Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7042 ggr
Ratlings
0

Blåbär mot lös mage?

Jag vet att det kan hjälpa på människor, så undrar om det ger samma effekt på hundar? 
Jag har nämligen en hund med riktigt lös mage och blåbärssoppa i kylen. Tänkte om det funkar?

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Forest]
0

Jag hade fastat hunden eller gett den kokt fisk lr kyckling med välkokt ris, sparat lite spad som smakstärkande från fisken eller kycklingen. Jag gör har kokat kyckling + ris det gav jag i några dagar tills hundens mage var stabil.

Loveradio
0

Är väl socker i blåbärssoppa? Jag skulle inte ge det. Kör på nån ordentlig kur istället. Husk har jag hört ska hjälpa.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[jadestone]
0

Ris och risavkok är det bästa vid dålig mage.

Hoppas voffe kryar på sej snart

vallhund
0

Både blåbär o morot är stoppande vid lös mage. Ris o risavkok är inte stoppande men väldigt bra skonkost för oroliga magar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Doglovers]
0

Råa blånär är lösabde och kokta är stoppande, på oss månniskir. Hur det är med hundar vet jag inte. Det finns en hemskt effektiv pasta på apoteket som du kan köoa.

Ratlings
0

Okei, men då skippar jag det. Tänkte in på sockeret utan enbart på att det var blåbär hehe..

// Lise

cupcakes
0

Pro-Kolin och skonkost (kokt vit fisk, kokt ris med risavkok o.s.v.) är det bästa du kan ge hunden när den är dålig i magen, det är också vad vi rekommenderar på jobbet (djursjukhus).

Om jag däremot ska svara utifrån enbart erfarenheter så har jag en hund som då och då blir dålig i magen och då hjälper majs och ris blandat med litelite mat, efter att jag har svält honom en dag. Det ovan hjälper såklart också, men brukar inte ha pro-kolin hemma och äter själv inte fisk så det brukar inte heller finnas hemma.

Ratlings
0

#7 Tack för tipset får testa det 🙂

// Lise