendet antyder…
Tysk spets låter rätt bra tycker jag, lättlärd och lätthanterlig, utan att vara för krävande. Finns dessutom i 5 storlekar, pomeranian som är minst, sen så kleinspitz, sen mittelspitz och grosspitz och keeshond som är ganska stora.
Pudeln låter ochså ganska bra, fast då måste man gilla pälsvård. Finns i 4 storlekar, de 2 större är dock ganska krävande både mentalt och fysiskt, men du ville ju ha en mindre hund och de andra 2 storlekarna är ju ganska lagom vad det gäller aktivering.
#7 Fast cockerspaniel kräver mer än vad många tror :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 #10 Haha tro mig jag är väl medveten hur Cockern är. Min hundlärare var uppfödare och hade 3 st som hon tog med till skolan. Otroligt lugna men ändå fart i. Jag tror absolut den kan passa. Beror dock på linjer.
#11 Vad är det som är kul? Kollar man vad TS är ute efter, tycker jag personligen inte att det passar :)Men det är av egna erfarenheter osv :) Och bra linjer osv :)
Gäller att välja icke jaktlinjer i så fall osv. Men jag tror personligen ej rasen passar, är i så fall om det är enskild individ :)
#12 Okej fast jag håller inte med. TS söker en lugn men ändå aktiv hund och jag anser att Cockern visst kan passa. Men inte en av rena jaktlinjer kanske.
#13 Olika erfarenheter kanske?
Och det var just det jag skrev ang jaktlinjerna :)
tack för alla tips, väldigt fina hundraser ni tipsat mig om.