Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 804 ggr
[eeklund]
0

Standardt

Vad har ni för erfarenhet av detta foder?

Har RC Junior till min nakenfis på 6 månader men hon kliar sig lite väl mycket så antar det är spannmålet hon inte klarar av. Och är intresserad av Standardt Orginal Mild till henne nästa gång mat ska inhandlas. Så, är det nåt att satsa på? (Inget tips om färskfoder eller så tack)

Misarn
1

Vill också veta :-)

JamieBlue
0

Jag tycker det är bra. Min hund är åtta månader nu och har fått det av uppfödaren sen han var liten. Sedan en kort tid tillbaka så får han ca hälften torrfoder och hälften färskfoder. Jag brukar inte blanda fodren i samma måltid men häromdagen gjorde jag det och då åt han torrfodret först, haha. Det innehåller dock ris och det är faktiskt också en typ av spannmål så jag vet inte hur det funkar för din hund. Många som köpt valp från samma kennel har fortsatt med Standadt och är mkt nöjda med det. Om du inte vill att fodret ska innehålla ris så tror jag Orijen och Taste of the Wild kan vara värda att kolla på, om jag minns rätt från andra foderdiskussioner här på forumet.

[eeklund]
0

#2 Jo.. men det kan ju också vara så att hon tål t.ex ris bättre än majs och så? Och jag kollade på en typ av RC som är bra för hundar med klåda; innehåller också ris MEN också majs.. det är en djungel detta, haha! Och läste bland kommentarer på animail.se att många hundars klåda har försvunnit när dom började med Standardt.. även att just Mild är till för hundar som är lite känsligare.. därför jag undrade :).

[eeklund]
0

Jag behöver nog ingen hjälp :)! Jag ska köpa Acana Dog Lamb & Apple Formula.. känns bra med spannmålsfri mat och att den är någorlunda billig (om man jämför med RC t.ex) och är bra för allergihundar.. tror den kan bli awesome :)! Ska prova med 2,27kg först och främst om några månader, ha till övergången! Sen får jag köpa mer i så fall :).

Har just nu kvar massa mat från RC så om en eller två månader blir det att köra en övergång!

oskartoller
0

Acana är INTE spannmålsfri. Havre är spannmål.

[eeklund]
1

#5 Mitt fel :)! Läste för fort. Dom skriver såhär om maten: ''….**_och havre från Alberta (Canada) som ENDA KÄLLA till lågglykemisk, lågallergent spannmålsprotein.''

_**Antar det är bättre än RC i alla fall :P.