Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2630 ggr
[RMSLiners]
2

pratar ni också med hund?

Pratar ni med eran hund under promenader? Jag brukar ha jordens diskussion ned min när vi går på promenad och hon går så snällt bredvid, tittar på mig, lägger huvudet på sne och viftar lugnt med svansen. Folk man möter dock tycker man är bara allmänt konstig. ;)

Swadika
2

Taack ! Nu vet jag att jag inte är ensam. Jag gör precis likadant och alla kollar snett och konstigt på mig. Men nu vet jag att det finns fler :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

joheck
0

Helt klart! Jag pratar om  allt mellan himmel och jord med dom. Att bitcha om ena hunden med den andra är en av måååånga konversationer. Pratar även med dom inomhus. Kan tillägga att jag även pratar med andras hundar, blir så fundersam för det är sällan folk som pratar med mina :/

[RMSLiners]
0

#1 haha! #2 pratar med min inomhus också, speciellt om tv program då hon också gillar att se på tv så hon brukar växla blicken mellan tv rutan och mig precis som om hon skulle fatta. :D Utomhus blir det allt möjligt prat men mest pratar jag med henne om olika godsaker hon gillar eller om vädret. Ibland brukar jag huka mig ner framför henne och fråga vad hon vill hitta på (inte för att jag förväntar mig ett svar precis) och hon lägger då alltid en tass på mitt ena ben och lyssnar intensivt. Jag låter säkert som en dåre när jag skriver det. :D

joheck
3

Jag har grejen att man inte kan nämna vad hundarna ska få i present så dom hör heller :P Det ska ju vara en överraskning!

Frida B
0

haha ja, heeela tiden! och inte bara med hundarna, jag kan stå och argumentera med marsvinen.. Det roliga är att dom svarar mig! :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[RMSLiners]
0

#4 jag är precis likadan. Hon får heller inte se presenten så när den slås in får hon hålla sig borta. :D

[TeamGolden]
2

Ohja! Dock pratar jag inte som i pratar. Utan jag mer säger ord och sjunger små texter som passar honom när han gör vissa saker! 😂

Sen har vi små brottnings matcher när jag töntar mig och lådsas vara kommentator och fjantar mig ''Och det verkar som han är på hugget idag, kommer han ta sin matte idag igen?!'' haha oj som jag kan larva mig när jag är med vovven min! ❤️

Men nu när ni faktiskt säger det så pratar jag aldrig liksom om problem eller saker till honom utan brukar prata lättsamt och gärna när man tittar på TV, då är det gärna ''Meeen vad är det här för skit va? Har dom ingenting bättre att visa?'' Underbart med en hund som alltid bara håller med utan diskussion om saken! 😃

[TeamGolden]
0

*ledsen för dubbelpublicering*

Pudelbus
0

Haha, jodå det händer 😉

Och jag kommer på mig själv varje gång och blir livrädd att hon faktiskt SKA svara med människospråk. En mardröm jag haft många gånger.

[Murvel]
0

Jag har inte hund, men jag kan småprata lite med mina katter. Dock förväntar jag mig inte något svar ;) har inte blivit galen. än.

Fenix_Chicci
0

Japp, pratar med mina hundar. Brukar prata om vad som händer längs vägen, vilken väg vi ska ta och sånt. Ibland blir det lite mer prat om vi går i skogen tex. Pratar mycket med mina djur även hemma om allt möjligt, står ofta och pratar med undulaterna och frågar vad dom håller på med osv. När vi är ute stannar jag ibland och sätter ned mig på huk och klappar lite på hundarna och frågar vad vi ska hitta på, eller böjer ner mig lite. Då brukar Sally ställa sig på två ben och luta framtassarna mot mina ben och mysa lite när hon blir klappad och jag pratar. 

#4 Är likadan, de får ju absolut inte få någon nys om vad det är, det är ju överraskning! ;)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[tiffitott]
0

Jag pratar alltid med mina hundar på promenader. Ibland skäms jag nästan för jag pratar så mycket 😂
En gång stod jag och min valp och "hälsade" på en nedfallen gren. Jag pratade så löjligt men var så insatt i det så jag märkte inte att ett tjejgäng i min ålder kom gående mot oss, haha dom kollade så konstigt på mig när dom gick förbi 🤪

[Zlarviig]
1

Hehe jodå.. 😃

Mixa brukar rulla runt i gräset på somrarna och då brukar jag ungefär säga: "Men Mixa.. Rullar du i bajs så blir jag inte glad, bara så du vet. Eller gör du bara så för att du inte orkar gå mer? Latmask.. Om du inte går nu så tänker inte jag gå heller." Och om hon tar en väldans tid på sig att rulla i gräset så brukar jag sätta mig eller lägga mig bredvid henne och vänta tills hon fortsätter gå. 😂

Förstår inte varför människor tittar konstigt på mig… Dem skulle ju inte gjort det om det var en människa där. Inte för att hundar är människor, men hundar kan man också umgås med.. 🤔

felzena
0

Japp, här pratas det på för fullt!

Kan prata med mina hundar om allt mellan himmel och jord. Oftast frågar jag hur dagen har varit, vad vi ska hitta på. Ställer ofta frågor om han är busig, mätt, trött etc. Tror jag skulle falla av stolen om jag fick ett svar tillbaka även fast de aldrig kommer hända 😉

Sedan har min äldsta hund en hundkompis som bor en bit bort. Våran hund avgudar henne. Så brukar alltid fråga han om vi ska fara och busa med Molly. Då blir han helt till sig och viftar med hela rumpan. 😉

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Em_
1

Ja, fast mest inomhus. Idag frågade jag valpen som efter typ 20 varv i full galopp runt bordet satt och stirrade på mig om han var knäpp. Han fnös och gick iväg 😂

Michaela-N
4

Nja, typ "Vill du gå ut?" eller "Hugoooo, MAAAAAAT!", men inte speciellt mycket prat.

När jag satt på tåget för några veckor sen satt det en tant med en labrador, hon pratade med hunden som om det vore en människa. "Så där då, då är vi på tåget, vad kul va!" och när hunden inte svarade, eftersom det är en HUND, sa hon "Jaha, har du en dålig dag idag? Men det gööör inget, snart börjar tåget åka, ser du!"

DET var läskigt….

[RMSLiners]
3

#16 äldre brukar prata med sin djur. Det är en tröst för dem och de behöver inte känna sig lika ensama längre.

[madelaine]
0

Jag surrar ganska mycket med mina hundar, mest inne kanske men även ute.

[Nightcat]
0

Trevligt att man inte är ensam ``hundpratare´´. Jag pratar alltid med min hund, på promenad, inne, i sängen, överallt. Och det bästa är att hon ofta svarar. Min hund har sisådär 30 olika läten beroende på vad hon vill. Som mest har vi haft en konversation (där min hund svarar), i två timmar. Jag vet inte hur mycket hon förstår men hon gillar att prata. Många av mina vänner tycker jag är halvtokig, men jag tror att vovvarna gillar mig ;)

ramm5tein_
0

Jag brukar ibland prata med mig själv! Med kanske gör det just för att det finns någon annan med, som lyssnar och inte dömer ;)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Portie
0

Jag pratar alltid med Hugo, typ frågar han saker och säger typ "åh så sööt Hugo var idag dåå!", även på promenaderna, folk brukar ibland vända sig om och stirra på mig. Men vi har riktigt trevliga pratstunder och Hugo gillar när man pratar med honom så folk får tycka att jag är konstig!

[RMSLiners]
1

#19 Det kan min också göra, svara alltså. Men då är det med jordens högsta ylande som får hela byggden att reagera. Grannarna tycker hon låter som sirenerna på en brandbil eller en bil vars motor sågar. :D Vissa gillar hennes läten medan andra anser en hund ska vara knäpptyst vilkrt ju är så "enkelt" på en slädhund. ;)

Maja2
0

Jag pratar sällan under promenader, utan går och njuter av tystnaden.

tjoopa
0

Jag surrar hela tiden med våran :P har nog varit hemma från jobbet för länge, haha ;)) nä men seriöst han lyssnar ju så bra och jag tycker vi har fått bättre kontakt sen vi börjat "prata/kommunicera" mer ;) och ibland känns det verkligen som att man får gensvar, sambon brukar skratta åt mig när han hör att jag pratar med hunden m3n jag tror det är för att han är avundsjuk för att han inte får lika mycket uppmärksamhet ^^

Shelsy
0

Jag går alltid och pratar med alla mina hundar som om de vore människor. Men jag bryr mig inte om vad folk tycker. :) Som när jag är ensam hemma med hundarna så pratar man alltid med dem. Men det är faktiskt väldigt mysigt!