stretchkoppel?
någon som provat? jag funderar på att skaffa mig rok straps stretchkoppel men undrar om dessa är hållbara, bra och nåt att rekommendera? finns det andra alternativ?
min hund drar inte så mycket och rycker inte heller direkt men är ändå intresserad då kopplet tar största smällen om det skulle hända :)
Jag kör med Baggens expanderkoppel och är jättenöjd. Men dom där såg ju rätt fräna ut. Gillar det extra handtaget nere vid halsbandet.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
jag får kolla runt lite på de också då, bara halkade in på den sidan utan att ha kollat på annat ;)
ja, det är bra med en extra ögla om man behöver korta kopplet :) har det på vårt nuvarande koppel också. dock har vovven vqw så den öglan fyller inte någon funktion förutom när vi använder hans ruffwear sele eller annan sele som man kopplar på ryggen :) men de gånger vi haft såna selar är det en utmärkt funktion!
hur har ditt koppel hållt? bra gissar jag eftersom du är så nöjd ;) tål den "våldsamma" ryck, om du nu har varit med om det? antar att såna koppel borde hålla minst lika bra som ett stumt, och om hunden ändå knappt gör ryck så borde man väl inte oroa sig för att det ska gå av ;)
#3 Jag har två stycken. Ett på 2 m och ett på 4 m. Det på 4 använder jag när jag ska snabbrasta honom och på promenader då jag vill att han ska få gå mer fritt.
Det på 2 m har jag haft ett bra tag och min hund har gjort en hel del hårda ryck i det och det har hållit bra. Är väldigt slitstarkt. Krävs nog mycket för att det ska gå av :)
Nä har man en hund som knappt rycker i kopplet så behöver man ju inte oroa sig ;) min hund ligger inte på i kopplet utan det är just såna plötsliga hårda ryck han kan göra och därför älskar jag detta koppel då expandern tar smällen så att säga, istället för axeln.
#4 ja, jag tänkte på det, är svårt att välja längden ;) men det är ju säkert bra att ha flera olika.
kollade på baggens sida och de kopplen verkar något bättre än de jag kollade på först. för vad jag fattade som på filmen på rok straps hemsida sitter inte den stumma delen lika långt upp och blir svår att få tag i om man plötsligt skulle behöva det. så där blev jag tveksam :P
jag förstår hur du menar, min drar och rycker han med, men inte så ofta bara :P han hoppar och studsar mest istället ;) och så låter jag honom gå längst ut i kopplet ibland och då kan det bli att han drar iväg liite för långt.
#5 Haha ja det är inte helt lätt. Precis :)
Jo det är en sak jag tycker är jättebra med Baggens, att man lätt når den stumma delen så att man kan hålla in hunden.
Å jag fick ovetande med ett stretchkoppel till ett midjebälte, och det slutade med att jag endast använder kopplet separat!
Min hund drog inte heller speciellt mycket, men nu drar han inte alls, nada! Verkar som att han känner typ "nu börjar det spänna lite" så saktar han in.
Det känns i armen också att det inte blir någon stöt öht. så då måste det ju kännas i hundsele-ändan också. Bra skit. Kommer alltid köpa stretchkoppel i framtiden. :)
#7 vad bra! :) kanske inte är så dumt alltså! vilket koppel använder du, om du vet vilket märke det är? :)
Nån mer än jag som märkte den sjukt skumma bilden nere i högra hörnet där de photoshoppat in en hunds huvud på en människa? 
Och det är jätteskönt med stretch! Har inget speciellt stretchkoppel men har ett midjebälte med expander och det är myyycket skönare än ett vanligt stumt koppel! De på sidan var riktigt snygga också :)
#9 haha, ja! jag kollade på deras reklamfilm o då hade de med massa hundhuvuden på männikokroppar som berättade om produkten :P jag får fundera vidare på vilket märke det blir ;)