Luktar äckligt
Vår golden retriever hane har under flera år haft en väldigt illaluktande päls. Vi har varit till veterinär för det flertal gånger men aldrig kommit fram till någon orsak. Vi har testat byta mat fleera gånger utan resultat. På sommaren rakar vi ned honom då han får mycket eksem av vattnet och det hjälper till en viss del, men det är ju på sommaren det.. Nu på vintern kan knappt klappa honom då lukten som sätter sig på händerna.
Är det någon som varit med om någon liknade och har något tips eller så?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Har du testat ett ekologiskt schampo?

#1 Vi har testat en del schampon, men ekologiskt tror jag faktsikt inte vi testat, så tack för tipset!

Något tips på vilket ekologiskt schampo? är lite av en djungel att hitta rätt i
Det kan inte vara så att pälsen luktar för att ni började tvätta honom regelbundet? (Om ni gör det dvs)
För jag har ju hört att om man tvättar en hunds päls ofta så blir den fetare efter ett tag och fet päls kan ju lukta lite läskigt.. 
Har golden o massa golden vänner. Har erfarenheten av att ljusa hanar luktar illa. Så du är inte ensam. Tyvärr vet jag inte vad det beror på men jag skulle bada med jämna mellanrumm med något milt schampo.
Har hört att lukten kan minska om man använder typ balsam.
Hälsningar Sasha, Zally och mig!

#4 nej vi tvättar honom sällan, så det kan nog inte vara problemet. Anledningen till att vi rakar ner honom på sommaren är att han har fri tillgång till sjön. Annars tvättar vi honom endast vid behov och de gånger vi fått rekomenderat nya schampon osv.
#5 Ja, det skulle ju vara väldigt typsikt. Om vi inte hittat någonting som fungerar så är det väll bara att gilla läget antar jag.
#6 Jasså? ja balsam har vi aldrig testat på honom så det är nog värt att testa!