Ny hund (igen)
Hej alla. Hundar är ju ett stort intresse och har massor med tid men mina små älsklingar. Men men.. Ska skaffa en ny hund och nu har jag hakat fast har ju 2 border collies och 2 shelties men finns det någon ras som inte kommer som få konflikt mellan dom. Jag har tålamod att träna upp hundarna isåfall. Men ni får säga vilken ras ni tycker eftersom det kanske bli en ny valp i sommar.
Promenader 3-4 timmar per dag + kissrundor
Jag aktiverar också mina hundar beroende på vad just den rasen behöver. Jag håller bland annat just nu på med Vallning,Agility,Lydnad,Spår,Sök,Utställning (ibland) och Flyball.
Hjärngymppa 1-2 timmar per dag
Pälsvård har jag inte så stor skillnad med kan lägga mycket tid om det behövs.
Inte en så jätte liten hund te.x som Chihuahua.
Det är inte ännu säkert på köpet men jag hoppas :)
"Beroende av hundar" låter ju i och för sig inte så hälsosamt. Menar du att det är ett stort intresse för dig? Det finns folk som är beroende av djur och samlar på dem, och i sådana fall är det bäst att ta tag i situationen.
Vad är det som saknas hos dina shelties och border collies?
#1 Kanske uttryckte mig lite fel, jag tycker om hundar alltså ett stort intresse. Skulle aldrig köpa djur om jag vet att jag inte klarar om dom. Det är ingenting som saknas hos mina hundar men dom är alla över 5 år redan och en femte hund skulle inte vara något problem alls.
Och även 2 av hundarna vill min mamma och pappa ha till sig för dom har också ett stort intresse. Så då lämnar jag med 2.
Ändrade i texten så man inte missuppfattar.
#2 Då förstår jag.
Jag menar att det är lättare att föreslå en ras om du beskriver varför inte en till sheltie/border collie vore aktuellt 🙂 Ville du bara prova på en annan ras eller är det en egenskap som fattas eller som du inte tycker om?
#4 Vill prova på en annan ras, för har ägt border collies och shelties nu under hela mitt liv. Så skulle vara kul med variation men om ingen annan hund fastnar i min smak så tror jag det nog blir kanske en bc elr sheltie till.
Kanske en Aussie? (:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Kanske nån av terrier raserna? Dom är aktiva och kräver en del aktivering :)
#6 Aussie har jag faktiskt funderat på ska titta lite närmare på raserna :)
#7 Dom har jag inte alls tänkt på ens tack :)
#8 Så lite så ^^
ÅHH ÄR ÖVERLYCKLIG :D
Min väns mamma ringde just och frågade om jag ville ta över deras Pinja för deras katter och Pinja har börjat bråka så den ena katten fick svåra skador 😕
Så dom måste ge bort Pinja och dom visste ju att jag ville ha en till hund :D Hon kommer komma ikväll om cirka 1 timme 😍
#10 va roligt! 😃
Vad är det för ras? 🙂
Vad trevligt! :D
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#11 Hehe blev en shetland sheepdog igen då för Pinja är en sån :)
#13 Va härligt! 😃 Då slapp du leta länge 😉
Då vill vi se lite bilder inne på sheltie.ifokus 😉
~mikkan
#15 Ja, kan väll laga en egen liten bildblogg där med alla mina shelties ;)