Hurttas friluftoverall
Jag hade tänkt köpa en Hurtta overall åt våran hund, försökte då googla efter lite bilder för att se hur den sitter och vad folk tycker om den. Blev inte helt nöjd med sökningen så jag gör en tråd här istället 
Ni som har köpt overallen vad tycker ni om den? Positivt/negativt? Lägg gärna upp en bild och skriv storlek också så får man se hur den sitter på olika hundraser. Finns säkert fler än jag som är nyfiken 
Jag har ju som du vet en en havanais, till honom har jag en overall och i början var jag nöjd med den men nu vet jag inte om jag tycker att den är så bra
Hade den på Algot idag när vi var ute i snön, men han fick massor med snöklumpar på benen då overallen är kort i benen och som du vet är ju inte havanaisen känd för att ha speciellt långa ben. Så jag fick ändå ta in honom i duschen och duscha benen och rumpa/mellan benen, Det positiva är ju att den täcker bra mellan frambenen så där blir han ju inte smutsig eller snöig när han har den på sig.
Men han har flera gånger klivit ur frambenen på den då den sitter lite illa. Plus att kardborrebanden vid benen börjar bli dåliga redan. Så jag råder dig nog att gå in på en djuraffär och prova den på Elvis först.
Lägger upp en bild på Algot i sin, han har storlek 302. Och den ser ju ut att sitta bra där på bilden 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt en overall :) Fick tag på en grön i storlek 381 (egentligen anpassad för Tax - längre rygg och extra korta ben). Hade testat ut storleken på Djurmagazinet innan och som jobbade där tyckte att 381 skulle funka bra när han ännu kanske ska växa lite och så ska han ju vara långhårig :) Nu rymmer han både päls och en extra tröja när det blir kallt. Det enda jag kan tycka är lite jobbigt är att benen är så korta men det är ju för att han inte ska trampa ur hela tiden. Ska sy någon form av skor/strumpor åt honom för att skydda benen och tassarna :) Vi har ju rätt kallt här i Norrbotten stundvis så strumpor är ju kanske att föredra om man ska vara ute länge i snön, annars blir det lätt tasskramp ;) Här kommer iallafall en bild på lilltrollet i sin nya overall ♡ Han börjar bli så stor min lillkille :')
Nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt en overall :) Fick tag på en grön i storlek 381 (egentligen anpassad för Tax - längre rygg och extra korta ben). Hade testat ut storleken på Djurmagazinet innan och som jobbade där tyckte att 381 skulle funka bra när han ännu kanske ska växa lite och så ska han ju vara långhårig :) Nu rymmer han både päls och en extra tröja när det blir kallt. Det enda jag kan tycka är lite jobbigt är att benen är så korta men det är ju för att han inte ska trampa ur hela tiden. Ska sy någon form av skor/strumpor åt honom för att skydda benen och tassarna :) Vi har ju rätt kallt här i Norrbotten stundvis så strumpor är ju kanske att föredra om man ska vara ute länge i snön, annars blir det lätt tasskramp ;) Här kommer iallafall en bild på lilltrollet i sin nya overall ♡ Han börjar bli så stor min lillkille :')
Hur går det med dessa på om de ska kissa? Har sett overaller som täcker hela kroppen runt, kan ju inte vara skönt att kissa på sig :P
#4 denna overall är öppen en bit under magen och runt vid rumpan, så hunden kan både kissa och bajsa som vanligt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Har också den varianten som nämnts ovanför, men dock har jag en fleeceoverall först och främst men blir det mycket snö eller för kallt så åker den på också :). Funkar kanon!
Precis som LinaK skrev så är den rätt öppen undertill och där bak så det är inga problem med rastning här inte :) Hade tänkt skaffa fleeceoverallen först men såg sen att några hade skrivit att pälsen kunde tova sig av fleece så då blev det denna istället :) Sjukt nöjd än så länge ;)