Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 765 ggr
Luckysoul
0

Halt en kort stund

Idag skulle min syster absolut stissa upp Lucas och han hoppade upp och ner i luften. När han landade ena gången så gled han på golvet.

Det verkade som att han sträckte sig för han började halta  och ville inte stödja på benet. Efter nån minut så började han gå som vanligt.

Jag har känt igenom hela benet inkluvise foten och tårna och dragit i det åt olika håll men han verkar inte ha ont. Det är inte svullet och han går normalt. Han kliade sig med benet i huvudet och det verkade inte heller göra ont.

Eftersom han inte verkar ha ont och han inte haltar så kommer inte pappa vilja åka till veterinären men jag är ändå orolig att han har ont eller att något har hänt med antingen benet eller foten. Bara för att det ser normalt ut kan där ju fortfarande vara en skada.

Jag är kanske bara paranoid, men finns där något man borde hålla utkik efter? 

[typellisch]
1

Min tjej har haltat lite några gångar, senast när hon vaknade. Det varade i två steg kanske sedan skuttade hon fram helt normalt.
Detta hände för tre månader sedan. En streckning antar jag.

För en vecka sedan var vi hos veterinären pga en annan sak och dom kollade igenom leder och ben, som en vanlig kontrollrutin :). Allt såg perfekt ut!

Alltså tror jag inte det är någon fara :). Avvakta och se om han fortfarande haltar om några dagar men annars är det nog ingen fara!

Michaela-N
1

Äsch, det är inget att oroa sig för! Det var nog bara en liten sträckning, eftersom det gick bort så snabbt.

Luckysoul
0

Okej, väl bara jag som är paranoid =) Han haltar inte nu heller och är inte svullen eller varm, så det var nog inget allvarligt =)

Tack för era svar =)

[typellisch]
0

#3 Jag är lika paranoid ;). Det får man faktiskt vara! Jag får typ hjärtklappningar bara vi ska till veterinären för vaccination.. ogillar skarpt det där stället :D. Hahah.

Luckysoul
0

#4 Jag trodde typ han skulle dö och han aldrig skulle kunna gå igen på sitt ben. Jag började gråta för att jag blev så rädd :/

Ogillar också veterinärer men ibland kan de vara bra att åka dit xD

[typellisch]
0

#5 Men man blir rädd, så är det ju bara. I början när Molly fick skrapsår på låret så vart jag jätte orolig att den skulle vara värre. Man lär sig på vägen liksom :).

Luckysoul
0

#6 Ja precis =) Det verkar iaf som att han mår bra =)

[typellisch]
1

#7 Skönt att höra! :D