Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 10742 ggr
Vovvie94
6

hundnamn till BC

Jupp, rubriken säger allt!

Har en lista på typ 70 tiknamn men man kan aldrig ha nog med alternativ!

roliga namn! inte vanliga som Ella, Smilla, Selma, Ronja etc. Okej?

GO!

eweeliina
1

Jag hade tänkt köpa en hanhund, men det blev bara tikar i kullen! Så nu får jag ställa om tankarna ;) Tycker det är himla svårt med tiknamn! Kan inte du posta din långa lista också? ;)

Har inte hunnit hitta så mycket tiknamn än, men har en liten lista ;) Jag tycker ju om "engelska" namn, så något åt det hållet kommer det bli för min del iallafall! :)

Casey, Lexi, Ashley, Riley, Sidney, Jamie, Jessie, Raven

Fjordell
1

Oj, finns tonvis med namn! Jag gillar dock lite ovanligare namn, och rentav avskyr alla namn med Z och X, eller när man "piffar" till det med ett H mitt i allt, typ "Vhilda" eller "Vildah". Allt annat funkar väl😉

Jag brukar dock inte komma på namn i förväg, och även om jag sitter och klurar på en massa namn innan, så kan jag aldrig bestämma mig innan jag har lärt känna hunden lite.

felzena
2

En kompis gjorde så här då hon skaffade sig en BC tik: Det engelska ordet border (Border collie) betyder gräns på svenska, och gräns på svenska betyder Raja på finska. 

Därför döpte dom deras hund till Raja fast dom använder sig av stavningen Raya. Tyckte det var lite klurigt gjort av dom och ett fint namn dessutom. 🙂Så Raja/Raya är mitt förslag.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

Asuna
0

Min BC som jag växte upp med hette Fly ofta skall det ju vara korta namn på BC ;)

Hennes syskon hette Gin, Zen, Twist, Trilla, Snava, Echo, Skye

[TeamGolden]
0

Oj, vad roligt med BC :D Älskar att tänka på vackra bc tik namn, man går förlorad i ett stort hav med vackra namn 😍

Jag gillar namn som är simpla och snygga att ropa ut under vall tävlingar, tex Segra, Orka, Vinna, Fly (alltså flyga), Aska.. Ja nu kommer jag inte på fler bara för det XD

Vovvie94
0

A: Azka, Aquene, Aloo, Anya, Are, Alaska, Ace, Action, Arrow (Arro), Act  
B: Blizz, Billi, Biscuit, Blaze, Bay
C: Circus, Coxi, Chance
D: Dylan, Dundra, Doc
E: Eyez, Etta, Enya, Ess, Eye, Essy, Elit, Enny, Ecco, Elvan, Eiley, Extra
F: Fixit, Fly, Fate, Falla, Focus, Farrah, Flash
G: Getto, Gila, Gasa
H: Happy, Harmenny
I: Ice, Ika, Inca, Ixie
J: Jojjo, Jet, Juno
K: Kia, Kit, Kickie, Kick, Kirby
L: Lyra, Luna, Light, Lilo, Lita, Lovis  
M: Miz, Mi
N: Nike, Nilam, Nitro
P: Peace, Polar, Promize, Pommy, Prommy, Pace
Q: Qit, Qia, Quick  
R: Rinoo, Ripley, Roxy, Rylee, Ronja   
S: Sky, Style, Silver, Snow, Speed, Sparrow
T: Toya, Trick, Teja, Tinna, Tox, Trix   
U: Uddan
V: Vinna, Valla, Vim
X: XL, Xena, Xaya
Y: Yes
Z: Zaya, Zenny
Å: Åzka

vissa av namnen förstår nog bara jag, som Nitro som är en av mina favorit wrestlers, men alla får vraka och välja :)

[innebandybitchen]
3

Aska, Ixa, Wilda, Elda, Mixa, Lova, Soya

Man kan också välja ett ord man gillar t.ex Glädje, Lycka o.s.v och sedan testa översätta dom på massa språk. Då brukar det komma något fint namn och då har hunden dessutom ett namn som betyder något bra.

lillalycka
1

Sky tycker jag är så vackert på BC's :D Kanske lite eftersom den jättefina BCn i filmen Babe heter så 😇

Vovvie94
1

#8 hon heter Fly 😉

JamieBlue
0

Roxy var fint tycker jag! Gillade även Ripley.

Dundra var lite coolt 🙂

Nike är fint om man uttalar det nike och inte najk eller najki.

[Aremea]
0

Min nästa BC ska heta Flit!

lillalycka
0

Jaha haha… :D