Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3136 ggr
[Murvel]
0

Brit premium sausage - åsikter?

Vad har ni för åsikter om brit premium sausage? Räknat till pris och innehåll, i jämförelse med andra färskfoder.

[Murvel]
0

putt!

sasha_setter
0

Vad är det?

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Mischa
0

Är inte det bara  konserverad hundmat i "korvförpackning"?

≧◔◡◔≦

Rachix
0

Ska inte innehålla några konserveringsmedel - är också lite nyfiken om någon har testat. Blir ju lite misstänksam när det ska hålla i rumstemperatur utan konserveringsmedel… Skulle dock vara bra för mig med liten frys.

LinaLj
0

Man kan ju konservera utan konserveringsmedel, det kan ju vara värme behandlat eller liknande.

LinaK
0

Är det dessa du menar?

Det ska ju innehålla 95% kött, dock står det ju inget om vad dom där övriga 5% är för något.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

exitingsvillemo
0

#6 får inte länken att fungera…

LinaK
1

#7 Testa nuInsåg mitt misstag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

exitingsvillemo
0

#8 funkar nu och antar att de övriga 5% är ris

lillalycka
0

Blev rek. det från min djuraffär. Är dock skeptisk, känns lite skumt att den ska hålla sig i rumstemp.. :P

russin
0

Det är inte färskfoder då rått kött inte skulle klara rumstemperatur - utan det måste vara värmebehandlat blötfoder

[Murvel]
0

#8. Precis ja. Inte lyckats hitta någon exakt innehållsförteckning.

#11. Innebär det att det är dåligt? Varför i så fall?

russin
1

Ingen som jag skulle ge mer än som t ex topping på torrfoder ibland eller so reservmat när man reser bort. är väl ungefär som att ge Bozita eller Doggy blötmat. Jag ger hellre riktigt färskfoder där köttet är obehandlat = rått

[Murvel]
0

#13. Jag kan ingenting om blötmat för hundar. Är det bättre eller sämre än torrfoder? I och med att du skrev att du bara kunde tänka dig det som topping antar jag att det är dåligt. Är det bara för att köttet i blötmat är behandlat? Är torrfoderkött inte behandlat?