Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1492 ggr
Frida&Chira
0

Privattränare

Tänkte höra om någon här inne har erfarenhet av privattränare inför tävling. Har en, för tillfället 6 månaders valp, som jag har höga mål i tävlingslydnad inför framtiden. Jag är själv utbildad instruktör och mycket goda kunskaper inom hundträning så jag är inte ute efter hjälp med inlärning utav momenten utan mer "finslipning" för att få till momenten så gott som perfekt. Det jag är ute efter är ju mer någon som själv tävlar/har tävlat hög klass lydnad som kan komma med råd och tips. Så då tänkte jag höra om någon här har gått hos privattränare för att få privatträning inför någon typ av tävling. Vad tycker ni, gav det någonting? =)

[cindrus_89]
1

Jag tar hellre en privat lekrion en timme än går vid 6 tillfällen tillsammans med andra. Blir billigare å nyttigare för oss. Jag har en hundras som är lättlärd å ibland blir nivån på kurser för låg, säger inte att det är dåligt att träna grunder och ajälvklart kan instruktör en anpassa övningen för oss. Men känns som man snor folka tid och ja vi får helt wnkwlt ut mer av privatlektion.. :-) Jag älskar privatlektion er och e helt klart för det:-)

RedMonsters
1

Jag går bara på privatlektioner, helgkurser och/eller heldagsträningar.

Medarbetare på brukshundraser.

[cindrus_89]
1

#2 vem tränar du för och vad tränar du för något då? Tips på någon bra instruktör inom agility med sunda priser?? :-)

Frida&Chira
2

Jo det är lite så jag känner med, att kurser inte ger så mycket eftersom många i kursen ligger på en helt annan nivå. :) Det gäller ju bara att hitta en privattränare som man trivs med, som är duktig och som har samma tränngsfilosofi. :)

Dasy
0

Finns någon privattrännare i Kronobergs län? En radi ca 5-10 mil max. Vill träna rallylydnad,lydnad m.m. Har aldrig provat det här med privattränare innan. Jag har gått massor med hundkurser.

[Forest]
0

Nyfiken fråga då till Er som tränar privat :) Är det person som är utbildad instruktör som ni tar privatkurser eller en bra person som kan det ni vill lära er ?

Dasy
0

#6. Det undrajag också.

[cindrus_89]
0

Person som utbildad instruktör går jag för tyvärr e hon pp mamma ledighet nu så lerar efter ny nu:-)

RedMonsters
0

#3 Mona Kjernholm och Git Jering. Lydnad bara.

Helgkurser- Niina Svartberg, Maria Brandel, Heidi Billkvam, Eva Bodfält, Stefan Mattsson. Tränade även för Emelie Hörman på kennelhelgen, gillade henne skarpt.
Nej, tyvärr ingen inom agilityn. Tränar bara agility för omväxlingensskull. Vi tävlar bara i bruks så det blir mest att vi lägger helgkurser på lydnad och spår :).

Medarbetare på brukshundraser.