Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2507 ggr
MittNamn.
0

Ny start

Hej allihopa. Det jag gjorde ångrar jag fruktansvärt och har även bett om förlåtelse till ägaren och betalat en summa jag tyckte hon förtjänade efter vad jag gjort. Hon sa att det inte gjorde någonting att alla gör misstag. Men som sagt ska börja på en ny start och ber om förlåtelse till det jag gjorde även till er.

Mvh. Sofia ''MittNamn.''

tjoopa
5

Undrar bara varför du hittade på allting? Nog kan alla göra misstag men varför valde du att starta alla trådar och skriva om något så allvarligt?

MittNamn.
1

#1 Vet inte, var helt puckad helt enkelt 😕

LinaK
2

Alla har vi nog någon gång gjort sådant som vi ångrar. Jag är aldrig omöjlig att förlåta eller lägga saker bakom mig. Hoppas du fick dig en tankeställare, sedan får jag väl önska dig välkommen tillbaka.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Frida B
0

tycker det var väldigt dumt av dig att göra så. Alltså att ljuga. Hoppas verkligen du inte gör om det

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

MittNamn.
0

#3 Tack 🙂

#4 Lovar på hela mitt liv att aldrig göra om det, förlåt 😕

Pennybus
0

1 gång är ingen gång (: Välkommen tillbaka.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

MittNamn.
0

#6 Tack ❤️

linda88
0

Känner du ägaren till hunden?
Vad ville du ha ut av de hela, något syfte måste du haft?
Hur är de med bloggen, den där man kunde se bilden på tjejen och bilden på muffinsen i "finland i fokus". Är det du?

Portie
0

Hoppas du har lärt dig en läxa av det här. Det gick ut över helt oskyldiga människor, nästa gång någon skriver liknande inlägg så kanske folk här är lite mer skeptiska nu innan man svarar. Tyvärr, men det blir så. Och många har säkert tyvärr tappat förtroendet för dig nu vilket du säkert förstår. Själv så förstår jag inte varför du gjorde det, varför vill man lägga ner sin tid på att göra en massa bluffinlägg?

Men aja, som sagt, förhoppningsvis har du lärt dig av det och det är bra att du har bett om ursäkt nu.

teezan
0

nu förstår jag ingenting :/ har följt några av dina trådar, stämde de alltså inte alls? vad har varit sant eller hittade du på alltihop? skulle vara bra att veta för blev riktig illa berörd av "olyckan" men kan ju på ett sätt pusta ut om det aldrig har hänt.

mikkan01
0

Riktigt tråkig händelse, främst för hundarnas rätta ägare att hitta något sånt här. Det är INTE okej att sno bilder på FEM hundar och låtsas att de är ens egna. Speciellt ljuger man inte ihop en historia om en redan död hund. 

Hoppas du lär dig av dina misstag, sånt här kan såra väldigt mycket. Jag själv hade aldrig velat gå igenom en sån sak.

~mikkan

MittNamn.
0

#8 Nej känner inte ägaren men, mina föräldrar gör det. Bloggen är min egna alltså Cecilia-F för heter Cecilia i andra namn eftersom Sofia-F var upptaget.

Ber om ursäkt till allihop.

linda88
0

vill gärna ha ett svar på fråga 2 också. Man sitter inte o hittar på nått så falskt utan att ha ett syfte. Hur kommer de sig att du "smet" när vi kom på dig och varför skapade du ett nytt alias -  CeciliaFi och svarade i din egen tråd och då ljög igen om att du inte alls var samma person?

mikkan01
1

#12 Så du heter Cecilia? Med tanke på att du(?) i bloggprofilen presenterar dig som Cecilia och inte Sofia.

~mikkan

medde
7

#0 Klockan 18,50 gör du tråden, Okey strong att be om ursäkt. det är bra att man kan göra det. Men ärligt har jag några frågetecken kvar. Ärligt så tror jag inte att du "betalt" hunden ägare L efter du tagit bilderna från hennes blogg och dom andra från hennes kompis C hemsida. Hundägaren C var inne på sajten där du lade in bilderna på deras hundar och kallade dom dina samt en del andra saker till. C var mycket besviken och ledsen över det som gjorts och hon hade fått reda på det här nu under kvällen av en vän och det var inte hundägare C. Jag får inte riktigt ihop det. Kan du reda ut mina frågetecken? Eftersom du säger en sak nu och hundarnas ägare säger annat på den andra sajten du skrev på, samt att dom bägge är mycket ledsna över det här och då stämmer inte det med att ägare L säger att det är okey…

Kanske en ursäkt på sajten du lade in alla bilder på "dina" tre hundar vore en bra sak. Jag som värd där har fått bett hundägarna djup och ödmjukt om ursäkt både i pm och i tråden. Kanske låter hård och arg, men jag har fått verkligen bett om ursäkt för du gjorde på  den andra sajten

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Soeffia
2

Kan någon sammanfatta allt som har hänt i en lättförstådd lista?

Lita aldrig på pannkakor i luften.

Frida B
0

#16 TS ljög om att hon fått en hund, som sedan dog för några dagar sedan. I själva verket har hunden vart död sedan lite mindre än ett år tillbaka, och det var inte ens TS som ägde hunden.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

medde
3

#17 Du missade en sak, Tyvärr så skrev hon på en annan sajt att hon ägde tre hundar och visade bilder på dessa. Men ägde ingen av dessa hundar och bilderna var stulna från en hemsida/blogg

mikkan01
2

#18 Det var väl hon som påstod sig äga 2 border collies också som var med på samma bild som sheltisarna… Så antagligen är det "C" som äger dom också(?) Så totalt 5 hundar har hon påstått sig äga.

~mikkan

medde
5

#19 Hundägare L ägde hunden som dog för ett år sedan. Hon har även border, och hundägare C äger dom andra två  samt border och som TS sade var hennes. Vet att den ena hunden var syster med den som dog. In redig soppa av det här. Men om man drar en linje så ägde TS ingen av dessa hundar hon sade hon gjorde. det är två ägare till dessa tre hundar men det är inte TS. 

Men jag skulle uppskatta en förklaring/ursäkt på sajten där TS om sina så kallade hundar. TS jag har bett om ursäkt på dina vägnar till dom rätta hundägarna!  För jag köper inte det att du betalt hundägare .. Får det inte att samstämma med det dom säger och det du säger.

[AmstaffLeo]
16

Förvänta dig inte att alla tar emot din ursäkt. Jag gör inte det. Dina inlägg från och med nu kommer inte alls intressera mig, jag kommer heller inte ta dem på allvar.

mikkan01
0

#20 Jo, precis..extremt tråkigt att utsätta hundägarna för något sånt.
Helt ärligt tror jag inte att bloggen hon påstår sig ligga bakom är hennes heller. 😮

~mikkan

Frida B
0

#21 håller med

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Daniela1983]
0

Allt låter onekligen lagom sjukt. 🤐

Var du ute efter uppmärksamhet, är du mytoman..? Frågorna är  många.

Michaela-N
5

Instämmer med #21, du har ljugit under hela din tid på iFokus som jag förstått det. Se detta som en ny start, men ljuger du igen, förvänta dig inte att kunna göra en comeback, i alla fall jag har väldigt svårt för folk som ljuger, även om jag vet att det är lätt hänt.

Just nu har du gjort allt du kunnat göra i och med din ursäkt, men mitt, och säkert flera andras förtroende kommer ta ett tag att bygga upp.

[Murvel]
5

TS. Om du vill dikta så skriv en bok. 

Alternativt sök hjälp..

[Zlarviig]
11

TS Jag förstår verkligen inte hur du kunde ljuga om något sånt! Om jag fick reda på att någon hade gjort så med någon av mina avlidna djur så hade jag verkligen inte blivit glad! Du fick jättemånga kommentarer av folk som tröstade och tyckte synd om dig.

Jag säger inte det här för att vara elak, men du borde söka hjälp på riktigt. Det finns en psykisk sjukdom som heter Compulsive lying disorder-läs lite om den. För det är helt enkelt inte normalt att ljuga så här.

Jag tycker det är riktigt respektlöst mot hundägarna och oss här på iFokus, men inte minst mot hunden! FY!

Loveradio
10

Kände på mig att du var ett troll redan från början. Tråkigt att du lyckades lura så många. Ute efter uppmärksamhet antar jag. Det är verkligen inte okej att ljuga om att sin hund har dött. Det är respektlöst med tanke på alla tröstande kommentarer du fick. Och du njöt väl av den uppmärksamheten. Men hoppas du har lärt dig nåt av detta.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

MrsPugsley
0

Herregud. Hela den här historien har gjort mig extremt illa berörd :/

Jag kan inte förstå dig. MEN jag respekterar att du kom tillbaka hit och bad om ursäkt. Det var starkt.

[typellisch]
6

Misstag? Gör man ett MISSTAG som ljuger om hundar och allt du har gjort? NEJ, det är en BLUFF och MEDVETET gjort.

Du kan av misstag råka köra upp dörren i en annan bil på parkeringen men du kan INTE av misstag sno bilder av nån annan och fejka hela ditt liv. Det gör man MEDVETET.

Jag är nog fortfarande sjukt förbannad. Mest för att jag tog tiden och pratade ut med min mamma om hela din s.k händelse och jag var så illa berörd av allting för inte trodde jag att man kunde hitta på nåt sånt här.

Så mitt intresse har du inte längre. Tänker inte ge råd, tips eller ens lägga ner min tid på just dig.

russin
1

Jag skulle vilja veta varför du gjorde så här och vad du förväntade dig att få ut av en osann historia ? Medlidande, uppmärksamhet eller vad ?

sunnys
1

TS, har du fler konton registrerade? För det känns som en del konton som kommit upp speciellt nu efter händelsen är sammankopplade med dig.

bra att du iaf bad om ursäkt, men måste faktiskt hålla med #21.

vallhund
0

Varför startar du då denna tråden http://hundar.ifokus.se/discussions/51364f55ce12c420cc009be5-choklad-till-hund?discussions-1

Efter att du startat denna?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

medde
0

#33 Vet du hundra det är samma person? Om det skulle vara så är det ju rent ut sagt tragiskt.

vallhund
0

#34 Hundra vet jag inte, men det verkar vara så om man kollar på trådar som skribenten i den länkade tråden skrivit, samt vad TS skrivit i andra trådar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

sunnys
1

#34 sedan blev denne medlem samma tid som ts avregistrerade sitt förra konto plus att jag tycker det är ett märkligt sammanträffande att även den personen kommer från finland. Som sagt jag misstänker att ts har fler konton, så skulle gärna vilja ha ett svar på #32!

medde
0

#35 Okey då är det ju verkligen tragiskt, om man kommer in och ber om ursäkt för att sedan fortsätta i samma anda som tidigare. Men ser man så var dessa nicker inloggade i princip samtidigt i morse, samma ganska lika med sina smilysar etc..Suckar😟

Emo
2

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

medde
2

#38 Det verkar ju så om man ser till vad hon skriver att hon bytt från "MittNamn" till det andra. Men samtidigt så avslutades "MittNamn" senare än det som skrivs, och även återlivats igen. Men ser man till avatren  är dom alla olika i  "mittNamn" Hur många av samma nick kan det finnas?

kodex
2

Vänta här nu…Är det detta som handlar om lilla Pinja som blev biten av en fila (eller vad det var) blandis med konstig skrikande ägare och där hunden sedan bet henne i benet?

Inlägget är låst för nya kommentarer