Hundbilder ;)
Jag har ingen hund för tillfället, och har aldrig haft. Men lägger ut någon bild på en högt älskad hund som jag inte har lälngre då hunden omplacerades p.g.a att hon rymmde var och varannan dag..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
och min "själsfrände" Bernhard :) (bilden är tagen denna sommaren…) Någon som kan gissa åldern kanske? ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
En till bild som jag älskar på Bernhard ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 Åhh vad söt härlig bild :)
#2 , #3 Hmm kan inte gissa åldern men jätte söt och fina bilder :)
#2 9 år? :)
Hittade en bild på kära Riina som en tant tog med sig för att träna Agility. Och sen så hade hon dörren öppen och trodde att hon inte skulle springa ut. Hon jagade bilar vad trodde hon att dom blivit bästa vänner efter en dag 
Vi saknar dig alla Riina här på hundgården min bästis och din skötägare grät i flera veckor fast hon bara hade haft dig över sommarlovet.
Du blev kompis med en räv du var borta i 1 månad. du sprang i skogen överlevde kalla vindar och regn. Flera såg dig och följde efter dig men du var ju så skygg. Vi tänkte komma upp men tanten sa att vi bara skulle skrämma iväg dig. Du skulle kommit till oss jag vet det du var ingen hund som man inte litade på. Du sprang efter bilar men det är ju för att du är en vallhund. Du kanske var olydig, men ingen hade ju lärt dig för ingen ville ha dig som sköthund. Men du hade ett hjärta av guld. Vi skulle kommit upp jag ångrar det ännu att vi inte kom upp alla vi ångrar det. Ägaren, Ulrika, Jag. Tåget skulle inte kommit eller fastnade du i rälsen ? Hade du koppel. Vi fick inget veta. Vi saknar dig och inget är lika roligt utan dig. Jag minns när Ulrika råkade tappa dig i vattnet och du ramlade i och gick sen upp tillbaka skakade på pälsen och kollade sen på oss som att hon trodde vi hade skadat oss. Du slickade oss för att försäkra dig om att vi inte hade en enda skråma i ansiktet. När jag blev mobbad i skolan slickade du mig och tröstade varje gång en tår trillade ner.
Vila i frid rina 
We always gonna love you
You always gonna be in our minds <3
Hittade inga bra bilder men här är iallafall min bästa kompis schäferblandning Micro. Dem köpte honom innan min kompis föddes så han var ett år äldre än henne. Han var nog världens duktigaste hund. Han gick lös med mig och min kompis HELA tiden. Han följde med oss ut var vi än gick. Ingen såg oss ute utan Micro.. Snacka om att han fick röra på sig! Vi brukade ofta promenera eller ha picknick. Han gick precis bredvid oss och tittade inte ens på dem hundarna han gick förbi. Om vi hade satt honom på ett ställe utan koppel (vi hade inte ens med ett ut) och komma tillbaka efter flera timmar skulle han 100% säkert sitta kvar där.
Vi märkte ju att han började bli gammal. Han var ju lika gammal som jag. Han började bli gråhårig och orkade inte riktigt hålla takten med oss. Han blev lättare trött och haltade efter några timmar ute. När han var 14 år så fick han en stor knöl i tandköttet och hela hans mun luktade illa. Dem åkte in med honom till veterinären och fick veta att det var cancer. Han hade också fåliga leder (vilket jag kan förstå efter att ha följt med oss ut varje dag i sju år). Självklart ville dem inte avliva honom på en gång, för det första så mådde han inte dåligt förutom att han inte kunde eller orkade följa med ut lika mycket, dessutom visste dem att min kompis skulle bli så otroligt ledsen så dem fick medicin mot lederna och för att bromsa in cancern lite så han fick leva lite längre. Jag kommer ihåg när vi var ute en gång och han tappade en tand som satt vid cancerknölen. En annan gång när vi smög ut på natten så ramlade han ihop bara några meter utanför huset. Några veckor efter fick dem en tid hos veterinären då han skulle avlivas. Vi låg och kramade honom på golvet två timmar efter att han hade slutat andas. Vi grät nonstop i flera veckor efter det.
Jag kommer ALDRIG att glömma dig Micro. Världens snällaste hund, utan tvekan. Jag är så otroligt tacksam att jag fick tillbringa hela sju år med dig. Jag saknar dig otroligt mycket och jag är så ledsen att Mixa inte hann träffa dig.
R.I.P Micro 

jag gråter ju här :,(
En hund från Thailand som jag klickade med något otroligt.
Jag önskar att jag kunde tagit med henne till Sverige, hon var så fin och vi fungerade så bra ihop.
Det var sommaren 2012 när jag och min mamma hälsade på min morbror i 2-3 veckor. Han bor i ett tempel (han är en präst/munk som många kallar det) och där är det alltid ett överflöd av herrelösa hundar och katter.
Förlåt för ljuset som förstör bilden lite men jag tyckte att man såg hennes kropp så fint här.
Hon var lite mager när jag kom dit och hon var väldigt lågt rankad i hundflocken där så jag gav henne så mycket mat jag kunde, jag gissar på att hon gick upp 0,5 kg innan jag och min mamma åkte därifrån.
Lite bättre bild på ansiktet.
Hon var väldigt rädd för människor när vi kom dit. När våra ögon möttes så kändes det bara rätt.
Det tog 1 dag för mig att få henne att komma fram till mig med en viftande svans och spetsade öron. Först var svansen väldigt låg och svagt viftande och öronen var starkt åt sidan med en skuren blick. Hon trodde att jag skulle slå henne.
Jag saknar henne enormt och jag tror tyvärr att hon avlidit för länge sen. Herrelösa hundar i Thailand har ett otroligt tufft liv och om jag hade pengarna så skulle jag tagit henne till veterinären för vaccinationer och kastrering och flygit hit henne bums.
Apple, en american akita tik som dog förra året.. Väl meriterad på utställning.
17 Åh vad fin med vit akita 
Söta hundar alla haft / har :) <3
Kan skriva lite om Mixa också då 
Mixa fyller tre år i maj, tiden går så himla fort! Jag måste tyvärr erkänna att Mixa var ett impulsköp då en av mammas kompisar hade en blandrastik som tjuvparat sig med sin hundkompis. Mixas mamma är en staffeblandning och hon ser väl ungefär ut som Mixa fast lite biffigare och har större huvud och Mixas pappa är en jättevacker renrasig Pitbull. Mixa och hennes bröder, ca 4-5 veckor gamla: 
Mixa var egentligen menad att vara hela familjens hund, fast det skulle vara min bror som hade ansvaret för henne. Men direkt när jag träffade henne så klickade vi. Jag hälsade på nästan varje dag och då hittade jag henne ofta sovandes med hennes favoritsyskon i badrummet. Så fort vi fick hem henne så visste jag att hon skulle bli min bästa kompis. Jag sov bredvid henne på en madrass på golvet den första natten, men när hon väl lärt sig att sova ensam i hallen så började hon sova i min säng. 
Mixa är en väldigt busig och otroligt gosig vovve. Hon älskar alla djur, särskilt sin kattkompis Pussel. Hon är väldigt lättlärd och hon lärde sig sitt, ligg, vacker tass och stanna på en vecka. Hon älskar att brottas med mig eller katten men om hon råkar bita för hårt så stannar hon upp och slickar istället. Hon är med mig var jag än går, hon ligger bredvid mig i soffan, bredvid mig på golvet när jag äter, hon är med mig ut överallt, hon sover bredvid mig osv.
Hon är min första vovve och innan vi köpte henne kunde jag absolut ingenting om hundar. Jag kommer alltid att komma ihåg henne som den bästa hunden jag någonsin haft även om hon är någorlunda olydig, kan inte gå lös och leker med kopplet ute m.m, jag kommer troligtvis aldrig i hela mitt liv träffa en hund som är som Mixa. 
Hon är min lilla skyddsling och bästa kompis och jag älskar henne över allt annat på hela jordklotet.
Ursöta hundar :*
Nu blir jag avis guuud va söta hundar 
Och här är Sasha som är min nuvarande tik.
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Söta hundar ni har/haft har bara lust att ha allihopa här hos mig just nu :)
Kan skriva om min bebis ♥
I år fyller han redan 9 år, den 6 maj. Ingen kan gissa att han är så gammal, han har inga gråa strån nästan (förutom öronen) och folk som gissar på hans ålder gissar på 2/3 år.
Han är en aktiv pojk som tyvärr är lite för tjock, men han mår bra :)
Vi skaffade honom 10 dagar innan min lillebror föddes, vilket inte var så bra men det funkade jättefint! :)
Här är Alfons som valp.
Jag var 6 år när vi skaffade honom och jag brukade lägga honom i min leksaks-barnvagn och gå runt med honom, och han låg så sött och sussade 
Han är en relativt lättlärd hund som kan många olika tricks, jag har lärt honom vacker tass, sitt fint, sitt, ligg, rulla runt, snurra, hopp (över benet), stanna, kom, Mat och han älskar godis jättemycket och gör allt för det.
Han brukar sova i min säng men på natten brukar han gå runt i huset och sova lite överallt.
Krulltott :D
Älskar att sola :)
Söta <3