Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2462 ggr
TinaH
0

TILL ÅSA

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SaraC
0

Nää va sött av dej Tina! Och vad fint! Får ju nästan en liten tår i ögat av att titta på dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

TinaH
0

Tack! =)

Mvh TinaH

Faxlin
0

De var jättefina.Tack Tina. Fråga är vad de säger om de visste vad jag tänker göra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Oj, vad fint det blev. VAd du är duktig.

Ja, Åsagåsa, när blir det? Har du beställt tid hos vet?

Malin-A
0

så fina… =)

Faxlin
0

Jag bara drar ut på det. Jag vet. Men jag mår så jävla dåligt av det här att ni kan inte ana.
Jag har i alla fall valt ut deras sista vilolats. Och vi kommer låta dem sluta sina dagar i skogen där de båda trivs. Sedan kommer de få vila ihop under vårat stora syrenträd bredvid våran saknade Bonita och lilla Kiara.
Valde en plats som jag vet att de båda uppskattar att ligga på soliga dagar. Usch det är skit det här. Min Busan Lusan.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Gråter Usch vill inte ens tänka på det Åsa…jag har så svårt att tänka mig att Sacko inte ska finnas mer Gråter

Tina vad du är duktig..blir lika imponerad varje gång =)

Faxlin
0

Jag tycker det är jobbigast med Busan. Hon har inte funnits så länge hos mig men det känns riktigt illa.

Audiatur et altera pars

Liss
0

mjo.. och busan är ju inte så gammal heller.. sacko har ju ändå levt ett långt lyckligt liv. Så jag kan förstå fina tvivel. Men hon lär få de mycket bättre där uppe med sacko:) Hon kommer inte må bra i längden om hon är kvar.. inte ni heller för den delen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lotta
0

Usch för mig spelar det ingen roll…har man haft en hund så många år så tar dom en stor plats i ens hjärta Gråter Visst tycker jag att det är fruktansvärt hårt att ta bort en sån ung hund, men vad ska man göra…det finns ju inget annat alternativ…

SaraC
0

Nää lilla Busan är det nog ingen annan som kan hjälpa om inte Åsa lyckats.. Blir hon omplacerad igen finns ju risken att hon tillsist hamnar hos någon som kommer vara elak emot henne. Bättre att hon nu får sluta sina dagar hos en familj som älskar henne.

Lika jobbigt med en gammal hund med.. =( Även om det är liiite lättare att trösta sig med att de haft ett långt, bra liv.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Malin-A
0

tänker på dig Åsa.. skickar masssa kramar till dig..

TinaH
0

ÅSA 

Jag vet om att Åsa ha velat länge göra pälsmössa av Sacko, men när inte veten vill, och hennes gubbe, så tja….då sitter hon där som en förlorare…..ok det kan hon gott göra, men inte på detta viset.
Jag har hört hur många gånger som helst i telefon hur Åsa hat-älskar denna hund, att hon gör allt för att bli av med honom att hon rent av är trött på honom och hans skitande, så Åsa skulle många gånger kunna ha skjutigt honom på plats ;)
MEn innerst inne i sitt djupaste hjärta, så vet jag att hon älskar sin Sako i alla fall.
Han har levt ett långt och lyckligt liv hos ÅSa!

Busan, tja hon kom och gick…..hon kom från ett helvete och gicktill en familj som hon fick kärlek och ett liv, sedan så kan vll väll inte hon rå för att hon har mummsat på en och annan unge;)
Men det har inte varit av elakhet, utan av ren "jag-vet-inte-riktigt-hur-man-ska-uppföra-sig", hon har aldrig fått lära sig när hon var valp hur man beter sig mot folk, vad man får och inte får.
Hon har inte buritsigåt av elak het, utan hon vet inget annat.

Åsa jag vet hur du älskar dina "små" voffingar, hur du har kämpat med Busan och hur du har stått färdig med klyvyxan vid Sackos inne skitande….*S*
Hur du har försökt och fostra Busan och givigt henne kärlek.

Du gör helt rätt, inget tvivel på det!
OK. Busarn kunde kanske leva i 10 år till, men vilket liv skulle hon ha fått?
Och hos vem och vad tänker dem göra med henne, hur kommer hon och bli behandlad?
Nej Åsa tänk inte ens tanken på att du gör fel eller känner att du är elak mot henne på något sett när hon får sluta sina dagar!
Hon har fått sin andra chans, och du har kämpat som bara den med Busan.
Du gör helt RÄTT!
Busan om du hade placerat om henne, hade kanske fått ett helt helv….
Det helvete vill du inte ge till någon och speciellt inte till en hund.

Åsa Svaret på din fråga du ställde på #4 är.
Dem vet m att du inte gör etta av ren hat, utan av kärlek till dem.
Att låta dem få gå på andra sida, leka med dem andra voffingar och alltid få vara friska.
Ingen som hotar en med klyvyxan eller inga barn som Busan tänker mummsa upp, för sånt gör man inte där.
Dem vet om att du gör detta med Kärlek till dem. :)

Mvh TinaH

Faxlin
0

Men Tina, varför bara gråter och gråter och gråter jag då?

Audiatur et altera pars

TinaH
0

För att du har en tvist med dig själv nu, gumman.
Du kommer och ha denna  tvisten ett tag, både nu, undertiden, och efter.
Det kommer en dag du har "landat" och inte tycker att du är orättvis, dum i huvet, djurplågare, egoist, och allt annat du anklagar dig själv för just nu.
Då har puzzelbitarna kommit på plats….
Men den Puzzelbiten av saknad, kommer alltid att tyvärr finnas,
men då får man ta den saknaden och tänka tillbaka på allt kul man hade.
Alla skogsrundor, alla lekstundet etc.
Och gumman, tänk på en sak….
"Sacko din jävla skit-gris, jag tar fram klyvyxan NUUU!!!"
Även det det är saknad kärlek….. ,-)

Du är en sann DJUR VÄNN, och dem gör som du gör!

Mvh TinaH

[helenal]
0

ska Busan avlivas?:( Vet hennes tidigare ägare om de? nu är jag ledsen…

TinaH
0

# 18

Jag kan förklar för dig så här.

Jag har talat med Åsa i telefon idag.
Så dom hon förklarade för mig hu Busan kan för vandlas från en Snutte-hund till värssta värstingen på 0 sek, helt utan förvarning och gå till anfall mot hennes barn, och har btigt henne söneder och samman, och då är det INTE små naffs vi pratar om, utan så benen knakat i Åsas leder.
Hon har försökt med ALLT!
Avleda, träna, cykla, leka och tja allt man kan tänka sig, men inget har fasnat.
Hon är så nära så att hon skulle kunna på 1 sekund bli som vilken kamphund som hest.
Det Åsa inte vet om hundar, det är inte vart och veta.

Men så som Åsa förklarade hennes uppväxt för mig, så ska INTE en hund ha sin uppväxt.
Då ska man inte ha merän plych hund….
Stackars Busan….
Men detta får Åsa berätta mer om själv….

Det Åsa gör nu mot Busan, är RÄTT.
Hon har försökt med allt, och det är inte meningen att barnen hennes ska bli atackerade eller huggna, nästa skede kanske är någon i omgivningen…tur att minstingen icke har blivigt huggen, för då hade hon blivigt mat direkt…
Visst är det synd om en 1 årig hund
men så som hunden är idag, är INTE Åsas fel….

Jag tror att Lotta kan styrka det jag säjjer, för hon har träffat Busan…
Fd. ägarna vet inte om detta.

Mvh TinaH

[helenal]
0

Jo alltså jag vet vad som har hänt och att Busan inte är att lita på men samtidigt är hon en snäll hund också…Men jag tycker hon ska informera f.d ägarna, de har rätt att få veta:( Annars gör jag det då…

Men när ska Busan avlivas dåå? Jag vet att Åsa verkligen har kämpat med denna hund, och jag skulle inte haft den tålamoden!! Så en stor Eloge till Åsa!!

Faxlin
0

Jag har skickat ett brev till dem om det.
Kommer sända ett till när hon är borta. Men hon kommer inte åka tillbaka till de förra ägarna igen. Tyvärr ser jag döden som ett bättre alternativ. Tragiskt men sant. Hon mår inte bra den här tösen.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jag kan ju inte säga att hon gjorde något när jag var ut för då skulle jag ljuga. Men jag litar på vad Åsa säger, har hon sånna problem med Busan så finns tyvärr inga fler alternativ en att låta henne somna in. Men det är fruktansvärt tragiskt att en så unge och fin hund ska behöva avlivas. Men jag skulle defenetivt inte vilja ha ett samtal från Åsa där hon säger att hunden har skadat nått av barnen…

Och Åsa det är bra att du åtminstonne meddelar dom även om du inte tänker låta dom ta tillbaka henne. Jag tycker att dom har rätt att veta det åtminstonne.

[helenal]
0

Men ja tror redan dem vet.. för Sofias kille brukar gå in hit och kolla…..

[helenal]
0

ska dem avlivas samtidit eller?

gejsa
0

#23# Dom kanske vet då men verkar inte bry sig iaf. Så var det med det. Undrar hur hon blev sådan. Hunden alltså om den var född så eller.

Lotta
0

Jag tror det Helena…måste vara jättejobbigt *usch*

Faxlin
0

#24: Ja vi har tänkt ta dem samtidigt. Men ändå inte. Alltså vi tar det samma dag. Men jag går till skilda delar av skogen med dem. Och jag kommer inte ta hem någon av dem förns båda är döda. För mig flera timmars jobb för att vi kommer göra det lungt och fint med en skogspromenad som vanligt. De har skilda delar av brukets skog de trivs bäst i och de kommer också få sluta på skilda delar.
Kommer inte låta någon av dem känna lukten av död eller något sådant. Därför vi väljer att skilja dem åt.
Men de kommer begravas ihop.
Fast ärligt, vi talar konstant om lösningar för busan. Om vi ska våga chansa. Om vi inte ska hoppas på att det ändrar sig. Om vi inte ska testa mer. Om vi inte kan ta att hon fortsätter så här. Om det ändå inte går att leva med.
Ingen av oss vill ta bort henne. Så det är mycket om. Och ja, jag vet inte. Allt är bara så jäkla tragiskt.
Om hon åtminstone var så att det gick att se ett mönster på när hon höll på. Men det gör inte det.
Hade en tjej från illersidan här i flera dagar så hon fick ju verkligen se hur Busan liksom slog om på en femöring helt oprovocerat.
Men som sagt var, man vet aldrig när. Man kan aldrig göra något för att förhindra att situationen dyker upp.
Hon har flygit på och bitit min pappa i rumpan, inte för att han kanske inte förtjänar det ibland. ;-)
Men i alla fall. Helt oprovocerat där med.
Så nästa gång kan hon va hur go som helst. Han vågar i alla fall inte komma in på tomten och än mindre i vårat hus utan att vi passar på Busan hela tiden.
Så vad gör man? Känns svårt. Bland det svåraste jag gjort måste jag säga.

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

Jag förstår. Jobbigt:(

Faxlin
0

mm, lindrigt talat.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ja, det är synd att du bor så långt bort Åsa. Jag hade velat komma och se hur hon beter sig. Tycker det låter så konstigt. Att hon har så konstigt sätt att ni inte ens ser när hon tänker göra något. Eftersom jag inte sett det så kan jag inte komma med något förslag heller tyvärr. Sånt där är jättesvårt att uttala sig om. Ingen här som sett busan kan säga att det är rätt eller fel att avliva henne.

Lotta
0

Det är omöjligt att uttala sig om den hunden…vi var där i ett par timmar och då var hon en helt vanlig social hund…hur go som helst. Så till och med jag har svårt att veta…men jag kan inte tro att Åsa skulle hitta på nått dylikt om en sån fin hund. Där är det nog bara att välja tuggade barn eller hund i himlen…

Faxlin
0

Som Lotta skriver var hon världsgo när de var här. Inga problem alls liksom.
Dock small det till ungefär fem minuter efter att de hade åkt. Så det är svårt att veta vart man har henne. Jag avgudar verkligen Busan och letar alla möjligheter att ha henne kvar. Så jag lovar att det inte är något påhitt med hennes beteende. Hade jag inte velat ha henne kvar bara för att då hade hon fått flytta vidare.
Nu känns det inte som ett alternativ liksom.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag tror inte att du hittar på Åsa. Men eftersom man inget sett så förstår man ju inte hur hon gör. Hur pass farligt det är. Tänker på om hon skulle passa bättre hos en ensam man utan barn och hundar och kärringar kanske. *ler*

Lotta
0

Hahaha Gejsa du tog orden ur min mun =D

Åsa fick hon ett urflipp på ungarna när vi hade åkt?

gejsa
0

Ja du ser Lotta, jag börjar bli en av er. Kanske är klonad snart vem vet.

tror jag skuttar iväg snart börjar bli ruskigt detta.

gejsa
0

Eller om jag ska trolla bort mig.

adabra kadabra 

Lotta
0

Jag har skuttat iväg för länge sedan

Jag är borta!!! Du trollade bort mig…huaaaaa

gejsa
0

Ha,ha du är rolig du. *fniss*

KarolinaNowak
0

Åsa, vart bor du? Inte för att jag tror jag kan förändra hennes beteénde. Men jag hade däremot kunna ha henne hos mig någon eller några veckor och se hurdan hon är utan barn, vill så gärna hjälpa dig på något sätt. Känner stor sorg. Många kramar till dig, Åsa.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

gejsa
0

Hon bor i Älvkarleby tror jag det heter. Lite för långt att åka.

Lotta
0

Vart bor du K. Nowak? Tycker ju jag låter som en smart lösning iaf, då har man ju verkligen givit henne en chans…för det kan ju faktiskt vara så att hon får sånna knäppar för att det är för jobbigt med barnen…man kan ju alltid hoppas =)

gejsa
0

Hon bor i Göteborg ser du väl. hehe

KarolinaNowak
0

#41 Ja precis :) Antingen så går det åt helvete, eller så går det förvånansvärt bra. Dessutom kan man vara riktigt säker på att det inte finns något mer man kan göra… Men det är Åsa som känner Busan och vet bäst. Men jag kan ställa upp på det ialf, om Åsa på något sätt skulle kunna ta sig hit.

Varma Hälsningar

Lotta
0

Upps missade jag att hon bodde i den härliga stan…måste ta fram brillorna på en gång =)

Tycker att hon kan få den chansen även om det blir en till omplacering =) Om nu det är så att du vet vad du ger dig in på vill säga?

Faxlin
0

Jag pmar dig K.Nowak om llite mer detaljer i det hela.

Nej Lotta hon fick inte spel på ungarna. Hon fick det på mig. Hon flög på mig och högg mig i handen. Nu börjar handen se ut som vanligt igen. Har varit större om jag säger så. Och jag har enbart ett rödmärke (ett rött blåmärke) kvar.

Audiatur et altera pars

KarolinaNowak
0

Jag kan inte påstå att jag har kunskap av problem hundar eller liknande. Men jag kan göra mitt bästa, och skulle det inte funka, ja då vet vi.

Varma Hälsningar

Lotta
0

Usch det är så hemskt synd att hon gör så…men man kan väl hoppas på att Nowak får ordning på henne, hon kan ju testa iaf.

[helenal]
0

Nu ska de fd ägarna skaffa barn så de kan inte ta emot henne heller, fast de ville ju inte Åsa heller iofs.. Hur mår Sacko??

Faxlin
0

Sacko mår efter åldern rätt bra. Lite som man kan tänka sig att en människa skulle må och vara om den var 105 år. Inte någon höjdare precis. Men klart med den åldern kan man inte förvänta sig mer heller.
Men han är som åldern i sig berättar rätt trött på livet och ser nog fram emot döden med glädje. Tänk att åter bli frisk och kry och kunna springa utan värk.

Audiatur et altera pars

TinaH
0

pssst…åsa ssacko är 112år…första hund året går som 2 år ,-)

så sacko är 112År ,-)

Mvh TinaH

Faxlin
0

Hualigen så bidde han äldre än då :-)
Inte konstigt han vill hjälpa mig gräva graven nästen. Ja om han orkat. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

112 inte undra på att han är så trött och stackars min lilla putt :(

[helenal]
0

Men när ska han avlivas dåå?…

TinaH
0

Men Åsa…..
Om du låter han gräa, så slipper du tänka på HUR han kom ner i graven! Oskyldig

Mvh TinaH

gejsa
0

Nu tycker jag att det börjar bli lite för rått här. Inte min smak. :(

TinaH
0

vad har du nu ätigt som du får dålig smak av?? =))

Mvh TinaH

lena1
0

Tina, det finns dom som kan ta illa vid sig av en del inlägg, det är bara att acceptera att vi alla är olika, och tona ner lite då vi skriver ;-)

gejsa
0

Ja, det kallas väl för dålig humor. Det har jag visserligen men inte när det gäller att avliva djur osv.

Jag är för känslig för sånt.

TinaH
0

Upp till var och en och tolka och läsa och det var ju faktiskt skrivet till Åsa ,-)

Åsa vet hur dan humor jag har, och tar inte illa upp! =)

Mvh TinaH

gejsa
0

Jo, men det är många som läser här. Undrar om hon eg vill skämta om deras död och begravning. Dom är ju i livet än. Jag skulle iaf inte vilja det.

TinaH
0

URSÄKTA ATT JAG FINNS!!!

Mvh TinaH

TinaH
0

samtidigt det så vill ju Åsa själv använda klyvyxa på Sacko när han skiter inne…..

Mvh TinaH

lena1
0

Men var det något att ta åt sig för Tina?,Geisja hade ju en bra förklaring till det, och jag kan lugnt hålla med,för för det är många som läser tråden, och själv har jag svårt att i för stor utsträckning läsa om hundars död…det berör ju så många andra också.

Jag ömmar fruktansvärt med Åsa, det kan inte vara en lätt sits för henneGråter.

lena1
0

62, nu får du väl ge dig….var det nödvändigt att skriva ut det, kan du inte ta sådant privat med Åsa i så fall.

TinaH
0

vi tar inte mer av detta, nu talar vi om nått helt annat.

Mvh TinaH

gejsa
0

Tycker inte heller att det är något att åt sig för. Man måste acceptera att vissa är känsligare än andra. Och jag är otroligt känslig. Tycker att det är jättejobbigt att ens veta att Åsa ska ta bort två hundar snart. På en annan sajt snackar dom om en häst som ska dö snart ev. Det är inte roligt att läsa om. Man blir inte glad då när man råskämtar om detta också.

Har nyss sett på youtoube en film hur en gubbe slår ihjäl sin schäfer i 20 timmar finns den plågas. Och ingen hjälper den stackaren som sitter fast i staketet. Den skriker och han slår den med olika tillhyggen. Det är fasanfullt.

Döden är inget jag vill skämta om. Men sådan är jag.

TinaH
0

Ni har själv sett vad jag har skrivigt innan om Sacko och åsa har läst det.
Åsa har själv tatt dessa orden ur sin mun.

Vad är det och tjaffsa om?
Man behöver inte läsa allt!

Åsa har inte heller komenterat detta innan.Jag talade så sent som igår med åsa i telefon….och då skulle hon ha sagt något om detta!

Varför tjaffsa?????

Mvh TinaH

lena1
0

Usch Geisja….titta inte på sådant, man blir ju gråtfärdig bara av att läsa det du skriverGråter, sådant är helt omöjligt för mig att se jag drömmer mardrömmar i flera år efteråt,

Jag minns att dom visade ett inslag på tv, när jag var liten om hur norrmännen klubbade ihjäl små "säl-kutar", till och med den kan jag se framför mig ibland fortfarande.

TinaH
0

För det andra så vet jag om att just nu klockan 17,17 så är Emma barnvakt till Åsa.
Men OJ!
Nu skrev jag nått om Åsa igen….det är ju hemskt!!! Förvånad

Mvh TinaH

TinaH
0

Nu får väll ni 2, ja jag menar Lena och Gejsa se skillnaden mellan Sackos död och denna schäferns död.
Det är väll en stor skillnad att bli plågad än att ha haft ett drägligt liv!!!!

Mvh TinaH

lena1
0

Tina, jag bara undrar vem som fortsätter tjaffsa????. Gav du själv inte förslaget om att prata om något annat i stället?, det tyckte jag var ett bra förslag annars….

TinaH
0

men varför förgår inte ni 2 med gott exempel då?

Nu lägger jag ner detta!!!

Mvh TinaH

gejsa
0

Ja, det är ett tag sedan om jag ska vara ärlig som jag såg den. Det var inte nyss utan två veckor sedan. Dom visade den en kortis på ridsportifokus sedan togs den bort eftersom den var så rå. Men jag har mardrömmar än om det.

Det är inte det att se skillanden på den hundens död eller någon annan. Det är själva döden som jag tycker är otäck. Att jag inte gillar att skämta om död överhuvudtaget.

lena1
0

Det låter som ett bra ide det Tina ;-).

Geisja, jag förstår hur du menar ;-).

TinaH
0

en sak till

ÅSA SKÄMTAR SJÄLV OM DETTA I TRÅD #51!!!!

Så det var Åsa själv som började och driva med hans död, INTE jag!

Mvh TinaH

lena1
0

Tina, nu besvarar inte jag sånt här mera, jag har sagt vad jag tycker take it or leave it, det är upp till dig….men jag är inte arg för detSkrattande

Lotta
0

Kan faktiskt hålla med Tina om detta, faktiskt så är det Åsa lite längre upp som började skämta om detta. Så då kan vi ju be henne lite snällt att inte driva om Sackos bortgång. men jag tror jag känner Åsa så pass bra att jag vet att när hon skämtar om detta så är det bara för att hon försöker att inte visa här ute vad ledsen hon är. Klyvyxa är hennes egna ord som hon använt en massa gånger i andra trådar…och det är inte för att låta okänslig utan det är hennes sätt att tala på när hon är less på något. Jag gråter bara jag tänker på att Sacko ska gå bort, tro mig jag har kännt Sacko lika länge som jag kännt Åsa.

Men nu kanske vi kan prata om något annat istället, vi kan väl gå in på en annan tråd i stället och ha lite roligt ;)

lena1
0

Visst Lotta, jag håller också med om det, men vad jag menade var att andra som läser tråden kan ta illa vid sig, alltså inte att Åsa själv har skrivit så, för det förstår ju även vi hur hon känner sig inom sig naturligtvis.

Nu ordar jag inget mera om detta ;-).

Faxlin
0

Du känner mig bra Lotta. Jag skämtade till det lite för att jag måste försöka få styrkan att avliva. Jag bara måste och helst utan att bryta ihop. Japp jag säger att jag ska hämta klyvyxan om de inte är snälla likaså säger jag ofta att jag ska göra tofflor av dem. Det betyder inte att jag hämtar klyvykan och inte att jag gör tofflor heller. Bara ett sätt att konstatera att jag är less på något sattyg de har gjort.
Dock känner jag att denna tråd inte längre är speciellt rolig läsning. Och det är för jobbigt för mig att läsa här. Så jag kommer inte gå in här mer.

Audiatur et altera pars

lena1
0

Helt förståeligt Åsa.

Tröste Kramisar!

Lena

TinaH
0

Tack Åsa att jag fick stöd i det jag skrev!
Du är en ängel.
Lotta Tack du med! =)

Ni 2 vet ju vad jag menar, och det är här med slut gnabbat om detta! =)

Mvh TinaH

Lotta
0

Låter bra =)

HannaM
0

Jag var hemma hos Åsa några dagar och kan bara intyga att Busan var helt otroligt mysig, tills hon helt plötsligt fick ett ryck och blev som förbytt.. gick inte att förutse..

Lotta
0

#83 Var det inte du som var sugen på att ta henne för att hon var såååå snäll =) Var bara tvungen att fråga, inget illa ment ;)

lena1
0

Det är absolut ingen som misstror Åsa, hon har gjort det hon kan ;-)

HannaM
0

#84 va? jag har skojat om att ta henne men inte pågrund av att hon är så snäll.. vad jag kan minnas, kanske har pratat i sömnen… säremot är hon jättego när hon inte har sina knastoktoppar

TinaH
0

# 84

eller bor hos "knas-Åsa" …Oskyldig *hihi*

Mvh TinaH

TinaH
0

# 84

eller bor hos "knas-Åsa" …Oskyldig *hihi*

Mvh TinaH

Lotta
0

Men Tina då…hakade du upp dig =)

#86 Jaha jag trodde inte du hade sett hennes tokryck eftersom du sa så =)

HannaM
0

#89 jodå.. jag var där flera dagar så det hann jag med att se

Lotta
0

Då är jag med…trodde du inte hade sett nått =)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.