Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2128 ggr
[schäfernronja]
0

Stack sig på buske

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså ibland undrar man… Ronja stack sig på en taggbuske igår eftermiddag, hon skrek till, jag tittsde lite snabbt i hennes ansikte men såg inget. Sent på kvällen när jag borstade henne såg jag att det blivit ett litet sår i ögat. Preciiiis vid ögat, lite päls är borta och det är rött. Hon kliar inget, inte svullet vad jag kan känna och det varar inte men kan ju inte låta bli att vara skit nojig ändå… Vad ska jag göra? Det är inte först man trycker upp sitt ansikte i hennes man märker det heller.

Luckysoul
0

Ser lite irriterat ut :/ är du säker på att där inte finns en tagg kvar?

Annars är det nog bara att avvakta och hålla det rent. Blir det värre så får du ju ta det med veterinären =)

Korkade Ronja <3

linda88
0

Köp ögonvatten på apoteket som du kan skölja med försäkerhetsskull om de sitter nått litet skit kvar då får hon ut de snabbare och är det inget gör de ändå ingen skada. Kostar inte mer än några tior.

[schäfernronja]
0

Att det kan sitta tagg kvar tänkte jag inte på 😮Får ordna ögonvatten imorgon då. Jag blöter upp en bomulls tuss med ljummet vatten och duttar, har gjort det två gånger nu. Jag hade inte varit lika nojig om det varit rakt på huvudet etc. Just ögat där är ju ganska känsligt.

Tack för era svar :) 

#1 Ja, haha.. xD

[Forest]
0

Jag skulle bara tvätta det med enkelt koksalt, sen hålla det under uppsickt. Se till att det ser okej ut skulle det bli fult så skulle jag kontakta vetrinären. Så här års brukar sår läka rätt så snabbt pilla inte på det i onödan

[schäfernronja]
0

#4 Tack! Då vet jag. Jag går och fixar det på en gång då jag har det hemma. :)

[schäfernronja]
2

Tänkte bara uppdatera och berätta att det nu läkt, det är en skorpa där nu och det ser jätte fint ut! Dagen efter jag skrev detta inlägg började hon klia jätte mycket (vilket jag inte tillät) och nu är det jätte fint. Skönt det, drömde faktidkt mardrömmar om att hon skulle bli blind och allt vad det nu var xD

[Forest]
0

6 vad sköt att det läkte och vart fint :)

Luckysoul
0

#6 Vad skönt  att det blev bra igen =)