Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 3810 ggr
[helenal]
2

Papillon,se hit!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag är då matte till Hugo, en papillon herre på 6.5 år. Han är min första hund och jag älskar rasen. Han är kärleksfull,gosig,smart,pigg och envis kille:) min ögonsten! Hade varit roligt om fler papillon ägare kunde lägga upp bilder här och skriva lite om era hundar! Kanske ngn bor i Gbg och vill ses på hundpromenader;) Hugo är svag för papillon flickor ;)

[helenal]
1

Jag och Hugo:)

[helenal]
1

Hugo trötter

joheck
2

Åh vad kul att du tittar in här också! Bästa rasen helt klart!😃

Jag har två styckna, kullsyskon. Tiken är väldigt liten för rasen (20cm hög och väger endast 1,8kg). Hanen är istället variant större (28cm och 4,3kg). Super lättlärda är dom båda två! Älskar att jobba och hålla igång. Vi håller främst på med viltspår och tävlingslydnad och ska börja tävla i år (med hanen).

Jag bor ju tyvärr i andra sidan av landet dock, Luleå…. Hade vart kul att låta dom busa annars. Mina är helt klart rasister😎

Här är mina små, Kingpin och Sansa❤️

joheck
2

Pin, hehe :P

Dom fyller förresten 2år i maj. Kommer från Pappilove's i Stockholm. Vart ifrån kommer Hugo?

joheck
2

Lilla Sansa <3

[helenal]
0

Vilka fina! Och lång päls vid öronen! Ja hon var inte stor:) följer dom efter dig häk i häl också?:) Hugo följer efter mig vart jag än går o är vi i samma rum följer han mig med blicken;) Hugo kommer från småland. Minns inte uppfödarnammet :/ tror det var månkullens eller något:)

[helenal]
0

Tycker deras päls är väldigt lättskött med!

[helenal]
0

Ruffsig:)

joheck
0

Tack! Ja dom är håriga små monster :P

Ja dom följer mig som en svans! Om dom inte är väldigt trötta ;). Väldigt mammiga är dom båda två också.

Gör du nått speciellt med Hugo?

joheck
0

Otroligt lättskött är den! Jag borstar mina knappt alls, fast det är lite för sällan dock.

Intehärutandär
3

Jag får nog inte vara med här, för min dog 1996. Men fann igår ett foto och nu denna tråden. Min var 50% papillon 50 % Phaléne.

Michaela-N
0

Här är min Hugo, dock ej renrasig (ska enligt uppgift vara hälften papillon hälften yorkshireterrier, men eftersom jag inte märkt av york i varken utseende eller beteende så misstänker jag att han kan vara renrasig. Uppfödaren var inte den bästa eller mest seriösa om man säger så!)

joheck
0

#12 Men hans kullsyskon såg väl ut som yorkies? Eller minns jag fel då.

Wezza
0

Här är husets egna snusande-rått-bitch

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Wezza
0

Och här är den trevliga och gnälliga Disa, 15 år :) (den andra: Suzette, 13 år)

joheck
0

#11 Uppåt öron betyder att det är en papillon oberoende av föräldrarna^^. Fattar verkligen inte varför man delar in dom i två olika raser……

#14 Snygging! Vart kommer hon ifrån?

Wezza
0

#16 Gbg

exitingsvillemo
2

#12 Om uppfödaren säger att det är korsning pappis/york så är det säkert det… Man kan inte gå på utseendet på en blandis.

[helenal]
0

jätte fina allihopa. så kul med alla deras färger:)

10# nej jag har han till sällskap bara, men gör lite tricks med honom emellanåt=)

jag klippte hans päls nu unde r magen för när han kissar kommer de urin på pälsen och  de luktar,får tvätta han under magen varje dag. 

växer deras päls lite hela tiden? tycker han fått mer päls nu vid tassarna

Frida B
0

#12 tycker man ser york i antiktet :)

vilka sötnosar alla har!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fenix_Chicci
0

Min moster har en papillon-tik på 5 år som min tjej ofta busar med. Maja heter hon :)

Hon såldes som phaléne valp men öronen reste sig när hon blev äldre.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Michaela-N
0

#13 Inte alls. I en senare kull föddes valpar som verkligen såg ut som den blandningen. Här är en bild på brorsan!

#20 Gör du?

Frida B
0

#22 tänker man efter så ser man det i ansiktet, ja :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lilllens
1

#22 Tycker inte att varken den hunden eller Hugo ser ut att ha så pass mycket york i sig. Eller jag tycker inte att det syns alls, inte likt någon av alla yorkies vi har haft iallafall.

joheck
0

#22 Aha det va så det var.🙂

Fridaaaa
0

Jag äger inte en papillon men brukar passa en, och han är lite som våran "extrahund" :P

Chili heter han! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

IngaTrnqvist
0

Jag har en papillon och en papillonblandis. Fast papillonen är mest min mammas, och blandisen är min:

Rosbos Phantom Of The Opera "Lucas" 7 år, är en livlig, glad kille som älskar att träna och är väldigt lättlärd.

Brownie 4 år älskar att träna agility och rallylydnad, även roliga trick. Även han är mycket lättlärd :)

Fridaaaa
1

Chili busar med våran hund, Lillan :D

[helenal]
0

28# har också sån röd jacka till hugo:) den är mysig!

Fridaaaa
0

#29 Hehe okej, kul! :D Ja den är mysig :D Han uppskattar den när det är minus ute :)

[helenal]
0

Pusskalas:)