utbildningar
Hej, Vad finns det för bra utbildningar att gå om man vill jobba som hundförare inom kriminalvården? Jag vet att man ska höra av sig till kriminalvården om man vill jobba där, och att man måste jobba inom kriminalvården innan man kan gå vidare till hundförare.
Men jag undrar om det finns bra utbildningar som man kan gå innan man hör av sig till kriminalvården? Om ni förstår hur jag menar :)
Jag har ett tips, som iof inte har någonting med kriminalvården att göra eller "hundträning" i den bemärkelsen men istället något som jag tycker alla hundägare och framförallt, alla som jobbar med hundar bör gå.
Den heter "Hundens beteendebiologi" och finns i 1,2 och fortsättningskurs. Alltså 3 kurser men man behöver ju inte gå alla. Den handlar om hundens beteende.
Det är en distans kurs som ges vid linköpings univeristet och ligger på ett halvår. Jag har själv inte hunnit gå den än då jag läser ett annat etologiprogram för tillfällt men har en kompis som gjort det som sagt att den är jätte bra och inte särksilt svår :)