Toy pudel
Min sambos pappa och hans sambo ska para sin tik nästa löp i dec. jag har lite försiktigt bokat en valp redan som är lev klar ca i maj nästa år.
Vi måste först allergi testa barnen samt kolla om Charlie tål pudlar bra osv… Håll tummarna!!!
Jag är sjukt sugen och förberedd till tusen (är uppvuxen med bruks hundar etc, varit hjälptränare på hundungdom mm)
ÅÅÅÅ spännande…
Någon här med dvärg eller toy?

Måste bara säga att det låter som om du är en ansvarsfull valpköpare som först testar om någon i familjen är allergisk.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad kul!
Pudlar brukar väl allergiker tåla? Eller?

Jag hoppas att de ska göra det.
Just nu kan jag knappt tänka på något annat…Men det är ganska långt fram i tiden..

Hi, hi hur ska du klara dig till nästa år om du inte kan tänka på något annat redan nu.

Ja du det undrar jag med…
Men jag har ju drömt om hund i tre år nu så jag kan lika gärna drömma ett tag till:)

Hi hi ja, det är inte lätt inte. Jag skulle bli vansinnig utan hund i hemmet.

Jag håller tummarna för att det funkar med Charlie och en liten pudel och att barnen inte är allergiska. Men de är ju uppvuxna med djur och då brukar de klara sig bättre.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hi hi Åsa det är Charlie som är allergisk. Inte barnen.

Hi hi Åsa det är Charlie som är allergisk. Inte barnen.

Fast det märkliga med hans allergi är att han tål kissen, klarar sig med alla hundar om han tar medicin, inget jag vill att han iof ska behöva.
-Men jag vill nog testa barnen iaf bara för att vara på säkra sidan eller e jag fånig?
ne tycker inte du är fånig alls.. d tyder ju bara på att du inte vill dra hem en hund för o sen upptäcka att dom va allergiska o lämna tillbaks den igen.. tycker du gör helt rätt =)

Nej, du är inte fånig. Barn ärver ju sina föräldrars sjukdomar iaf allergi ibland.
Jag testade ju Elin när hon kom hem vad hon tålde. Så att hon inte skulle få något anfall sedan. Jag var livrädd att hon hade det.

Meeehhh gejsa, läs vad jag skrev. Jag vet att Charlie är allergisk. Tokallergisk. Därför jag skrev att jag hoppas det går bra mellan honom och pudeln och att ungarna inte är allergiska. Hon skulle ju kolla det med :-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha ok, ok, Sorry! Trodde inte att du visste ju. *fniss*

Mohaha, jag vet allt. Nej det vet jag inte. men jag var livrädd flr att göra Charlie sjuk när jag åkte dit och hälsade på :-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha när var du där? Vi som hade med oss våra hundar dit när vi lämnade Soya bla. Ingen som sa att han var såååå allergisk.

Ja när var det. I slutet av maj tror jag var jag dit en sväng. ;-)
de är så trevliga både Linda och Charlie.
Audiatur et altera pars

Aha, så du har varit i nya sviten!!! DET har däremot inte jag varit. *ler* Fint som attan antar jag?!

Ohh, sååå fint. Men jag hade velat se deras går med, men de hade ju flyttat redan. ;-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha den såg jag ju.