Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2708 ggr
MyLife
0

Choklad till hund ???

Hejsan. Min väns pojkvän gav choklad till hunden. Och nu skrattar bara min vän när jag säger att det är farligt. Och inte var det en liten bit utan nej cirka 8 bitar. Kan inte hunden dö av för mycket ?

Fenix_Chicci
0

Choklad är definitivt inte bra, innehåller teobromin som är giftigt för hundar och kan i allt för stora doser leda till döden. Ger man några bitar mjölkchoklad till en stor hund så är det inte jättefarligt men helt onödigt. Tycker det är dumt att ge godis och sånt till en hund överhuvudtaget.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Moa-]
0

Alla djur är olika, min hund åt en hel Aladdinask inklusive plast och kartong utan att må minsta dåligt, andra djur klarar ingenting. (Det inte att rekommendera, hon var galet smart under en period, i alla fall när det gällde mat.)

Neela
2

Vilka trevliga vänner…

klaris
0

Ju mörkare choklad desto farligare. Helt onödigt att ens testa det! Du har helt rätt 🙂

Hälsningar Klara :)

selmahopp.blogg.se

Frosstis
0

#2 Samma här, min hund har ätit massor av chokladgodis. Daim, geisha, chokladkalendrar m.m. Klarat sig fint och bajsat ut pappret bara, haha.

Men man ska aldrig ge choklad till hundar ändå, eller människogodis överhuvudtaget.

[Forest]
2

Tycker du kan be dom läsa detta

http://www.giftinformation.se/article.asp?CategoryID=7125

, och själv hade jag någ ställt kl för att kolla hur hunden mår i natt. Otroligt korkat o ge hunden choklad hoppas du blev arg.

vallhund
0

Hur farligt det är beror på teobrominhalten o storlek på hund. Ett par matskedar Oboy går inte att jämföra med samma mängd ren kakao.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[typellisch]
3

Snälla vänner du verkar ha.

Även om en hund kan klara sig när den fått i sig choklad så känner jag att jag hellre är på säkra sidan och är försiktig när jag äter choklad så min hund inte får i sig nåt onödigt. Dessutom, varför ens mata sin hund med choklad ens? Strävar man inte efter att ens hund ska ha det så bra som möjligt samt få så bra mat/godis som möjligt?

[typellisch]
1

Var det din hund TS? (Om det var så skriver du här att du inte har någon hund)

Fridaaaa
0

Choklad ska ej ges till hund.

Elak (rätt ut sagt) vän du har som skratta åt henne.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wezza
0

Ja. Hundar kan dö av för mycket choklad, även katter.

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

MyLife
1

#9 Nej, inte min hund har ingen som du sa. Men fick idag reda på att det inte var min vän som hade gett utan hennes pojkvän. Hade inte riktigt förstått när hon hade berättat.

Det gick även bra med hunden. Dom förde honom till veterinären och dom gav en spruta så att han kräktes upp allting 🙂

Men hoppas minsann att han har lärt sig något nu.