Ditt dagschema ?
Hejsan igen. Jag skriver mycket men fick så många tankar nu. Undrar hur ert dagschema ser ut med hunden. Skulle vilja veta så jag ungefär sedan vet när jag kanske ska skaffa hund :)
Alltså en ledig dag:
8.00 ut med nya hunden Theo som inte kan hålla sig så länge än. (annars har vi kunnat sova till 11 då Alf inte har brottom ut, han älskar att sova)
sover lite till.
10.00 ut en längre promenad (minst en timme ofta med lite springa lös och leka). Sen sover hundarna på soffan
13.00 ut en 30-40 min promenad.
Trickträning och lite vardagslydnad inomhus
16.00 ut en 20 min promenad
19.00 ut en 30--50 min promenad
fullt bus inomhus för hundarna
23.00 en kvällspink på 2 minuter.
På sommaren spårar vi på dagarna.
En dag då vi jobbar:
6.30 ut med hundarna
7.30 köra hundarna till hundvakten (som sedan går ut två långa promenader under dagen eller på sommaren är dom lösa i stugan hela dagen)
17.00 hämtar hundarna (12.00 om husse slutar tidigt)
Samma kvällsrutin som en ledig dag typ..
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Jag har ju Trixe för det mesta bara över dagen, ibland blir det övernattning. men så här brukar vår dag se ut:
07.15 Trixe lämnas av matte och är då en väääldigt trött stackare. Vi lägger oss på soffan med katten och morgon myser.
09.00 hittar på något roligt innomhus, leker eller övar trix.
10.00 Promenad i skogen i ca 1 tim.
11.00 Maten serveras när vi kommit hem från promenaden.
14.00 Promenad åt något roligt håll i ca 30 min och sedan lite lek i trädgården, när snön har smält är det meningen att vi ska ha lite agility träning istället för lek.
16.00-16.30 Husse hämtar Trixie.
05.30 gå ut på snabbkiss och frukost 06.40 snabbkiss igen innan jag sticker till skolan (När jag är i skolan tar mamma hand om Chester och tar ut honom ungefär en gång i timmen ibland mer inland mindre) 16.10 ut på bus i trädgården och ibland lite mini promenad 17.00 kissepaus igen med lite bus och kontaktövningar 18.00 kissepaus 19.00 kissa… 19.30 kvällsmat och kiss och bajspaus 20.30 snabbkiss och sedan natti natti Han kan ju inte hålla sig så länge än då han bara är 12 veckor gammal :)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Som det ser ut nu för oss och hunden; 08.00 ut med hunden på 1-2tim promenad, eventuellt en löprunda också. 12.00 ut på 1 tim promenad. 13.00 trickträning och hjärngympa 15.00 hon får leka på tomten och gräva sina vallgravar i snön 17.00 ut på promenad i 30min 19.00 lek och bus 22.00 sista promenaden i 30min Detta schema varrierar väldigt ofta beroende på om något planerats in under dagen eller inte. Vi har också en väldigt krävande hund med enormt mycket energi som måste tillgodoses.
Har en hund på 7 månader.
Oftast ser det ute såhär:
07.15 - kliver upp.
07.30 - är ute på en runda på 10-15minuter.
07.45 - Frukost för oss båda.
08.00-11.00 - Molly chillar för jag vägrar aktivera henne då, hon ska lära sig ta det lugnt som sagt.
10.30 - andra promenaden, rundan och tiden varierar.
11.00 - aktiverar henne med söka godis och trix.
11.30 - hon är för sig själv och jag för mig själv, hon gör antagligen hyss eller biter på ben.
13.30 - tredje promenaden som varierar den med.
14.00 - vi kan leka lite.
14.30 - 16.30 - vad som kan hända.
16.30 - promenad igen.
17.00 - middag för oss och för Molly.
17.30 - Molly chillar mest eller gör hyss
19.30 - sista promenaden
20.00 - Molly somnar och jag ser på film
22.30 - en runda ut och in så hon får kissa av sig, sedan sover vi gott!
Det varierar enormt. Har inget dagschema alls. Anpassar för varje dag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
😃
Oj va strukturerat alla verkar ha.. Morgon promenad 06.30 sedan va 4:de timma… Går lösa varje promenad minst två längre promenader på 40-1,5 timme.. Tränas varje dag oftast på kvällen när de är som piggast.. Sedan följer dem med i princip överallt.. Väldigt nöjda och stabila hundar… Trots att det varierar från dag till dags:)