Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 2955 ggr
lisa90
0

Hundfolk i Växjö?

Är nyinflyttad i Växjö och vill gärna träffa lite hundfolk här! Gärna promenadsällskap och/eller träning.

Själv är jag en 22årig student och har en cavalierhane på tio månader som jag kör lite rallylydnad med, försöker också komma igång och spåra lite med honom. Dock är han lite av en slyngel för tillfället så har du en blyg tik kommer han försöka vara väldigt närgången, om man säger så, men säger tiken till lyssnar han. Hanhundar är inga problem.

Hoppas någon har lust!

[Forest]
0

Hoppas du träffar någon som kan bli bra kompis :) har du kollat inne på hif med + flera andra hundforum?

fridaas
0

Nu bor inte vi i Vxjötrakten längre, men vi har gjort. Och svärföräldrarna finns kvar i Lenhovda och har vänner i växjö så vi är där en hel del.

Vi har en 4årig dalmatiner/bordercollie/engelsk settertik, en omplaceringshund med en hel del rädslor, dock inte för andra hundar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

lisa90
0

#1 Ja, det vore kul att ha nån med hund att träffa då och då :) Har lagt upp ett inlägg på AoH, avvaktar lite innan jag lägger upp nånannanstans. Har tänkt ta mig till brukshundsklubben såsmåningom också.

#2 Vad kul! Skickar ett PM.

[mfontj]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är 25 år gammal och har bott med min man i Växjö i 1 år, vi bor nära Spetsamossen på Ringsbergsvägen.

Vi har en brun labradortik på 5 månader som älskar folk och är väldigt lekfull. Hon har inte så många kompisar och det vore kul om vi kunde träffas någon gång :)

Banankaka320
0

Jag och en vän har en fbgrupp som heter

"Hundfolk i växjö/kronoberg"

lisa90
0

#4 Vad kul! Skickar PM

#5 Tack för tipset, lite lustigt för jag hittade dit bara häromdagen :)

Lemonneater
0

Jag har en papillon här i växjö :)!

lisa90
0

#7 Vad kul :) Skickar ett pm till dig också

minimi
0

Har två kinseser och bor i Växjö. Tiken (2½) fick vi som vuxen och hon tycker inte alls om andra hundar och gör ibland utfall om vi inte är snabba nog. I träningssituationer (på kurs) funkar hon bra.
Hanhunden (1½, kastrerad) är osäker och lite kaxig men tycker om att leka med jämnstora hundar efter en stunds bekantskap. Tyvärr har han "smittats" av hennes dumheter så båda hundarna skulle behöva få träning i att promenera och vistas med andra hundar utan att bete sig illa.

Ingen av hundarna har på något vis varit nära att göra något dumt, men det ÄR ett bekymmer som vi jobbar mycket på att försöka få bort. Vi träffade en instruktör för 1½ mån sen och det funkar lite bättre nu, men jag är långt ifrån nöjd.

Kanske vill du i första hand träffa hundar som vill leka och umgås, men om du (eller någon annan) skulle ha lust att vara träningsobjekt och promenadsällskap till oss så skulle det vara guld värt.

Där vi bor möter vi flera hundar vid varje promenad, men tyvärr blir det flyktiga möten som egentligen inte gör saken bättre. Vi möter hund, mina beter sig illa, den andra hunden försvinner. Bingo! Det funkade igen tänker mina…

lisa90
0

#9 Skickat PM!

jamtenstal
0

Maria heter jag, bor i Alvesta :D
Har en trevlig liten papillon hane ^^

Ett tips, om du inte redan gjort det, så har vi grupper på facebook där vi planerar hundträffar osv ^^

Cerrolyn
0

Bor i Växjö och har en gammal goldenhane på 9 år och är dagmatte till en labbehane på 1 år.

**MVH Cerrolyn