Min hund skriker?
Jag är riktigt orolig nu. Min schäferhane på snart tre år (kastrerad) har alltid varit en riktig pipsill, men nu skriker han rakt ut framförallt när han skall resa sig upp. Även när man står och klappar och gosar med honom så kan han helt plötsligt skrika hjärtskärande. Jag kollade analöppningen och den såg normal ut men det såg ut som att den arbetade för fulla muggar. Jag stoppade in ett finger för att kolla om någonting satt fast där inne men där var tomt (Vad jag kunde känna). Har även klämt och känt överallt över kroppen på honom men han har inte reagerat alls på detta. Först tänkte jag "Äsch, vad fånig han är", men nu börjar det kännas riktigt obehagligt. Tänkte ringa veterinären och fråga om de tror att det är någonting allvarligt men ville bara kolla lite snabbt med er här om ni känner igen det hela.
Tacksam för svar!
Ring veterinären, jag har hört skräckhistorier om hundar som fått magomvridning som dör hastigt. Är nog inte det din hund har, men man kan aldrig vara säker. Då är det BRÅTTOM!!!
Eller ring inte, åk med en gång för jag är säker på att veterinären kommer råda dig till att åka in med hunden.
Låter uppenbarligen som att hunden hat väldigt ont någonstans. Ring veterinär snarast är mitt råd!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ring veterinär helt klart
Testade att ringa dem precis men automatsvar gick in så får försöka igen om en liten stund. Han var påväg att få magomvridning för ett par månader sedan då han tryckt i sig cirka sex kilo torrfoder (glömde att en öppnad foderpåse stod i köket när jag gick hemifrån och var borta i cirka tio minuter). Då hade han väldigt ont i magen och kunde inte lägga sig ner för att magsäcken var så förstorad. Det blev ett snabbt ryck in till veterinären för kräkspruta och inläggning. Jag känner dock inte igen symptomen han har nu. Han är pigg i övrigt men har kissat lite mer än vanligt dock så funderade på urinvägsinfektion? Och så då att han skriker rakt ut trots att man inte rört vid honom.
Testa ring en annan vet. ifall du inte kommer in hos den första. Har ingen aning om vad det kan vara men det är inte normalt att hundar skriker rakt ut sådär. 😮
~mikkan

Min första tanke var något med ryggen. diskbråck?
Vi fick tag på Malmös djursjukhus och de misstänkte DLSS eller Spondylos. Han behöver smärtstillande så om läget inte blir alltför akut under kvällen åker vi in imorgon.
Han är en rakryggad schäfer men nu har han börjat dra in bakdelen under sig så han ser ut som en "vanlig" schäfer så att säga. Dessutom ser han för tillfället rätt kutryggig ut vilket inte heller är normalt för honom.
Veterinären trodde iallafall inte att det var akut men att han som sagt behöver smärtstillande.

Hundar brukar inte få spondylos så tidigt. Tror mer på DLSS i så fall. Stämmer bättre än diskbråck. Smärtstillande kan ju hjälpa med symptomen men diagnosen kräver operation då detta inte blir bättre av sig självt. Prognoserna för full återhämntning efter operation är goda.
Får åka in det första vi gör imorgon så de kan ställa eventuell diagnos. Har vi tur kanske han bara har sträckt sig lite? Tacka Gud för försäkring alltså..

Försäkring is da shit:)