Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1368 ggr
idipidi
0

Valp vill träffa andra hundar

Jag och sambon i har just nu liten valp, en mellanpudeltik på 9,5 vecka. Vi känner tyvärr i princip inga andra med hund i närheten, vilket jag oroar mig en del för eftersom att valpis förstås skulle behöva träffa andra hundar. 

Så vi söker alltså snälla, språksäkra (och självklart friska!) hundar i lämplig storlek som skulle vilja träffas. Vi bor i Bredäng i södra Stockholm och har bara möjlighet att ta oss med bil på helgerna. På vardagarna kan jag annars nästan när som helst just nu men det bör inte vara allt för lång resväg att åka kommunalt. Alternativt att vi kan ses i närområdet då. Hoppas på svar! 

[Zlarviig]
0

Jag bor i Bredäng.

Jag kan tyvärr inte träffas ändå eftersom jag har social fobi, men jag vet att det finns flera människor i Bredäng som brukar gå förbi campingen varje dag, bla. ägaren till min hunds mamma brukar gå med ett par andra människor. Dem är ganska trevliga, har gått med dem någon gång.

Lycka till!

idipidi
0

Aha, där ser man! Tycker att det är så svårt. Man vill ju helst vara säker på att det är folk som kan hund hyfsat, så att de inte bara säger att hunden är jättesnäll trots att de egentligen inte har koll på hur den är mot valpar. Och sen är det det där med storleken. Tycker att de flesta hundar man ser häromkring är så stora och skulle kunna skada henne.

[tiffitott]
0

Jag bor i Haninge söder om Stockholm och har en 4mån gammal vit herdehundsvalp 

Viccan92
2

Bor i Alby och har en nio månader gammal Tax. Han är undergiven och jättesnäll mot yngre valpar. Ett tips kan dessutom vara att åka till norsborgs lokalahundklubb. Där har dem varje söndag klockan ett valplek för valpar upp till sex månader. Jason får fortfarande vara med för han är så snäll. Det är helt gratis och har hjälp oss jättemycket.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

idipidi
0

#3 Det låter som att det skulle bli liiite väl våldsamt om de fick träffas.  Vi pratar alltså om en tvåkilosvalp ungefär. 

#4 Jag har sett det, men tack för tipset! Det har vi tänkt åka på så fort som hon fått sin 12-veckors vaccination. Men sen kommer vi börja på valpkurs i mars (på annat håll) som tyvärr också är på söndagar, så då krockar det. 

Om du kan tänka dig att ses någon dag så kanske vi kan höras vidare via PM?

mollymay
0

Hej! Jag bor i örnsberg och har en 12-veckors valp hemma, fransk bulldogg. Han tycker inte om promenera längre sträckor men vi skulle i så fall kunna ses och bara hänga och leka lite… På måndag tar han sin 12-v vaccination så efter det är vi redo :) Vi har inte heller träffat andra hundar men han är uppvuxen med sin bulldoggmamma, en pomerainian och massa schäfrar så han kan "hundspråket" bra ;) Hör av dig om ni vill ses !

/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus

Viccan92
0

Har ofta tid så är bara att höra av sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast