Valp och kanin
Hej! Jag försöker vänja min 14 v valp vid att vara snäll mot kaninen, dvs inte jaga eller skälla på den. Vi har haft dem ute samtidigt, då jag håller i valpen och kaninen får skutta fritt. Men nu kommer jag inte längre. Det känns inte som om jag kommer våga släppa valpisen, som jagar det mesta. Hur ska jag få henne att förstå att man bara får se på kaninen, inte röra? (Vet självklart att man aldrig ska ha dem tillsammans utan uppsikt.)
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
hum.. jag tror de där kan vara jätte svårt. För en kanin är ju ändå ett jaktbyte för en hund?
jag kommer iaf ihåg när jag var ute med våran hund och vi tog med oss kaninen med. Lufsen jaga kaninen som in i tusan och skrämde halvt ihjäl henne. (han slet sig och han var ung och dum)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ja… det är förstås ett risktagande. Men jag har hört så många solskenshistorier om hur hund och kanin är bästa vänner och man t o m kan gå promenad med båda samtidigt. Så långt behöver dock inte jag komma, jag vill bara slippa stänga in hunden när jag håller på med kaninen. Keeshonden ska föresten ha minimalt med jaktinstinkt men än så länge märker jag inget av det….
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

Hos oss har det fungerat med både hundar, katter och kaniner. Dom har sprungit fritt på mattan och katten har t o m lagt sig för att sova i kaninens bur. Hunden har slickat kaninen osv.
Men min cavalier King Charles Spaniel fick spader när han såg en kompis kanin i en bur. Började att skaka och ville verkligen döda den. Så den hade aldrig kunnat få gå ihop med kaninen.
Vi har haft både hundar, kaniner, katter och fåglar ihop, det har gått bra. Snälla hundar o katter kanske.. Jag vet inte varför det funkat =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Det är bara träna och träna. Kom in till oss på www.kanin.ifokus.se och be om råd där :)
kajsa, Medarbetare kanin.ifokus

Det är bara träna och träna. Kom in till oss på www.kanin.ifokus.se och be om råd där :)
kajsa, Medarbetare kanin.ifokus