Stegräknare för hundar
Nu har forskarna kommit fram med stegräknare för hundar som lanserats i Japan. Är detta någonting du vill använda på din hund, känns det nödvändigt att ha stegräknare på hundar?
Du ska sätta stegräknaren på hundens halsband. Stegräknaren uppdaterar automatiskt resultatet till en webbplats, varav syftet med detta är att man ska få en snabb översikt för hundens hälsa och förhindra fetma.
Läsa mer kan du göra här > http://www.fujitsu.com/global/news/pr/archives/month/2012/20121127-01.html
Jag tror inte det är något jag skulle använda. Jag tycker det är ganska lätt att se på Trixie när hon har gått "tillräckligt" på en promenad. Om man lär känna sin hund så tror jag inte man behöver en stegräknare. Man lär sig deras kroppssignaler och känner när de har bra hull.
Så länge jag har mina fingrar känns en stegräknare för att kontrollera hunden vikt rätt så onödig.
Jag har en stegräknare för hund, vet dock inte hur bra den fungerar eftersom jag aldrig testat. Kanske ska ta den på promenaden idag bara för kul. 
Kanske ska tillägga att den inte alls är så avancerad som den i länken utan någon slags gratisprodukt i samband med något jag inte kommer ihåg vad det var.
Det måste vara lättare att se på hunden om den håller vikten istället för att gå efter stegräknare.
Eftersom våra hundar inte går ut och går själva, så fungerar det lika bra med t ex appen Runkeeper eller liknande till smartphone om man vill veta hur långt man går på sina promenader.
Åh skoj! Vi satte en vanlig stegräknare på min hund men ah, det vart ju inte bra. Mina går ut och går rätt mycket själva, alltså de springer fram och tillbaka samt ränner runt på tomten så det vore kul att se hur långt det blir i slutändan.
Hade varit kul att se hur långt de egentligen går/springer, speciellt när de får vara lösa, men jag skulle inte betala för en.
Tycker inte man ska stirra sig lind på timmar och kilometrar heller, hundarna har jag olika dagar precis som vi. Om man vet med sig att man tenderar att motionera hunden för mycket eller för lite är det säkert ett bra hjälpmedel, men man kan ju hålla koll på andra sätt också.
Kul grej kanske, finns ju de som gillar prylar, så varför inte?
Jag har en hemma och den räknar steg bara kan skakar på den så tror inte att den är så tillförlitlig.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#8 - Jag antar att din är till människor och inte för hundar?
#8 Jo den är för hundar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast