Torrfoder
Hej!
Vad har ni för erfarenheter utav Orijen och ZiwiPeak? Vad jag har läst så verkar Ziwipeak lite mer "naturligt" då de är lufttorkat, men båda består ju utav hög andel Protein.
Står i valet i kvalet och vet inte vilket jag ska välja :)
Våran tjej har tidigare ätit Eukanuba, och varken hon eller jag tyckte detta var bra.
Hon tycker själv inte om det, utan tvingar i sig det - och jag tycker hon har matt päls och avföringen är väldigt si och så.
Orijen har vi gett o har vart nöjda båda är petiga med maten men detta torrfoder har de ätit skapligt bra av (skapligt är 3 mån i sträck sen bruka ena tröttna på samma torrfoder) ZiwiPeak har vi haft till katten och hundarna har fått det som godis dyrt som bara den men där är ren kött :)
Har du annars plats i frysen och känner att du har lust så fundera lite annars på färskfoder. Har mer eller mindre slutat med torrfoder (har det bara torrfoder som godis under pormenad) och helt gått över till torrfoder och lite råkost :)
Min ena katt äter ZiwiPeak. Funkar utmärkt! Hon kan ha fri tillgång vilket jag uppskattar. Med Orijen gick hon upp i vikt.
Hunden får Ziwi Peak som träningsgodis då jag föredrar så "enkel" mat som möjligt (=så få ingredienser som möjligt)
Min hund har ätit både Orijen, och äter för tillfället Ziwi Peak.
Min hund har känslig mage, och jag har testat endel olika (även färskfoder), men ZP är det enda som fungerar utan att magen kraschar för minsta lilla. 🙂Hon har snart ätit ZP i ett år, och jag är väldigt nöjd.
Så av de två rekommenderar jag ZP. Nackdelen är ju priset men.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Tack för alla svar! 🙂
#1 Vi hade helst velat ge henne färskfoder, men vi har sån hemskt liten frys 😕