DAP, effektivt?
Är DAP effektivt på hundar? Vår tös är på väg in i löp och hon blir något enormt stressad, rastlös, pipig och helt ding i skallen innan och under löpet. Så jag tänkte jag skulle inhandla DAP både doftspridare och halsband men undrar hur bra det är. Hon kommer kastreras längre fram när jag har den möjligheten (kostar ca 4-5000kr hos vår veterinär).
Jag har läst att det hjälpt vissa hundar. Medan den inte har haft nån större effekt på andra. Så tror det är väldigt olika. Men helt klart värt att testa.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
På min har det så vitt jag vet ingen effekt. Testade feliway på katterna oxå. funkade inte heller.
Individuellt med andra ord. Ska jag testa med halsband först då och vänta med doftspridare? Tänkte om det inte ha effekt så känns det något bortkastat att köpa en så dyr doftspridare.
Fungerade inte på max heller tyvärr
#3 Är ju iofs inte svårt att sälja vidare.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag hade DAP på min unghund över nyår o veckorna runt där som en extra försäkring mot skotträdsla tänkte vi. Huruvida det fungerade eller inte vet jag inte då hon som sagt är en unghund. Haha! Det var mycket spöken där ett tag och det går ju mkt upp o ner. Men vi kände iaf att pengarna var välinvesterade så vi köper det till nästa nyår också för säkerhets skull, då blir det nog tydligare om det fungerar eller ej. Vi hade halsband + kontakt i väggen hemma.
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/