Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 750 ggr
joheck
0

Separat aktivering under löp - tips?

Hejhej!

Nu söker jag desperat efter tips på hur jag kan aktivera vovvarna. Sansa är för tillfället i höglöp vilket betyder strikt separation mellan henne och Pin. Jag måste ta ut dom separat och allt måste göras separat. Men hur ska jag då aktivera dom?

Vill inte lämna en av dom ensam i lägenheten allt för länge. Pin är otroligt stressad, Sansa är som vanligt. Att träna med Pin går inte för tillfället, godis lockar inte, det är bara Sansa som gäller. Skulle jag träna med Sansa så stressar Pin bara upp sig ännu mer och gnyr/skäller som en galning. *Suck*

Som det är nu så får dom bara kooorta promenader var för sig.

Alla tips uppskattas!

JamieBlue
0

Kan du träna med dem under promenaderna? Åtminstone Sansa? Jag förstår att du inte vill lämna dem ensamma för länge, men en stund funkar väl. Det kanske t.o.m. är skönt för Pin om Sansa inte är hemma, eller? Är Pin ointresserad av godis även under promenaderna?

joheck
0

Jag tror att om jag kommer bort en bit med Pin på promenaderna, nånstans där Sansa inte varit, så skulle jag kunna träna lite med han. Kan ju vara ett bra sätt att få han att äta också, han äter inte för tillfället. Sansa kan nog tränas ute också, lite i alla fall, har dock märkt att hon inte lyssnar så bra nu under löpet….

När jag lämnar Pin i lägenheten ensam så fortsätter han bara att stressa och väntar på att Sansa ska komma tillbaks. Det bästa för honom skulle nog helt klart vara att komma ut själv, men då blir ju som sagt Sansa ensam istället :/

Jag va nyss på en helvetes promenad med dom båda då jag tänkte att jag kunde lura Pin till att dra mig, och därmed göra slut på endel energi, om jag hade Sansa lös. Sansa ville dock bara hem och lyssnade inte på mig för fem öre….. 

Funderar på om jag bara ska sätta Sansa på bänken nu under löpet, hon är ändå inte så intresserad av att vara ute och promenera, och ta med Pin på ordentlig promenad med aktivering om dagarna istället. Har aktiveringsleksaker som jag skulle kunna låta Sansa hålla på med för att tömma hennes energi lite också. Just nu är jag bara sååååå trött på henne så har ingen lust att va med henne hursom, blir bara extremt frustrerad. Tror det kan vara bra för både mig och Pin att komma bort lite.