Tollare
Hej! Har läst om tollaren och tycker det verkar som en rolig och utmanande ras att ha. Men någon som vet vad den kostar? :) Vet att "finare" hundar kan kosta mer än de som fötts med fel teckning eller något… Gäller det tollarna också? Finns det något speciellt att tänka på när det gäller tollare? Som inte är så viktigt gällande andra raser?
De uppfödare jag varit i kontakt med brukar ta 12-16'000 för hundan, brukar inte vara högre pris för 'finare' tecknad tollare (:
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#1 Okej, tack! :)
12000 kostar dom här, billigare med feltäckning.
Kolla upp föräldradjuren och längre bak plus avkommor hur dom är mentalt.
Jag fick precis ta bort våran Tollare pga rage syndrom, värsta agressivitet som finns och den är ärftlig. Han blev inte ens 2år :-(
Efter detta har jag fått reda på ganska många som blivit agressiva. Ganska tråkigt då vi haft 2 Tollare, och verkligen frågat om någon blivit sjuk, aggresiv mm.
Tråkigt när kennlar mörkar om hur det verkligen är….
någonting jag tycker du ska tänka på är som #1 sa, kolla upp föräldradjuren ordentligt. Leta upp en kennel du tycker verkar bra, besök dom många gånger, kolla upp stamtavlan noga. Leta gärna efter en kennel som MH-testar sina hundar, då tollaren (iaf majoriteten av raser) är känd för dålig mentalitet. Dessa hundar är väldigt "känsliga" av sig, och kommer ihåg någonting dåligt, eller bra, en lång tid framöver. Till exempel om hunden blivit hundbiten, så kan det sitta kvar väldigt länge.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 Ledsen för det! ❤ #4 Okej, bra att veta!