Maria & Mindy
Hej, jag tänkte att det måste ju vara några av er som sett Hollywoodfrun Maria och hennes bästa vän Mindy i den nya tv-serien.
I gårdagens program fick man se hur Mindy misslyckades rätt radikalt med att gå ut och rasta två hundar samtidigt. Det fick mig att tänka "oj, det måste vara många upprörda hundägare som blir arga av detta". Så jag tänkte höra här inne, vad tycker ni som sett programmet?
Är dessa bästisar bra hundägare eller något sämre?
Vad tycker ni om det ni har sett?
Man ser en liten, liten del utav deras hundägareliv. Kan man döma dom då? Det är som att döma nån ute på en promenad som kanske har en hund som är rädd och hanterar det dåligt.. är dom dåliga hundägare då när det är ETT moment man sett ''dåligt''?
Nu har inte jag sett avsnittet i fråga, men dom kan ju vara bättre djurägare när inte kameran är på och filmar precis allt dom gör. Det är ju mycket manusskrivet (även i shower som påstår att dom inte har manus) i tv-världen.
Tänkte bara att det är viktigt att ta det mesta som visas på tv med en nypa salt, då det oftast är vinklat åt ena eller andra hållet.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Vill inte döma ut dom som dåliga hundägare alls, vi får inte se så mycket av en hel dag liksom. Bara för att man inte kan gå i koppel med två hundar samtidigt så är man ju inte skitdålig för det. Har själv 2 hundar som rastas samtidigt och det kan bli en hel del trassel med koppel, speciellt i början när två hundar var något nytt.
MEN trots det så släpper jag inte kopplena och springer efter hundarna, rycker i kopplet så hunden nästan stryps (som det såg ut som att hunden gjorde när den sprang förbi lyktstolpen)…DET var en dålig handling i sig och jag blev lite chockad… men jag tror absolut inte att dom är dåliga hundägare. 🙂
~mikkan
Jag har sett lite och reagerat lite. Men kan inte döma utefter det lilla jag sett..
de vill ju göra tv och då tror jag inte man får se så mycket :)
Tänker som tidigare nämnt att man får ta det med en nypa salt.
Oj, vad bra ni tar det. Blir förvånad, på ett bra sätt såklart ^^
Det man har fått sett är ju inte direkt optimalt, men jag gillar dem i övrigt och tror nog att de bryr sig om sina hundar. Alla gör ju fel ibland.
Jag tycker att de är så stirriga hela tiden i TV, och hundarna springer hit och dit, över vägen osv (visst kan lätt hända att dem rymmer, men de bara skrattade åt det :S)
Men ett plus är att de går /har gått hundkurs. Är väl en plus i kanten :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Blir irriterad när dom bara bär runt på hundarna. Hunden sitter till och med i knät på Maria när hon kör..
Hunden har egna ben att gå med och blir inte gladare av att vara i famnen hela tiden!
jag tyckte inte om när de köpte de i djuraffär och den ena hade något andningsproblem och de visade sig nog att de va lunginflamation eller förkyldning sen. De köpte dem för att matcha och hundarna har inte tränats nåt vad de ser ut som (nej vi ser inte allt de gör) och bärs runt på med accesoarer. De kan inte gå i koppel och jag tycker mest att de ser stressade ut..
Jag tycker inte precis att de hundarna lever ett särskilt roligt hundliv men tror inte att de lever det sämsta heller. Vet ju att jag ändå inte kan göra något åt deras hundhållning. I gårdagens program när Mindy skulle rasta de båda…alltså, jag höll på att kikna av skratt!!!!! Min mamma trodde jag höll på att kvävas :P

Jag vill inte säga att dom är dåliga hundägare då vi inte får se hur dom är när tv-kamerorna är avstängda. Men så som man uppfattar det i det dom visar så är det inte så min Ideologi på hundägarskap ser ut. Dom verkar inte ha en bra grundlydnad på hundarna som antingen blir burna överallt eller bara springer omkring och flåsar och verkar allmänt stressade. Vet inte om hundarna bara är en accessoar men tror att dom kan ha mer livskvalité och behöva bli behandlade som hundar som behöver ha sina naturliga behov tillgodosedda.
För mig värkar deras hundar mer som accessoarer än just hundar men det är min synpunkt.
Svårt att veta riktigt om de är bra eller dåliga hundägare då vi man får se en sån liten del utav deras vardag.
Maria filmas nog nästan hela dagarna och sedan används bara material som är sevärd och som tittarna tycker är roligt. De är lätt att allt vinklas fel i TV.
Om de var en snubbe som skulle gå och filma mig på varenda promenad när jag är ute och går med mina busingar. När tex. kopplen tjorvar ihop sig, hundarna vill åt olika håll osv. Han skulle nog kunna vinkla det som att jag knappt visste fram eller bak på en hund.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
Jag blir rent förbannad. Även om Maria och Mindy skulle vara bra hundägare så vinklar tvshowen de som att de bara är nått gulli gull och inte levande djur. Hade någon gjort en show om mig hade jag vägrat att utsätta mina hundar för såna dumheter bara för att göra "bra" tv.
Jag tycker de är helt vansinnigt att hundarna skulle medverka i denna show. Jag har mailat TV3 för att få ett svar om den kassa och rent ut sagt farliga hundhållning som visas i programmet men tyvärr inte fått svar.
Eftersom jag inte vet hur mycket av det som händer i rutan som faktiskt är manus och vilket(om nu något är på riktigt) som är på riktigt så kan jag inte döma. Såg hennes "promenad" och fann den ganska roande 😛
#16 Men är det verkligen rätt även om det är manus? vilken vettig hundägare skulle utsätta sina hundar för det där för att göra bra Tv?. Tycker att situationen till och med värre om händelsen utspelades pga manus…
Medarbetare på brukshundraser.
#17 Utsätta dom för en promenad där de springer runt ägaren? Vad var så hemskt med det om det var manus?
#18 Att den ena flög in i stolpen, att kopplena ryktes på ett obehagligt sätt, bland annat.
#19 Det såg jag inte. Det var nog snarare otur än något annat och inget jag kan bli upprörd över.
Stolpen kan ha varit otur ja, men ryken när hon trampade på kopplet, det var inte otur. Den smärtan. Jag blev inte upprörd men jag blev fundersam.
Fast jag får ju erkänna att jag med stampat på kopplet i ren panik någon gång. Då har det handlat om säkerhet för hundens skull. Tror att det var lite det Mindy också hade i tanken då…så den händelsen kan jag faktiskt inte bli så upprörd över mer än att det ju hade varit praktiskt att lära sina hundar att stanna på kommando…