Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1539 ggr
Helin_
1

tips på foder.

Skulle vilja ha tips på foder till en stor hund som har lite svårt att gå upp i vikt och har lire känslig mage. Han är ute mycke och rör på sig men skulle vilja börja träna honom mer så att han kan bygga mera muskler men vågar inte nu då han skulle rasa för mycke i vikt och inte orka. Fodret får gärna inte kosta en förmögenhet.

[eeklund]
0

Jag är inte bra på foder när det gäller viktuppgång men jag håller på att gå över till Acana (antagligen spannmålsallergi misstänker jag) och är hittills nöjd :). Kostar inte så mycket heller, 18kg under tusenlappen!

Antar att alla tips är hjälpsamma så du kan ju googla på dom och så, finns olika sorter av Acana! Men ta massa tid och läs och jämför! :)

Misarn
0

Alice har också en känslig mage och vi blev rekommenderade att testa Eukanuba - Taste of Wild med Lax och det blev en stor skillnad. Hon är jämn i magen, pigg och verkar mer harmonisk och bajsar max 2ggr om dagen och ett plus är att hon har fått en jättefin päls :-)

Elin-Li
0

Hej!

Jag jobbar i en djuraffär och får nästan dagligen samma fråga. Jag skulle rekomendera dig att testa precept plus endurance. http://www.lupus.se/templates/group.asp?GroupGuid=253

Eller sams field power 4300

http://www.samsfield.com/4300-power

Dessa innehåller nästa iget spannmål alls. De ligger även mycket bättre i pris än t.ex. acana ellet taste of the wild. Precept pus endurance kostar 585:- för 12 kg och sams field power 4300 kostar 499:- för 13kg. Jag använder själv det förstnämnda till min hund och hon hae EXAKT samma problem som det låter som att du har och hon är ALLTID fin i magen och hon häller viket jättebra på den. Så de båda varianterna kan jag verkligen rekomendera:)

Joppas du hittar något fodr som passar:)

// Elin-li, 

Elin-Li
0

Det jag glämde säga var att sams field är ett hypy-allergenic foder som betyder att risken för foderallergi eller att hunden ska reagera över huvud taget på fodret är väldigt liten.

// Elin-li, 

Jamie+Engla
0

Vi kör HALLA foder till våran boxer med känslig mage.. Exakt vilken vet jag ej, inte min hund :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Aninisen
0

Vi har en mastiff som har JÄTTE känslig mage. Han var lös i magen hela tiden när vi hade Eukanuba. Men nu när vi bytte till Brit care lamm, Jätte fin päls och jätte bra i magen :) Nästan inget spannmål i. 12 kg för drygt 500 lappen.

Lycka till! :)