Pyreneerhund någon?
Någon som har en och vill berätta lite mer om personlighet och hur det är att ha en?

Jag har ingen pyreneer själv men min arbetskollega har en som hon tar med till jobbet. (Jag är allergisk mot hundar men den här hunden kan jag verkligen gosa och sticka ner huvudet i och verkligen gosa mig in i - dels över att ägaren borstar och tvättar henne regelbundet men även för att hon lossar nästan inget hår).
Kan säga såhär : Lugnare hund får du faktiskt leta efter inomhus! Oerhört snäll mot de äldre boenden men kan lägga sig på lite fel ställen ibland.
Hon vill gärna vara i centrum (flockhund) och bli klappad och kelad, springer efter bollar man kastar och verkligen älskar att komma till jobbet.
Det är inomhus ;)
Utomhus: Totalt galen! Sliter och drar fast man tränar henne dagligen med att gå fot. Funkar en liten stund och sen börjar hon dra igen (hon är ju inte liten heller så man dras lätt med henne!).
Det går inte att ha henne lös och hon tuggar sönder koppel om hon sitter fastbunden så det gäller att ha kedja på henne. Hon har slitit sig flera gånger och sprang igenom en kohage och förstörde hagen för bonden (drog med tråd och elaggregat och hela köret).
MEN allt i allt - en underbar hund med toppenpsyke =) Men du måste verkligen ha en stadig hand med denna hundras, inget daltande utan verkligen en stadig hand.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Men OJ DÅ! :-O
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
:)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Dom är så maffigt underbart fina!
Ja de är underbart fina! Jag vill själv ha en någon gång i framtiden. Så underbart vackra.
Medarbetare på Hundar.ifokus