Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 535 ggr
PimTheGreat
0

Katt+hund

ja…fick ju som sagt hem en 14 mån hanhund igår. Till saken är den att sen innan har jag 4 katter. 1 på 5 år, 1 på 3 år och 2 st på lite mer än 1 år. de två äldre har sett hundar innan och har inga problem med Bonny. de är framme och så och äter. MEn de två yngsta är livrädda. ena har varit borta sen jag kom hem med honom och den andra ligger nu och trycker under soffan. Hur ska man göra här. Bara låta de vara? Ska jag låta katterna gå ut och komma när de vill eller jag ska försöka ha de inne tills de accepterar Bonny…..3 katter har jag inne nu men den fjärde har jag som sagt inte sett till sen Bonny kom hit….. vad gör man? Känns inte bra mot mina katter just nu…. eller 2 av de rättare sagt. de 2 äldre bryr sig inte längre

gejsa
0

Låt dom sköta det där själva. Med tiden kommer katterna fram. Det kan ta några dagar upp till en vecka men sedan är dom kompisar. Gör så själv när jag tar hem något nytt djur. Har ju 6 katter och 2 hundar nu.

PimTheGreat
0

#1 oki… för jag måste säga att Bonny är jätteduktig där med för jag har sagt åt honom att han inte ska bry sig om katterna och fyat honom när han skulle iväg efter katterna första gången, så nu tittar han bara på katterna, men inget mer….. detta var på Shirleys katter då de inte är så rädda, mina två små har aldrig blivit skrämda av Bonny….

gejsa
0

Ja, det går snart över då om hunden inte jagar dom. Lycka till med din nya vovve. *ler*

PimTheGreat
0

#3 tack!