Råd hjälp!! attackerad valp med halt
Hej alla !
Min lilla Inez blev idag attackerad av en annan hund… den hade flexikoppel så de blev ju en chock att hunden kom efter Inez med all fart.
Han tog henne typ runt nacken och drog henne ifrån mig… men som tur var man snabb och jag lyckades få ut henne ur den andra hundens mun.. inom sekunder. Blev dessvärre själv biten i processen.
Men jag undersökte henne runt området efter skador men som tur var så har inget hål blivit.
Men jag märkte att hon började halta! De var ca 4 timmar sen händelsen nu då hon fick sova och lugna ner sig. Hon blev ju helt chockad :(
Halten har blivit bättre men hon är liksom ''stel''? Vi har känt på allt och kollat men hon är inte öm och hon använder benet och är som vanligt annars, leker busar och äter osv.
Men jag undrar om någon kan lugna ner mig lite :( Alla andra säger att de var nog bara en sträckning eller nått sånt då de blir bättre hela tiden och att hon inte har ont…
Men jag planerar att ta henne till veterinären morgon om de inte är helt borta morgon bitti!!
Ringde veterinär och de sa att jag skulle återkomma morgon om problemet inte är borta. Jag skulle kontrollera ifall de blev svullet men de har de ej blivit iaf som tur är.
Så jag ber inte några kommentar om att jag är dålig eller sånt känner mig helt hemsk! Känns som de är mitt fel alltihop! :(
Usch, hatar flexikoppel just för den orsaken. Och om man dessutom har en sådan hund i kopplet gör det ju det hela värre!
Bra att du ringde veterinären och som du skrivit - åk om det är värre eller om hon fortfarande haltar! Kan ju ev vara bra att åka in i alla fall för att vara 100% säker men det får ju du bedöma.
Jag tycker absolut inte du ska skylla något på dig själv. Du gjorde det bästa du kunde i situationen och om någon ska skämmas är det ägaren till den hund som attackerade.
Önskar dig och Inez lycka till i framtiden och hoppas något sådant aldrig inträffar igen!
Usch vad tråkigt :( Hoppas hon blir bättre snart!
I dag har är halten helt borta! Men vi har bokat en tid hos veten i veckan ifall att och kontrollera henne i övrigt. Men hon är pigg och glad idag så det känns skönt!!
Bra att du var så snabb :) Har du pratat med hundägaren till den andra hunden?

Polisanmälde du händelsen? För skulle hon vara skadad så är det den andra hundägaren som ska betala alla veterinärkostnader. Och den ägaren ska också stå för dina kostnader på sjukhus eftersom du blev biten, bra att dokumentera dina skador utifall du får något ärr, då får du ut pengar på din försäkring.
Vad bra att du kunde rädda Inez ur den andra hundens mun. Jag tyckte att du gjorde det du kunde för att hjälpa din hund, det är inte alla som hade vågat det, så du behöver inte alls känna skuld.
Konstigt av veterinären dock som sa att ni skulle återkomma. När en valp, som har känsliga ben och leder, blivit biten av en vuxen hund, borde man ju alltid kolla upp det på en gång. Om veterinären inte ville ta emot mig samma dag hade jag nog ringt en annan veterinär.
Och som sagts innan, det är den andra hundägaren som ska stå för alla dina kostnader.