Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 1568 ggr
Frida B
0

Frisbee?

Är det någon här inne som tränar/tävlar i frisbee med sin hund? Skulle vilja testa på detta med BC:n, så ni som vet får gärna berätta lite :)

Och hålls det tävlingar i Sverige? I så fall, vet någon om det hålls någon i västra götaland i vår/sommar/höst?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[cindrus_89]
0

Jag har gått en kurs i disc dog som det heter och tränar i det. Finns inga tävlibgar i sverige, tyvärr.. men finns i många andra närliggande länder men i usa e det väl som störst.

Frida B
0

#1 aha synd.. hade vart kul att testa annars :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

vallhund
0

Du kan ju träna ändå, sök på disc dog så hittar du massvis ned info, kolla även flydog.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Frida B
0

#3 ja, ska göra det :) verkade väldigt kul!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Kalli
0

Instruktören på Freestylekursen jag gick för Kungliga hundar höll på med Disc Dog. Hon hade även en liten uppvisning på My One på Backaplan. Ser väldigt roligt och fartfyllt ut men jag vill då inte ha min klumpedums hoppandes över min rygg i jakt på en freesbee. :)

[cindrus_89]
0

Kan det varit Lovisa kallerhult du tänker på. Hon har jobbat på kungliga hundar och de va henne jag gick kursen för i cbg i hennes regi genom 4fota.se Super kul sport synd att de inte finns tävlingar hade det funnits så hade vi saysat mer men nu kör vi mest på skob och ja min hund ääälskar sina discar så kul träning till våren sommaren…

Kalli
0

#6: Helt korrekt. Hon är väldigt duktig. :)

[cindrus_89]
0

Ja hon e duktig. Brukar ha privatlektioner med henne men nu väbtar hon en liten så nublir de inget sådant. Någon med tips på bra instruktör inom rallylydnad allmänlydnad lydnad…

[cindrus_89]
0

I Göteborg förstås;-)