Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2669 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
0

ingredienser i hundfoder

Vad andvänder ni för hundfoder (torrfoder,färsk foder, egen blandning eller specialfoder) och vad innehåller det? Alla ingredienser i det altså..

Är ni nöjda med det eller inte 🙂

[typellisch]
0

Använder Acana Lamm och Äpple, torrfoder.

Ingredienser: Lamm, urbenat lamm, specialskuren havre, ärtor, hela äpplen, hel potatis, solrosolja, havreflingor, lammlever, soltorkad alfalfa, hela päron, alger, ärtfiber, sötpotatis, pumpa, squash, palsternacka, morötter, spenat, tranbär, blåbär, kelp, cikariarot, enbär, angelikarot, ringblomma, söt fänkål, pepparmyntsblad, lavendel, rosmarin, samt vitamin och mineraler.

Jag har nyss bytt över till detta och jag trivs utmärkt! Bytta från RC pga klåda och oren hy som aldrig blev bra.. när jag bytte bröt allt ut och det känns bättre med finnar på min nakentjej än att allt gror på insidan.

Nu kliar hon sig pga finnar som ploppar upp och det känns som sagt bättre. Att hon kliar sig i ansiktet har minskat bra. Och sedan är hon torr bara så det blir att smörja in lite extra nu.

russin
0

Vom och Hundemat = färskfoder. Kyckling, nötvom och innanmäte från gris. Inga spannmål, ingen potatis eller annat onödigt🙂 helt nöjd.

vallhund
0
Michaela-N
0

Kyckling, nötvom, innanmäte och lax är det enda har jag för mig.

Loveradio
0

Standardt: ris, bearbetat animaliskt protein (köttmjöl av lamm), bearbetat animaliskt protein (köttmjöl av gris), animaliskt fett (ister), blodmjöl (gris), morotsflingor, kalciumkarbonat, laktosreducerat vasslepulver. Vom og Hundemat (nr33): Färsk kyckling, innanmäte och nötvom. Jag vill ge så rena foder som möjligt. Och jag tycker de fodren jag valt passar in på det. VoH är ju helt rent. Standardt är ganska rent. Innehåller iofs ris men det är ett skonsamt spannmål så det har jag inga problem med. Innehåller inte onödiga saker vilket jag tycker är bra.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Forest]
0

Samma som 2 Lo-katt 😉

Qepta
0

Samma som #4

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

SuperLimm
0

Använder Standardt Normal till min hund, är mycket nöjd:
http://www.standardprodukter.se/hundfoder-standardt-original-normal.html

Mvh Linn

Fenix_Chicci
0

Min Bichon Havanais tik på 4 år äter numera:

Vom og Hundemat: Valpefør

Innehåll: Färsk kyckling, vom, lax, ägg och oxlever. 

Sen utöver det får hon lite mixad morot och broccoli, och en kycklingvinge lite då och då. Är supernöjd, hon viftar på svansen när jag nämner att hon ska få mat och slickar skålen. När hon åt torrfoder fick man sitta och mata henne i handen med några i taget för att hon skulle äta.

Bichon Frisé hanen på 14 år äter ett veterinärfoder eftersom han haft väldigt höga levervärden. Nu är dem mycket bättre men vi kör ändå med detta till viss del då han funkar bra på det och vågar inte chansa på att byta om han skulle bli dålig igen. 

Specific Dog CKD

Innehåll: Vete, majs, animaliskt fett, fiskmjöl, potatisprotein, hydrolyserat kycklingprotein, ägg, mineraler, taurin, vitaminer och spårämnen, vasslepulver, cellulosapulver, solrosolja,methionin, L-carnitin

Sen får han ett annat foder ungefär en tredjedel av dagsransonen:

Acana Ranchland

Innehåll: Benfritt nötkött, lamm, sill, russetpotatis, ärtor, nötlever, sillolja, benfri bison, urbenat lamm, soltorkad alfalfa, lax, lammlever, pumpa, spenat, rovor, tomater, morötter, äpplen, kelp, tranbär, blåbär, cikoriarot, lakritsrot, angelikarot, bockhornsklöver, ringblomma, söt fänkål, pepparmyntsblad, kamomill, lavendelblommor, sommarkyndel, rosmarin, samt vitaminer och mineraler

Acana tycker jag är mycket bra, tiken åt detta foder förut men ville hellre ge henne färskfoder då hon som sagt äter torrfoder väldigt dåligt.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Forest]
0

Glömde skriva om jag var nöjd med fodret. Ja det är vi, hundarna äter bra mår fint av fodret. Förut hade båda magontibland, fick ofta strul med analkötlarna ( de tömdes inte som de ska) men det är som bortblåst nu

Catta-
0

Torrfoder: Bozita Robur Breeder and Puppy
Kopierat från hemsidan(http://www.bozita.com/sv/Robur/Produkter/robur-breeder/)

Kyckling (torkad kyckling 20%, färsk svensk kyckling 15%), majsmjöl, ris, specialprocessad havre (SPC, 5%), animaliskt fett, majsgroddar, potatisprotein, kycklingbuljong, torkad ishavsfisk, äggpulver, betfibrer, hemoglobin, mjölksyra (0,6%), linfrö, natriumklorid, kaliumklorid, melassjäst, jäst (ß-1,3/1,6- glukaner, 0,05%).

Färskfoder: Musch 
Ger malet Kalkon, Lax och Kykling. Inga tillsatser 

Min valp har ätit detta under hela sin uppväxt(När hon slutade med att dia mamman) och verkar må väldigt bra på det. Jag tycker även att det är bra pris på fodret.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"