Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1317 ggr
ramm5tein_
0

Separation med hund

Hur "känner" en hund av en separation? Alltså att den mitt i allt inte är med husse och matte tillsammans, och dessutom på olika platser? Jag och mitt ex har bestämt för att ha honom en vecka var tills vidare. Vi båda älskar vår hund så mycket, och hos honom (han bor kvar) har han dessutom sin kattkompis.

Kommer hunden och katten sakna varandra så fort hunden är hos mig? Analyserar de inte och känner "saknad" på samma sätt kanske? Känns ju nästan som att man hade ett barn man har delad vårdnad om… Vill bara att hunden ska må lika bra fastän vi bor på skilda håll och att han byter hem då och då. Jag är dessutom den som brukar ha störst ansvar över hunden, och hos mig (bor nu hos föräldrarna) får han all kärlek, motion och smak av naturen han bara kan. Men han kommer ju inte ha ett fast hem på ett tag. Fastän han trivs lika bra både hos mig och honom.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

CelsiusT
0

Har sett flera separationer där hunden bor växelvis hos husse/matte och det fungerar jättebra. Dock så har samtliga kommit fram till att det är lite hattigt med en vecka, och kommit fram till att lite längre period är mer lagom. Men det är nog individuellt så det är väl bara att prova sig fram. Hundar är väldigt anpassningsbara.

Medarbetare på westernridning.ifokus

ramm5tein_
0

#1 Skönt att höra! Exet kommer vara bortrest en del, och jag känner på mig att jag ändå i överlag kommer ha hunden mer. Men till en början ska vi hålla oss till en vecka var då det går, men med tanke på hur mycket hundvakt vi har hos mina föräldrar och släktingar och att jag som oftast är på hemmaplan blir det nog ändå mest "hemma" för honom här. Men sedan får man se!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne