Någon som provat den här selen?
Erfarenheter av den här modellen? Bra kvalitet?
Någon som vet om den tål att bli blöt och smutsig, och ifall en hund med mellanlång päls kan ha den på sommaren utan att den är varm?
http://www.doggie.se/hund/hundprodukter/hundsele-hundkoppel/puppyangel-basic-sele
Deras Basic-sele torkar snabbt om den blir blöt och den är inte värmande då den är tunn och luftig. Haft den på valp under våren. Visserligen korthårig hund, men tror den fungerar lika bra till långhår.
Det låter bra!
Vet någon om Puppy Angel och Puppia är olika märken? För Puppia har en som är väldigt lik den här. Men vad jag googlat fram nu har Puppias vanligaste sele inte så stort hål för huvudet. Hoppas jag hittar dem i någon butik för jag måste prova dem på. Det står mellan hurtta, och de här två märken.
Puppia och Puppy Angel är olika märken och jag har använt båda när mina var valpar. Puppy Angel passade mina bäst, då dom oftast har lite större öppning för huvudet.
Båda har ju selar i olika material, men båda har även väldigt snarlika material i denna typ av basic-sele.
Uppskattar dina svar. :) Köpte en y-sele av hurtta men den sitter lite löst på halsen. Var ju ganska sugen på ovanstående modell och hittade den här till ett nedsatt pris, som jag beställt, hoppas den passar. Hoppas den är lika bra som *soft harness* modellen sägs vara.
Den ser ut att vara i samma tunna material, så den blir säkert bra