Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 4450 ggr
[Crazy Rabbit's]
0

Vad har du för koppel/halsband/sele? :)

Ja, vad har du för koppel/halsband/selar till din hund? 
Själv älskar jag att köpa saker såna grejer och har mycket mer än vad jag behöver, haha :D

Jag har då
- Två koppel
- 5 halsband
- En sele
- En klövjeväska

Skulle vara roligt att veta vad just Du använder för olika koppel! :)

Michaela-N
1

Har flera olika koppel, de jag använder är ett repkoppel i blått med reflexer och ett läderkoppel.

[eeklund]
1

Jag har:

• Flexikoppel som sitter med ett halsband, det använder vi mest.
  • Reflexhalsband med reflexkoppel och reflexförlängning som vi använder när vi går längre streckor vid mörker.
  • Ett vanligt koppel som jag använder ibland.

Gillar att ha lite variation liksom.. tycker flexi känns bra så Molly kan röra sig lite bättre när jag inte gillar att ha henne lös :). Slipper jag få armen i led varje gång hon stannar för att nosa.. bästa köpet hittills typ :P

[fabienne]
1

Jag har två koppel, ett läderhalsband och en bilsele till min hund. :) Använder selen och ett av kopplen på 98 % av alla promenader så även om man har lite saker har man tydligen onödiga saker. ^^

[Crazy Rabbit's]
0

**Okej :)

Skulle vilja ha ett Flexi till min hund, är så bekvämt på något vis :)

Okej, ska införskaffa bilsele till min hund också, tills jag har skaffat en kombi iaf ^^

Vad roligt med så mycket variation :)
Glömde säga att jag även har ett retrieverkoppel, haha :)

[Empisen]
0

Jag har ärligt talat tappat räkningen.. Har en papperskasse nere i källaren med både halsband, koppel och selar.
Krokarna i hallen är fulla och så har jag lite grann i en byrålåda.

Det jag använder mest är väl läderkopplena och så varierar jag mellan 2-3 halsband och selar.
Ibland tar jag flexikopplet till russelln på kissrundorna.
Klövjeväska och nosgrimmor äger jag också.

[Crazy Rabbit's]
0

Ååh, jag längtar tills jag har fått ihop så mycket saker, jag vet inte vad det är men jag kan köpa hur mycket som helst.
Det är antagligen min mosters fel, när hon hade kennel så fick jag alltid välja vilket koppel jag ville ha till valparna.
Detta var när jag var yngre, men det sitter väl kvar än, haha ;)

[Empisen]
2

#6 Anledningen till att jag la ner en del av det i källaren var för att jag fick sån ångest av att se det, haha.
Köper nya grejer varje månad i stort sätt, jag kan inte låta bli.

russin
0

Använder i stort sett bara mina läderkoppel. Enda gången jag använder andra är när det ösregnar - då använder jag mina supergripkoppel.

Övrigt så har dom varsitt halsband och varsin sele - det räcker gottGlad

[Crazy Rabbit's]
0

Hahah :D
Köper också nya saker istort sett varje månad, jag blir så glad då, haha.

hihi okej :)

Vizzla
2

Oj ja…

2 läderkoppel,
1 reflexkoppel
1 nylonkoppel
1 tygkoppel
1 retriverkoppel

2 läderhalsband
1 designhalsband
2 hemmasydda halvstryp

2 stickade tröjor

6 hemmasydda täcken (2 regntäcken, 2 vintertäcken, 2 ”vanliga”)

1 hurtta sele
1 spårsele
1 hemmasydd nylonsele
3 hemmasydda väst-selar

2 spårhalsband
1 reflexhalsband

4 fleecetofflor :)

Och det förökar sig!!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Crazy Rabbit's]
0

Det var också en hel del du! :D

Vizzla
0

Ja och det är till EN lite Tax!!! Oskyldig

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Malva92
1

åh gud, jag är också en shopaholic när det gäller att köpa saker till vovven.

Det jag använder mest är;
- Hurttasele
- Hurttakoppel
- Svart smalt naturläderkoppel

I övrigt har jag väl pftja, en hel del, bland annat;
- Hurtta värmetäcke
- Ett hurttasele (som är för litet, varför spar jag på det?!)
- Två st reflexvästar
- Minst fyra st halsband
- Ett flexikoppel
- Ett retrieverkoppel
- Två tunnare regn/vindtäcken
- Ett nylonkoppel kamoflaugemönster

hm, ja det var väl det jag kom på nu Skrattande haha
Borde.Rensa.

[Crazy Rabbit's]
0

hahah, åh vad roligt :D

haha härligt! :)
Har även ett svart stryp i nylon med stopp, som jag hade på en Basenji, passar ju inte på min labbe om jag säger så, haha :)

[Bullen300]
0

jag har:

2 mellanstora flexikoppel

1 stor flexikoppel

1 tvillingkoppel(pappas hemmagjorda, ett litet rep med 2 kerbinhakar)

1 nylonkoppel

1 fejk(tror jag) läder koppel

1 rexlexkollel i nylon

1 bilsele

1hurtta h-sele

2 hurtta halvstryp

1 vanligt halvstryp

1 helstryp (som inte används längre)

2 reflex halsband

1 visiglo lyshalsband

2 weight pull selar

och en massa hemma gjorda halsband. Det var en massa saker…..Oskyldig

[eeklund]
1

#4 Ja, det är riktigt bekvämt :D. Var emot flexi förut men sen såg jag hur Molly gärna vill kunna nosa hej vilt och med vanligt koppel är det som ett litet hinder och jag vill inte kliva i snödrivor för att hon vill nosa lite längre bort så flexikoppel är perfekt! :)

LinaK
0

I koppel väg har vi "bara" två läderkoppel och två flexi. Är inget fan av flexi och skulle aldrig använda det i stan men här ute på landet där vi bor är det smidigt att ha då dom får lite mer fritt. Sen har jag en sele till Algot och två selar till Sigge, hurtta är det på dem. Sen har dom varsitt hurtta halsband och Algot har ett Björkis halvstryp som vi använder mycket på honom. Och Sigge har ett halsband beställt från england som används mest på honom. Mycket mer är det inte :) har väl kanske nått skräpkoppel liggandes också, men det är inget jag använder direkt utan det finns där i nödfall. Har även några extra halsband, men det är inte heller något som används.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Misarn
1

Har ett läderkoppel som jag använder till Alice, smalt och långt med bra grepp och sen har vi ett Hurrta halsband som vi använder mest men har också ett läderstryp och utställningskoppel. Sen har vi en reflexsele och ett koppel med inflätad reflex även det Hurrta. Mer än så behöver vi inte :-)

[eeklund]
0

Just ja, jag har kvar Mollys valpkoppel + valphalsband av nylon.. tyckte det såg så obekvämt ut så köpte nytt och tänkte ha detta som reserv :). Kanske inte halsbandet, usch usch! Men kopplet i alla fall kan vara bra att ha :D.

CelsiusT
0

Framme i hallen till denna hunden nu: Läderkoppel, repkoppel, 2st selar (en bröstsele och en typ som puppy-sele, båda med reflex), reflexhalsband med lampa sittandes ihop med reflexväst. Och på hunden sitter ett brett läderhalsband med flät-dekor i dom färger han har på pälsen (svart, vitt och brunt).

Sedan har jag en byrålåda som innehåller en del sånt + massa godis, bajspåsar, tugggodis, leksaker i olika former för olika typ av träning osv osv.

I garderoben i förrådet står det en stor bag/kasse som innehåller MASSA koppel och halsband och skrot som jag samlat på mig genom åren. Valphalsband i olika längder efter att hundarna vuxit. Koppel i olika material och utföranden och till dom flesta finns det matchande halsband och utöver det finns massa halsband i olika utföranden som inte har matchande koppel. Det är inte så roligt egentligen att ha en massa som man ändå inte använder. Det är liksom inte roligare att HA mycket saker, men tyvärr är det ju altid kul att köpa.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Shelsy
0

Jag har vanliga läderkoppel. Det är verkligen något jag rekommenderar till. Min egna hund hemma, har ett rosa läderkoppel. Mormors hundar (de är mina hundar också, 6+4valpar. Hon har kennel och jag är kennel flicka.) Men de har också läderkoppel och halsband och 1 sele. Hoppas ni får en härlig dag! :) //Shelsy

CelsiusT
2

Jag älskade läderkoppel förr, men jag har ändrat åsikt lite på den fronten. Det blir halt och slemmigt när det är blött och efteråt blir det stelt. Man måste dessutom underhålla det för att det ska hålla i längden (och då blir det gärna halt).

Jag har numera repkoppel, det är dessutom perfekt att låta hunden kampa med. Läderkoppel blir ju trasigt om man kampar med det, men repkopplet syns det inte på att han biter i.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Shelsy
0

Skulle någon Medarbetare kunna skriva 8 valpar istället för 4 valpar? Skrev fel… Tack i förhand! :)

Qepta
1

Izor har:

Koppel:
2 läderkoppel
1 träningskoppel i läder med knut handdtag
1 flätat
1 nylonkoppel med reflexer
2 reteriverkoppel

Halsband:
1 fast läder
1 dressyr halsband (stryp)
1 kedjetryp
4 halvstryp
1 nithalsband fast

Sele:
1 Julius-k9
1 hurtta spårsele
1 kamoflage spårsele
1 VGW bälte

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jetaime
1

Jag har ett halsband och ett koppel som jag använde till Zuki när hon var liten, lila i nylon.

Nu har jag en svart y-sele från hurtta och ett runt svart reflexkoppel (pritax) som skär in i fingrarna ;D haha.

Loveradio
0

Är galen i hundsaker, framförallt halsband som jag samlar på. Har ett gäng på 13 stycken tror jag.

Har 6 koppel. Ett flexi som aldrig används, ett läderkoppel, ett retrieverkoppel, ett kedjekoppel och 2 Baggen expanderkoppel. Det är expanderkopplena som används mest. Den ena är 2 m och det andra 4 m.

Har en Björkis nomesele, som dock är för litet och ska säljas.

En Hurtta lifeguard Y-sele

Och snart en WP-sele. Håller på att mäta inför beställning. :)

Sen har jag en klövjeväska också men det räknas väl inte som sele?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

jollycox
0

Min hund har ett läderkoppel, ett svart/vitrandigt tygkoppel och ett koppel jag gjort själv. Ett björkishalsband, två läderhalsband med nitar, ett easy dog halsband och ett finhalsband som jag gjort. Y-sele, nomesele, spårsele. Tror det var allt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Qepta
0

Glömde tillägga att han även har ett kedjekoppel. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Murvel]
0

Har inte fått valpen än.. Men det jag av någon anledning har köpt är

• Hurtta y-sele med reflex

• Björkis promenad/spårsele

• Runt reflexkoppel

• Två rundsydda läderhalsband, halvstryp, i olika storlekar.

Förhoppningsvis passar något :P

[Cras]
0

OJ! Ja jag sållar mig till shopaholicgruppen då!

Efter fyra hundar har jag sjukt mycket hundkoppel, halsband o selar, trots att jag både sålt och skänkt bort en hel del ;)

De jag använder till mina två nuvarande hundar är iaf:

1 hurrtahalsband halvstryp

1eckers halsband halvstryp

1retrievrkoppel för korta kissar (bor i lägenhet)

2hurrta y-sele

1bilsele allsafe

2läderkoppel

1 mr koppel

1dragsele

1vanligt tyghalsband

2blinkhalsband

1kort läderkoppel för lydnadsträning

..plus reserver om nåt går sönder mfl… ;)

malinroth
0

Har betydligt mer hundsaker än jag behöver, den saken är säker.. jag brukar försvara mig med att jag samlar.. finns ju folk som samlar på vad tusan som helst så varför inte samla på något man faktiskt använder ;) Nu har jag dock rensat ett par gånger och slängt iväg en hel del av Nellys koppel och halsband och sen har jag dessutom skickat iväg ett lass med fina koppel, halsband och leksaker m.m till Dinas Ark nyligen :)

Dimma har :

1 Björkis promenad/spår/cykelsele med reflex runt om
1 Jekkasele
1 Reflexsele
1  Björkis Nomesele

2 Björkishalsband (polstrade halvstryp med reflex)
1 Handgjort halvstryp i läder (favoriten) 
1 Lila fast läderhalsband
1 Svart/rödrutigt halvstryp i nylon
1 Rogz reflexhalsband
1 Brett rosa läderhalsband med pärlor
1 Visiglo halsband (blink/lyshalsband) 
1 Rött läderhalsband med nitar 
1 Fast svart läderhalsband

2 Reflexkoppel
1 Läderkoppel

Nelly har:

1 Björkis promenad/spår/cykelsele
2 olika reflexselar
1 Björkis nomesele
1 Björkis nordisk sele

1 Brett lila läderhalsband
3 Hamiltonhalsband
6 Björkishalsband (polstrade halvstryp med reflex)
1 Vitt läderhalsband
1 Svart läderhalsband med nitar
1 Svart fast läderhalsband
1 Halvstryp med blått och brunt läder
2 Kedjestryp (ett antikmässing och ett vanligt)
1 Nylon halvstryp
1 Brett rosa läderhalsband med pärlor
5 Fasta nylonhalsband (varav två med reflex)
1 Vit/rosa läderhalsband med strass
1 Treradigt kedjehalvstryp i antikmässing
1 Brett brunt läderhalsband med nån sorts nitar på
1 Fleecefodrat halvstryp
1 Visiglo halsband
1 gammalt valphalsband som hon inte använder, har bara kvar det för kul skull :P

4 Reflexkoppel
1 Retrieverkoppel med reflex
1 Vit/rosa läderkoppel
4-5 Kanalkoppel
1 Kort lite finare retrieverkoppel
3 Retrieverkoppel i nylon
4 Läderkoppel (svart med mässinghake, brunt med rostfri hake, svart smalare med antikmässinghake, svart med matt aliminiumhake.)
3 Runda nylonkoppel, varav ett kort
2 Tunna nylonkoppel
3 Hamiltonkoppel
1 Utställningskoppel
1 Flexikoppel med band

Sen har jag midjebälte och expanderlinor, tossor, spårlinor, klövjeväskor, reflexvästar, benreflexer, täcken, overaller m.m.

Har förmodligen missat något också.. Lite svårt att hålla reda på precis allt :P Har nå koppel hos min syster som hennes hund fått låna och sen brukar det alltid finnas lite i bilen och så.

Loveradio
1

#31 Haha hur orkar du rabbla upp allt? Tungan ute

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Shelsy
0

#32 Undrade samma sak! Haha :D Jag själv älskar att ha en massa saker till hundarna! Det känns så mysigt på något sätt, hihi :)

Helva
0

Själv använder jag enbart denna modell på koppel. Både till min egen hund och till de daghundar jag har/haft. Har de annat koppel får det köpas nytt av "min" modell.  Det är min favorit därför att de funkar i (och tål) alla väder, de är sköna att hålla i, extremt slitstarka, går att tvätta och bränner inte händerna vid plötsliga snabba ryck. 

http://seahundochkatt.se/images/dogman/257251.jpg

Pistolhakar är bannlysta eftersom de Mycket lätt hakar loss från halsband av sig självt. Det krävs inte alls mycket för att det ska hända tyvärr och det kan leda till allvarliga olyckor om det händer vid fel tid pch plats. Nåväl, de flesta koppel tillverkas dock tyvärr med dem därför att de är något billigare. Valkkoppel görs även med RGB-hakar, men behöver man mindre hakar så brukar jag behöva köpa en RGB hake separat och få kopplet omsytt.

Jag äger en massa andra koppel också. Under en period när jag hade gipsad höger använde jag bara koppel med pistolhakar eftersom de var betydligt enklare att ta på och av.     

Halsband har jag för vanliga promenader, och de vill jag ha med metallspänne. Halsbandet före nuvarande hade klickspänne i plast. Min hund blev skrämd och gjorde utfall och vips så var det slagsmål enbart pga spännet. Har sele när vi cyklar etc. Sedan massa reservsaker och saker som blivit kvar efter daghundar i varierande skick.  

Flexikoppel har jag två st trots att jag avskyr dem. De flesta som använder flexi har hundar som springer kors och tvärs och inte har kontakt min sin ägare och det känns väldigt otryggt för mig. En konstruktion som bygger på ett snöre och lim + att hundägaren 100% av tiden är 200% uppmärksam är inget jag rekommenderar. Hundar som är kontaktsökande och går bra i koppel utnyttjar ändå inte kopplets fulla längd och då kan man lika gärna ha ett vanlig koppel. Nä, jag förstår verkligen inte poängen, om en hund är så pass lydig att den kan gå lös i alla lägen är den säker att ha i flexikoppel, men med sådan lydnad behövs ju inget koppel. De hundar som inte kan gå lösa bör definitivt inte gå i flexikoppel utom möjligen i skogsområden. Förutsatt att hundägaren är uppmärksam och har snabb reaktionsförmåga. En annan hund, katt etc kan dyka upp inom räckhåll på bara några bråkdelar av en sekund. 

Man lär sig hela tiden nya saker som hundägare. Man exponeras för dylika situationer som formar ens åsikter och val av tillbehör av alla de slag. För mig är det definitivt ledorden säkerhet och hållbarhet, som styr mina val och åsikter. :)

Lilllens
0

Jag verkar vara en av de få hundägarna som inte har miljoner hundsaker? Haha.
Holly har två halsband, ena fick jag med från förra ägaren, det andra är från Björkis. Sen har jag 3 koppel(ett fick jag med) och två selar. Och så har hon en overall också.

Troja har 4 halsband, en spårsele, en nomesele, spårlina, 3 koppel och en klövjeväska.

Ska dock inhandla en klövjeväska till Holly också.

Portie
0

Jag har:

3 koppel, ett tygkoppel från Limex (har haft det sen Hugo var liten, ca 5 år), ett retriverkoppel och ett flexikoppel.

3 halsband (använder dock inte halsband så mycket längre).

1 sele.

1 spårlina/långlina.

Planerar dock att köpa ett nytt koppel, tygkopplet börjar bli slitet nu så tänkte ha lite att byta med. Även en ny sele kommer att köpas inom en snar framtid.

tjoopa
1

Vi har (än så länge) ett Hurtta-halsband i halvstrypmodell med reflex, ett turkost reflexkoppel, en Puppia-sele och långlina. Ska däremot uppgradera reflexkopplet då jag tycker att det börjar kännas för smalt åt våran… Vill inte att det helt plötsligt ska gå av :/ Sen så har vi kvar lillskruttens valphalsband och söndertuggade koppel ;) Om min sambo inte hade bromsat hade vi nog haft halsband och koppel så det räckte till varje dag i månaden… ;))

Ratlings
1

Jag har 

1 läderkoppel
1 flexikoppel (används när vi går vid ån mest)
1 15 meterslina som används vid träning

3 läderhalsband
1 reflex halsband
1 hurtta sele
1 lumix sele

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Nalle-]
1

Har ett koppel med matchande halsband (halvstryp), röda, från djurmagazinet som jag använder oftast. Inte säker på vad de är gjorda av, någon typ av fejkläder?

Så har jag ett brunt läderkoppel och ett läderhalsband (halvstryp med kedja) som jag brukar använda när vi åker på klubben och tränar, lätt att bara slänga iväg det när man ska träna lös :) Är inte särskilt rädd om dessa.

Nathalie-G
0

Hurtta halvstryp, Hurtta sele (används mest), Läderkoppel, Flexikoppel med band, runt tjockt nylonkoppel, Retrieverkoppel, Reflexkoppel. Letar efter ett rundsytt halvstryp i läder med den perfekta bruna färgen!

[TeamGolden]
0

Haha oj, jag har massor! 

Har 5 stycken koppel, varav 3 läderkoppel (ett av dem är hurttas utgående snygg-koppel!) de andra är bara vanliga utan märke ;) och ett i reflex och ett från dogman. (+ ett retriver koppel)

Har ca 6-7 stycken halsband  Alla olika märken, haha! 

Har bara en sele just nu från dogman den också men kommer snart få hem en Björkis dragsele och skaffa mig en hurtta Y-sele. 

Tror det var allt 

mikkan01
0

Oj, har absolut inte lika mkt som alla andra, kastar vartefter jag köper nytt…finns ju faktiskt en anledning till att det blir nytt ;)

Till sheltien har jag ett vanligt halsband han haft sen han var 3 typ…nu är han 8 och det är väl dags för ett nytt. En H-sele och en Y-sele.
Ett läderkoppel, ett flexi och ett vanligt koppel.

Schäfern har väldigt lite grejer då hon är "ny" i familjen =)
Ett vanligt halsband, ett helstryp, ett vanligt tjockare koppel och en konstig sele som ska bytas ut så vi kan börja spåra på riktigt.

Spårlina som används till båda.

~mikkan

[RMSLiners]
0

3 dragselar, 2 non-stop & 1 dragråttan 4-6 tolklinor 1 läderkoppel 1 retrieverkoppel 1 tygkoppel 1 y-sele 1 spår sele 1 dressyrkoppel 1 halti 6 halsband 3 flexikoppel 1 spårlina 1 regntäcke 2 vintertäcken 1 stickad tröja 1 reflexväst 2 dragbälten (för mig då) 1 klövjeväska Säkert glömt något, finns ju en hel del kvar också från tidigare hundar man haft i livet.

mikkan01
0

#31 Wow, hinns allt användas?

~mikkan

[Zlarviig]
0

Mixa har inte så mycket grejer.. Mamma tycker inte det är kul och köpa sånt och jag vill inte slösa dem få kronorna jag får i månaden på grejer som vi inte behöver

Mixa har:

• Svart halvstryp i nylon och kedja. Använder det mest. Används vid varje promenad/rastning
  • Lila/svart nylonkoppel med tassavtryck. Använder det när vi ska stanna och hon ska få springa löst, lätt att lägga i fickan eller bära i handen. Används också när vi går med andra hundar för att unvika koppeltrassel.
  • Gult reflexsele. Används när vi ska cykla, simma eller klättra berg eftersom jag har större kontroll över henne, skulle kunna dra åt mig henne snabbt och hon skulle kunna dra lite utan att göra illa nacke.
  • Svart brett läderhalsband med nitar. Användes när hon skulle släppas med andra hundar då det är mindre risk för att någon fastnar. Användes också när hon skulle vara lite extra fin, som ett besök hos vetten. (har dock tappat bort det)
  • Svart 10m flexikoppel. Användes vid promenader då jag inte planerat att släppa henne för att hon skulle få röra lite mer på sig. Användes endast när vi gick själva för att undvika koppeltrassel. (Det gick dock sönder för någon dag sen)
[Forest]
0

Här har vi läderkoppel även reserv i läder om det skulle gå sönder eller tappas

Halsband är minkhalsband varsitt, en svart ett brunt och varsitt rundsytthalsband med halvstryp dom är så stora att det blir som fast halsband, men smidigt att ta på och av läder oxå färger svart o brunt

Sele har dom varsin vanlig promenadsele

Sen har de täcken,regnoverall,vintätoverall och flecceoverall.

Jag ger ofta bort till min syrra det som inte andvänds eftersom jag har inte plats med så mycket

Pennybus
0

Har några koppel som kommit bort, ligger lite här och var, en längre lina på 5-6 meter, skogslinan, som vi använder när vi går i skogen så hon får lite mer frihet. Sedan har vi en spökdräkt för halloween. Ett läderkoppen(det vi använder mest) Ett vanligt läderhalsband Ett litet halsband som vi använder ifall det andra kommer bort. Det är allt vi har :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

amela87
0

Detta har jag till Ruby (dock använder jag inte alla lika mycket)

• Ett Hurtta Outdoors sele (enda selet jag har till henne)

• Ett rosa Hurtta Lifeguard halvstryp 

• Ett rosa halvstryp från Destiny 

• Ett mörk brunt läder halsband

• Ett mörkbrunt läderkoppel

• Ett Hurtta Outdoors,reflex koppel

• Ett Hunter koppel

• Ett ljusrosa läderkoppel (Hunter skulle jag tro)

• Ett vitt flexikoppel

I vardagen använder jag mest halvstryp + hurtta kopplet eller flexi kopplet. Men vid träning använder jag mest både läder kopplet och läder halsbandet. 

teezan
0

Inser att jag inte alls har mycket gejer till Obelix ;) Ett koppel (men ska nog köpa ett till) En spårsele Ett halsband Vgw-bälte Ruffwear webmaster-sele Hurrta värmetäcke, reflexväst o regntäcke Och det är allt (!) ;)

teezan
0

# Spårlina, inte spårsele ;)