Lekar som inte stressar?
Vad finns det för lekar som inte stressar upp en hund lika mycket som t.ex bollar och pinnar kan göra?
Aktiveringsleksak använder vi flitigt, det är mer att jag vill ha tips på lekar mellan människa och hund :).
Vi brukar leka kurragömma eller träna tricks när vi vill ha det lite mer "stillsamt" :)
#1 Vi brukar också köra kurragömma och jag har lärt henne nya trix igår och idag :).
Mer tips? Känns som det är helt dött i hjärnan på mig :).
Leta upp leksaker som man gömt eller leta godis som man gömt
#3 Det brukar vi göra :). Hennes favoritsyssla, men vill som sagt variera med nåt nytt.
I toarulle brukar vi gömma godis, vi har tre aktiveringsleksaker, brukar gömma godis på olika nivåer och under textiler m.m, brukar öva trix (igår lärde jag henne stänga dörrar t.ex) och vardags kommandon, hennes mat ger jag i aktiveringsleksaker, jag brukar gömma mig för henne ibland.
Men finns det nåt mer roligt som hunden uppskattar liksom? :)
Lära ut leksaker vad de heter som boll,pip,apa osv sen lära hunden hämnta leksaken man säger, utveckla detta med att lära städa upp leksaker. Sen kan man lära sin hund hitta nyckel plånbok osv det kan man ha stor nytta av :)
Skogsagility tycker åtminstone Sasha är väldigt roligt! Hoppa upp på stubbar, hoppa över stockar o.s.v
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
#5 Ja, jag funderade på det där igår :). Lära Molly lite trix som funkar i vardagen liksom. Tack för tipsen!
#6 Ja :). Nu när det är snö ute är det inte så kul för en nakenfis direkt, men i vår och sommar kanske :). Molly är en klätterapa som klättrar och har sig på snöhögar osv!
Vill bara säga: tack för tipsen! :) Molly lärde sig vad en plånbok är idag.. imorgon ska vi träna mer, med t.ex nycklar bredvid och se om hon förstår vilket hon ska ta :). Men så fort jag sa ''plånbok'' satte hon en tass på plånboken och när jag sa ''ta plånbok'' så tog hon den i munnen :). Himla roligt det här ju! Hehe.
#8 Kul!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
8 Låter kanon 😉