Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1213 ggr
Tintin82
0

Analsäckarna!

Var hos vetrinären ikväll och min lilla vovve ha svårt att tömma sig ibland men nu var det inte därför jag var där. Jag funderade på en sak som något har sagt och tänkte höra om ni vet om det stämmer. En hund som har problem med analsäckarna brukar ligga och slicka eller naffsa sig i tassarna eftersom dom inte vet vart det obehagliga kommer ifrån stämmer det. Min hund har kasat på ändan en hel del och hon ligger och slickar tassarna en hel del kan det ha något sammanhang?

Noa-Nisse
0

När Timmie hade problem med analsäckarna så satte han sig på baken och drog rumpan på marken och slickade mycket. har aldrig hört att de inte skulle känna varifrån smärtan/spänningen kommer ifrån.

Däremot har jag hört att hundar med dåligt hjärta eller hjärtfel kan gnaga/slicka på tassarna eftersom det är längs ifrån hjärtat och när inte hjärtat orkar pumpa ut blod så långt så blir det en splittrande känsla och då gnager och slickar hunden för att försöka få upp cirkulationen där.

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
0

Den var helt ny aldrig heller hört detta med tassarna och analsäckarna innan. Vad som är bra o tänka på dok OM hunden har lite problem med analsäckarna är att man ser på sitt foder och hur mycket man mortionerar.

1, Det sa faktist en kvinna till mig med o antyde att våran fd hunda hade dåligt hjärta men hon hade svamp under sina tassar. Jag tror säkert det kan ligga något i det, men kanske stämmer in på 1 på 100 hundar med hjärtproblem isf