Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 671 ggr
Pomperipossa
0

Lösspringande golvmoppar....

Blir måttligt less på min svägerskas jyckar. Två ytte pytte saker (som visserligen är hiskeligt söta) men dom är alltid lös!! Kommer dom hit på besök så är det bara att släppa ut dom ur bilen och låta dom springa vind för våg. Att dom kutar över till grannen (som är ytterst hundrädd) struntar dom i. Piknar revis över halva gården (två hannar). Ingen uppsikt för fem öre. Om vi går in i huset så tar det två sekunder så ligger det två leriga moppar i soffan!! *morr* Min hund går inte in i vardagsrummet hos främmande om jag inte säger till henne….hon brukar lägga sig i hallen eller hålla sig till mig. Lite trött på yrvädren…funderar på att berätta om den stora köttätande besten som bor 2 hus bort så kanske dom lär sig att hålla lite koll på marodörerna…

kerstinjoh
0

Det är väl rätt typiskt att folk som har småhundar gör så.

För inte 17 gör någon med stora hundar likadant!

Hihi, du kan få låna Alfons lite!

Pomperipossa
0

#1 Bara om han lovar att äta upp småttingarna…hihi..

Lotta
0

Jag kan skicka dit Skorpan så kan du ha henne i dörren som stoppkloss ;)

Jag har alltid hört man tar seden dit man kommer, skulle väl aldrig komma på tanken att låta min hund bete sig så där när vi är borta…

Malin-A
0

ja d e jobbigt när folk inte har koll på sina hundar, nä vi kommer till folk skulle jag aldrig låta Lusse springa vind för våg o göra hur han vill, han brukar få gå runt hos folk o kolla läget, men Lusse vet att hos andra människor får han inte hoppa upp i soffan, o inte bete sig hur som helst.. eller han kanske inte vet det men han brukar va rätt duktig hos andra =D

Pomperipossa
0

….fast jag kanske ska göra samma som dom… Ta mig mig gumman nästa gång vi åker och hälsar på dom och sen låta hon hoppa upp i soffan. Hon väger bara 10ggr så mycket som de små tillsammans..*s*

Lotta
0

Hahaha det skulle jag ha testat….och det rätt snabbt innan dom sabbat din soffa =)

kerstinjoh
0

Vi kom just hem o hade tagit ut Alfons från bilen, kopplad. In på gården rusar en lös terrier, hane.

Ilsken, som bara en terrier kan vara. Pust!! Tur att Alfons bara vill leka!

Efter kommer en hysterisk matte, tja, hon blir inte hysterisk förrän hon ser att Alfons är "en så'n där".

konstigt folk!Räcka ut tungan

Huskatten
0

Alla med småhundar är INTE likadana. Vi har en liten dvärgpinscher men han uppfostras som en stor hund. Väldigt viktigt att man ser hunden som stor annars kan det gå väldigt fel. Finns väldigt många småhundar som är betydligt mer aggressiva än stora hundar. Men många låter det vara bara för att de är små. Riktigt illa faktiskt och ger dåligt rykte.

Nu har vi i ju för sig en tuff ras, mycket lik dobberman i psyket men det samma borde gälla alla hundägare. Dvs vardagslydnad, motion och hjärngympa. Synd om hundar som inte får det!