Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1383 ggr
felzena
0

Hur skulle din ''rasbeskrivning" se ut?

Hej, om du skulle göra en beskrivning av dig. En likadan som finns på hundarnas rasbeskrivningar. Hur skulle den se ut då? Min skulle se ut såhär ungefär: Vänlig och lättlärd. Tycker om att lära sig nya saker. Lätt att bli nervös. Reserverad mot främlingar. Lycka till ;-)

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Karmatarerskanise
0

Envis, klok och familjekär.
Stresskänslig och reserverad mot främlingar.

Ruzicka
0

Jag hade nog varit någon sorts spets om jag vore hund.. 🤪

Självständig och envis, men mycket lättlärd om man hittar rätt motivering. Skällig. 😉Reserverad mot främlingar. Stresskänslig. Låg tolerans för värme.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Misarn
2

Otroligt snäll och energisk som behöver få jobba med både huvud och kropp för att må bra. Kan vara reserverad mot främlingar och har en viss tendens för vakt och lätt till skall. Är hård på utsidan men mjuk på insidan, men har man väl fått ett fötroende så är det en trogen vän och familjemedlem.

mopsen12
0

Ultrasensitiv, reserverad mot främlingar, egensinning och familjekär.

😃

Neela
0

Vänligt sinnad, glad och lättmotiverad som gärna egna initiativ och behöver jobba, främst mentalt, för att vara nöjd. Familjekär och vill helst inte vara ensam längre stunder. Trivs lika bra i skogen som i stan och fungerar bra med andra djur. Älskar människor, mat och sin familj och är du mjuk och uppmuntrande har du en vän för livet.

Loveradio
0

Självständig och ganska envis. Nyfiken och klok ;) Reserverad mot främlingar. Viss vaktinstinkt. Trogen mot familjen och pålitlig. Tydlig av- och påknapp, aktiv utomhus och lugn inomhus. Fungerar bra med andra djur.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Pennybus
0

Nyfiken, livsglad men kan ha lätt till stress. Osäker i nya miljöer och mot främlingar. Naturliga miljöer så som skog är där den hör hemma och arbetar som lättast. Den är lättlärd och aktiv, kräver daglig aktivering, både fysisk och psykisk.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

russin
1

Jag är nog mest lik min förra hundras shar-pei. Lugn, lite vaktig och värnar om mitt hem, familjekär, lite rynkig - men kan sätta lite fart om det krävs.