Vad kan ha hänt? :(
Hej, Min hund har varit med mig i stugan i typ 2-3 dagar, åkte hem igår. Och nu är hon jätte konstig :/
Hon springer runt i mitt rum då hon är uppe, Lägger sig aldrig ner för att vila.. Och har ätit jätte dåligt dom två sista dagarna (Därför som vi åkte hem) hon äter inte sin frukost förens till kvällen, kanske vid typ 18:00 - 21:00.
Hon åt inte kvällsmaten igår (och det kan förstå då hon typ precis hade ätit upp "frukosten" då) så hon fick den som frukost idag, Men har inte ätit den än.. Hon får pedigree junior.
Det har funkat hur bra som helst förut, Och vi har varit till stugan och hem och allt har varit som vanligt, Men inte nu :/
Men vid stugan så är hon ute typ hela tiden och springer, Vi har flera gånger fått lov att stänga in henne inne i stugan för att hon inte ska spränga sig då hon springer efter skotrarna ända tills dom stannar typ.
Vad kan de vara för fel? Och hur ska jag få henne att äta?
Och dessutom så borde hon vara jätte trött efter att ha varit i stugan och sprungit HELA TIDEN och sen kommit hem sent, men nej.. Hon stod nere vid min säng imorse och väntade på att jag skulle ta ut henne. Vanligtvis brukar hon ligga och sova och sen så går vi upp typ samtidigt :/
Är rädd att hon bara ska tuppa av.. Hon har liksom inte sovit speciellt mycket och äter jätte dåligt :/
Stressad?
Kanske, Men varför?
#2 Kan bero på mycket! Enklare om du googlar på det istället.. så kan du jämföra med de punkterna som dom anger.
Ah, Får ta och göra det. Tack iaf! (:
#4 Ja, det finns mer tips där än jag kan ge dig :). Alltid värt att kolla upp i alla fall!
Jag tror det beror på stress också. Det låter iallafall så.
Kan mycket väl vara så att hon går upp i stress när hon kommer till stugan och springer efter skotrarna, och att hon ännu inte kunnat koppla av sen ni kommit hem.
Hon är säkert jättetrött, men är så pass stressad att hon inte kan koppla av och sova.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Ont? på g att börja löpa? ålders grej?
Tycker också det låter som stress eller övertrötthet, men det behöver det ju inte vara. Men en stressad hund har ju väldigt svårt att varva ner och kan springa runt. Jag hade nog begränsat henne till det rum du befinner dig i, lägga dit hennes bädd och ge henne ett riktigt gott tuggben (typ märgben) många hundar blir lugna av att få tugga på något.
Hjälper inte det hade jag snarast kontaktat en veterinär för att utreda så att hon inte har ont någonstans.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#7 Hon kanske har sträckt sig eller något, och har ont av det? Hon springer ju väldigt mycket vid stugan. Hon har nyss löpt, så det är de inte.
Hon är ca 8 månader, Kan det beror på de? åldern?
Det är nog så att hon är stressad bara, Blir kanske bättre efter någon dag.. Men är ändå lite orolig över att hon inte äter :(
Har hon löpt förut? Annars kanske hon är på väg in i sitt första löp.
Min hund skrek så fort man petade på hennes svans, man kunde tro att hon hade brutit den, dagen innan hon började löpa. Så det skulle mycket väl kunna bero på det.
#9 Försök lugna ner henne om det är stress? Inga bollekar, låt henne arbeta med hjärnan mycket (sök godis, nya trix osv) och bara gosa med henne så hon blir lugn? OM det är stress dvs.
#10 som jag skrev så har hon redan löpt. Och hon va helt normal då, ändrades absolut ingenting, hon märkte nog inte ens av att hon löpte :)
#11 Nja, tror inte att det är stress längre :/
Hon har iaf sovit och ätit upp "frukosten" precis.. Så allt börjar nog ordna upp sig nu! :)
Klåter som stress överslag+ övertrött. Låt henne inte vara lös mer i stugan om hon ser skotrar som roliga att jaga/valla eller vad det nu hon gör. Har du ett gott ben hemma kan man ge detta, eller kanske masera henne det gör ofta hundar lugna.
Hon har löpt, när gjode hon det? skendräktighet?
Klämm o känn igenom henne, ingen feber o inte ont?
Är hon inte bara imorgon hade jag kontaktat vetrinär
#13 Hon brukar springa efter skotrarna då vi ska åka någonstans och hon ska med. Dock så får hon inte springa hela tiden om vi ska åka långt.
Hon kanske löpte för en månad sen eller så.. Har ingen riktigt koll på det.
Hon har inte ont någonstans. Har masserat hela henne och hon har inte reagerat nånstans som jag har masserat.
Hon är lite bättre nu och har ätit sin mat, Om hon äter frukosten imorgon så är det nog lugnt.
14 Våran hund visa skendräckighet efter 2 mån, hon var pipplig, gick gärna med sin pipboll o pippla, glad ute sprallig busig åt sämmre och inne mer hängig tyckte vi.
#15 Okey, Då kanske det är de då! :)
Hundar kan ha ont utan att vi märker det, hur mycket vi än klämmer, de är mästare på att dölja smärta.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.